רשומות

יום חמישי, 5 בינואר 2023

סלון יווני של השף גיא פרץ- חגיגה יוונית שמחה של קולינריה, מוזיקה וריקודים

יוון אהובה עלי מאד. במשך שנים, נהגנו לטוס ליוון בקיץ. יחד עם חברים היינו שוכרים יאכטה גדולה ובמשך שבוע מפליגים בין האיים, מטיילים ומבלים בטברנות, אוכלים דגים, שותים אוזו, רוקדים ונהנים.

השף גיא פרץ שאוהב, כנראה, את יוון כמוני, החליט להביא את הסגנון, הטעמים והמוזיקה היוונית לארץ. ולאחר שביקרתי במסעדתו "סלון יווני" השבוע, אני יכולה להעיד שהוא הצליח בכך ובגדול. החוויה שחוויתי הזכירה לי את הטברנות היווניות באיים. אוכל מצוין, זמרת יוונייה שהפליאה לשיר, מוזיקה מקפיצה ומסעדה מלאה באנשים שרים, רוקדים ושמחים.



עם השף גיא פרץ. 

זו אינה מסעדה שמגיעים אליה רק כדי לאכול. אמנם, האוכל משובח וטעים מאד. אך האווירה היא זו שמעצימה את החוויה. אווירה משוחררת של מוזיקה ושירה שהצליחה לגרום לכל קהל הסועדים לקום, להניף מפיות באוויר, לפזז ולשיר יחד עם הזמרת, בעוד השף גיא פרץ מסתובב בין הסועדים, שואל, מתעניין ומארח למופת.







המסעדה ממוקמת במלון ווסט, קרוב לחוף הים. היא מעוצבת בסגנון יווני עם זרי פרחים גדולים, בר גדול השולט על חלל המסעדה עם הרבה אלכוהול משובח וסוגים רבים של אוזו. כסאות עץ, שולחנות בשלל גדלים ותאורה ערפילית.



תפריט המסעדה הוא חלבי וכשר ומציע מנות מגוונות ועשירות. מאזטים שונים, סלטים טריים, מאפים יווניים, דגים נאים ועיקריות של לוקוס, לברק, מוסר ים, סלמון, ברבוניות ועוד. בקינוחים- עוגת סולת יוונית, מיני סופגניות יווניות, בקלאוות, כדורי צ'ורוס, מילפיי ועוד. הכל איכותי וטרי.

מה אכלנו?

במסעדה יוונית כמו ביוון מתחילים עם מזאטים. בהמלצה של השף התחלנו עם בייגל שומשום חם ופריך, לצידו ממרח סקורדליה, חמאת תבלינים יוונית, לב עגבנייה בשמן זית וקונפי שום. (24 ₪) וסט של 6 מזאטים- איקרא עם בצל ירוק וסגול ושמן זית, חציל שרוף, גבינת פטה, הרינג שמאלץ, סלט ביצים יווני וצזיקי (32-42 ₪ למזה) המזאטים הגיעו עם משולשי פיתה צרובים וחמים. זה היה תענוג ללקק את השפתיים. כל המנות מדויקות בעשייה, נהדרות בטעם. כמי שאוהבת ממרחי סקורדליה ואיקרא אני חושבת שהן היו בין הטובות שאכלתי וההרינג שמאלץ היה וואו. בשום אופן לא לוותר!

קודם כל לחיים


ראשונות- סלט פאטוש יווני עם גבינת פטה, קרוטוני בייגל יווני, קלמטה (68 ₪) סלט מרענן, מלט טעם ועסיס.




מנת ארטישוק יווני עם קרם יוגורט יווני, זיתי קלמטה, , קונפי שרי ולימון כבוש (68 ₪) מנה מופלאה בטעמיה. השילוב של הארטישוק, היוגורט השום והשרי – ביס מופלא.



מנת חלומי תאנים- גבינת החלומי הצרובה עם תאנים צלויות וריבת ענבים. (55 ₪) איזו מנה מדהימה ומיוחדת. לקחתי ביס של גבינה עם תאנה וריבת ענבים. חלום. הטעם עוד איתי. לא לוותר.

סיגרי לוקוס שהוגשו על מצע חסה רעננה עם טחינה ורוטב צ'ילי הדרים. (74 ₪) היו 3 סיגרים וטרפנו אותם. כל כך טעים. עשוי נכון, שילוב טעמים מדויק וכל ביס פריך, עסיסי וכייפי.

דולמדס עלי גפן- ממולאים באורז עגול, לאבנה וקרם לימונים כבושים (58 ₪) מצוינים, עסיסיים ומתחרים בהצלחה גדולה באחים מיוון.

עיקריות  - כיוון שאנחנו מאד אוהבים דגים נאים הזמנו סשימי דגים. הגיע מגש מעוצב כסירה עם נתחי מוסר ים, טונה אדומה וסלמון על קרח גרוס עם 2 רטבים. האחד מתקתק השני חמצמץ (98 ₪) זה היה מחזה מרהיב ומי שאוהב דגים נאים ייהנה מאד כמונו מנתחי הדגים שהיו, כמובן, טריים מאד וטעימים מאד.



העיקרית הנוספת הייתה עוד יותר מדהימה. שוב, מגש גדול מעוצב כסירה עם מבחר של דגים. קוביות מוסר ים, קציצות דגים, סרדינים, צ'יפס יווני. ואז המלצרית העלתה הכל בלהבות. שואו של ממש. כיוון שכבר לא יכולנו להכניס פירור. רק טעמנו ביס מכל סוג. מהסרדינים המעולים, מקוביות הדג והקציצות. מנה ייחודית, נהדרת, מתאימה כמנה משותפת למספר אנשים.


קינוח-

כיוון שהתלבטנו ולא ידענו מה לבחור. הלכנו על ה-כל! שלל הקינוחים בשולחן "בלאגן" (65 ₪ לסועד) הגיעו מבחר קינוחים של טראפלס שוקולד, עוגת סולת יוונית, מילפיי עם קרם פטיסייר ועוד. מתאים מאד לחלוק כשמגיעים יחד.




לסיכום: חוויה מיוחדת במינה שמביאה את היופי שבטברנות היווניות אלינו. אוכל מצוין, מוזיקה משובחת, ריקודים ואנשים שמחים. בתקופה המורכבת הזו טוב לדעת שיש מקום המחבר בין אנשים, משמח ויוצר זיכרונות טובים ובלתי נשכחים.

ממליצה בחום רב.

סלון יווני- מלון ווסט, רחוב הרצל רוזנבלום 12, תל אביב.

ימי ראשון- חמישי החל מהשעה 1800 עד אחרון הלקוחות

ימי ששי- 1200-1600

 

האתר של סלון יווני- לחצו כאן

 

סלון יווני בפייסבוק- לחצו כאן

 

צילומים- ניסן גביש

 

גילוי נאות: היינו אורחי המסעדה

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה