רשומות

יום חמישי, 20 באוקטובר 2022

מטיילים בצפון? קבלו המלצה למסעדה בדואית מיוחדת בישוב זרזיר "טאבון פאטמה"


 

מסעדת "טאבון פאטמה" בישוב זרזיר היא מסעדה ידועה וותיקה הידועה בזכות הבישול הבדואי המיוחד בשיטה עתיקה ומסורתית של בישול עופות ובשרים בבטן האדמה בבורות מיוחדים. בישול הנמשך שעות רבות וכך הבשרים נשארים עסיסיים ונהדרים.



תפריט המסעדה המבוסס על האוכל הבדואי המסורתי מציע מנות בשריות מיוחדות כמו מדפונה- עוף שלם המבושל בבטן האדמה על גזעי עצי הדר, מנסף כבש המבושל באותה שיטה, אוסבוקו עגל, צלעות כבש, שיפודי בשר וגם בשרים קצוצים במחבת עם תבלינים, עגבניות ובצל.

בבורות אלו מתבשלים העופות והבשרים שעות ארוכות

עוד בתפריט מבחר ממולאים כמו חצילים ממולאים, כרוב ממולא וקישואים ממולאים ויש מג'דרה, פריקה ומבחר סלטים.

תמצאו בתפריט גם מנות רבות שיתאימו לצמחונים וטבעונים ויש גם מנות ילדים.

בעל המסעדה, איציק, שף וותיק, פתח את המסעדה עם אימו פאטמה ז"ל אשר על שמה נקראת המסעדה. לאחר שהשתחרר מהצבא עבד איציק ביחידה לאבטחת אישיםוהגיע גם לאיטליה, שם בילה מספר שנים והתמסר לאהבתו לבישול, למד טבחות ועבד במסעדות נחשבות. כששב לארץ היה ברור לו שיקים מסעדה בכפר הולדתו זרזיר, כדי להיות קרוב למשפחתו וכך אכן היה.

מה אכלנו?



התחלנו עם מבחר גדול של סלטים שהיו טריים ומצוינים. ביניהם: חומוס מצוין, לבנה עיזים, סלט גרגיר שהיה מתובל נהדר ואהבתי מאד, סלט ערבי עם הרבה לימון, טבולה, סלט גזר, סלט כרוב, סלטי חצילים מצוינים, פלאפל ועוד. (40 ₪ לסועד ובמידה ומזמינים מנה בשרית מחיר המנה יכלול גם את הסלטים)





מנות עיקריות-

מנסף כבש ואוסבוקו עגל שהוגשו על מצע אורז. הבשרים היו רכים כחמאה, עסיסיים וטעימים מאד. מזמן לא טעמתי בשר כה רך ועסיסי. השף סיפר לנו כי הבשרים בושלו מספר שעות בבטן האדמה כדי לקבל את טעמו המיוחד ולאחר מכן בושל עוד בבישול ארוך, נוספו תבלינים שהם סוד המסעדה וכך התקבל הטעם המיוחד.



מחיר מנה 130 ₪. אני מציעה להזמין (כפי שאנו עשינו) חצי מנה של מנסף כבש וחצי מנה של אוסבוקו, המנות נדיבות מאד ויספיקו ל-2 סועדים רעבים מאד. אנחנו לא הצלחנו לסיים.

לקינוח: תה צמחים ומבחר בקלאוות מעולות שהמתיקו לי את התה.



לסיכום: מסעדה בדואית אותנטית המציעה תפריט ייחודי שלא תמצאו במקומות אחרים. ממליצה בחום לנסות את התבשילים המיוחדים ומבטיחה לכם שתיהנו מאד.

 

טאבון פאטמה- כביש ראשי זרזיר

טלפון: 050-949-4969

בפייסבוק- טאבון פאטמה

 

גילוי נאות: היינו אורחי המסעדה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה