רשומות

יום שבת, 4 ביוני 2022

בואו איתי להכיר את כפר חסידים- קהילה שהיא 'שמורת טבע' עם סיפור מרתק ומגוון רחב של אטרקציות תיירותיות

בגינה הקהילתית של כפר חסידים

כפר חסידים הוא מושב קטן בעמק יזרעאל, סמוך לרכסים ולקריית אתא. סיפורו של המושב מיוחד במינו ותחילתו בהתארגנות חסידים מפולין אשר החליטו לעלות בשנות העשרים לארץ ישראל ולהקים בה יישוב חקלאי. את סיפור הכפר שמענו מפי אלי דוד, ראש צוות הקמת מרכז המבקרים של היישוב (בהתנדבות) שליווה אותנו בסיורנו בכפר חסידים, סיפר לנו את סיפוריה והכיר לנו את האטרקציות התיירותיות הרבות שיש בה. אלי מתגורר בכפר חסידים למעלה מ-50 שנה, שימש גם כיו"ר הוועד המוניציפלי של היישוב והוא שופע ידע כרימון.

אך כל סיור טוב נפתח בארוחת בוקר טובה וכך עשינו גם אנחנו ולפני שהגענו לכפר חסידים ביקרנו בבית הקפה אל טוואחין בכפר ראס עלי הסמוך לכפר חסידים, שם אירח אותנו חסאן לארוחת בוקר טעימה ונהדרת.








חסאן, נוואל ויסמין







חסאן טוואחין עבד במערכת הציבורית וכשפרש החליט להקים יחד עם אשתו בית קפה קטן למאפים וארוחות בוקר. המקום צבר תאוצה וכיום הוא מגישים בו ארוחות בוקר, מאפים טריים מלוחים ומתוקים, עוגות, כריכים, סלטים כמו סלט פאטוש, סלט יווני וסלט ערבי ובצהריים עוף ושניצלים . יש גם קינוחים מצוינים וכנאפה שיש האומרים שאין עוד כמוה בארץ.

אנחנו אכלנו במקום ארוחת בוקר נהדרת שכללה אומלט ענק (עשוי מ-3 ביצים!) מבחר ממרחים, גבינות, סלטים וקונפיטורה ביתית. נהנינו מאד מהטריות, הטעמים, הביתיות  והשרות החם של חסאן, נוואל אשתו והבת יסמין

ארוחת בוקר זוגית עולה 120 ₪ וכוללת שתיה חמה או קרה.

בית הקפה אל טוואחין נמצא מיד בכניסה לכפר ראס עלי ואי אפשר לפספס את המקום.

טלפון: 058-661-0070

פייסבוק- לחצו כאן

 

מרכז המבקרים כפר חסידים




לאחר ארוחת הבוקר הטעימה הגענו למרכז המבקרים של היישוב ושם, כאמור, נפגשנו עם אלי דוד שסיפר לנו את הסיפור על האדמו"ר מיבלונה שהביא את חסידיו לישראל כי "באהבת חינם תיבנה ארצנו" והמוטו הזה הוא שליווה אותם במסעם הארוך. למעשה, 2 רבנים יצאו לדרך עם חזון ההתיישבות. האחד הרבי מיבלונה והשני הרבי מקוזניץ'. הם נפגשו באקראי על האנייה בדרך לארץ ישראל ושם שיתפו אחד את השני בחזונם. חצרות החסידים "נחלת יעקב " ו"עבודת ישראל" התיישבו באזורים חרטייה, שייך אבריק וחרבאש. במהרה הגיעו לחרפת רעב ונאלצו לפנות לקרן הקיימת לישראל והסוכנות אשר דרשו מהם את אדמותיהם הפרטיות בתמורה לתמיכה אשר כללה איחוד בין החצרות וקבלת כעשרים וחמישה צעירים מהפועל המזרחי בעלי נסיון חקלאי, והקמת יישוב חדש מאוחד הלא הוא כפר חסידים.

 

אלי דוד ואנוכי ב"שביל הקישון"

כיום, מדובר על קהילה מגובשת, תומכת ומשגשגת שבה חיים יחדיו דתיים וחילונים תוך כבוד הדדי ומחויבות קהילתית.

במרכז המבקרים יש אולם תצוגה מעניין, ארכיון וניתן לצפות בסרט מרגש על תולדות הכפר.





לאחר הסרט הלכנו מרחק מטרים ספורים לאתר ההנצחה המרשים ושם בפינת "נופל וקם" שמענו את סיפור אחד החללים.





במסגרת הביקור במרכז המבקרים עולים גם לבית הכנסת, לעמדת השמירה ולתצפית סביבתית

להזמנה ולתאום ביקור – טלפון: 052-2264251

לאחר שסיימנו את הביקור יצאנו לסייר באטרקציות התיירותיות הרבות המומלצות בכפר. בקשו במרכז המבקרים מפה של המקומות, עם מספרי הטלפון וכך תוכלו לתאם ולהגיע לאתרים שמעניינים אתכם.




הפסל שמעון טייאר- "אמנות בעץ"

שמעון וכלי הנגינה שיצר




ליצירה קוראים: אני כבר חוזר ואשתו
היכן המגבת?

כלי הנגינה אותם יוצר שמעון



שמעון מפסל בעץ ואצלו ניתן לראות עבודות עץ ייחודיות שהשאירו אותי בפה פעור. הוא מכין גם כלי נגינה שונים ומנגן עליהם. ניתן להגיע לסיור קבוצתי שיכלול סיור והופעה

טלפון: 052-2610439

בפייסבוק- לחצו כאן

משק חר"ג- מכירת שמן זית

במשק פגשנו את גיורא ואשתו שסיפרו לנו על החקלאות בימינו. גיורא הוא הדור הרביעי ביישוב. להורים היה משק חלב והוא החליט להיכנס לתחום גידול עצי הזית. שמן הזית שנמכר אצלו הוא מסוגים שונים כמו: לצ'ינו, פיקואל, סורי ועוד. חוג הלקוחות נאמן וגדל בהתמדה. המחירים הוגנים והשנה 5 ליטר נמכרים ב-220 ₪. יש משלוחים לרחבי הארץ. בביקור במשק ניתן לטעום מהשמן ולקבל הסברים על אופן הגידול וההכנה.






טלפון: 054-9136500

בפייסבוק- לחצו כאן

 

משק איק"ה

במשק איק"ה יש מעדנייה מרשימה עם מבחר של מוצרים, פירות וירקות, הכל תוצרת משקים חקלאיים בארץ. יניב אייזנבנד הוא דור חמישי למייסדים. אשתו הילה מנהלת את המעדנייה וחשוב לה לתמוך בעסקים ישראלים. התוצרת שלה מגיעה החל מכמהין בדרום ועד רמת הגולן. חשוב לה להביא מוצרים של משקים קטנים בארץ. יש משלוחים מכרמיאל עד אזור פרדס חנה.






מוצר ייחודי המיוצר במשק הינו שום שחור- שום העובר תהליך של התססה ויישון במשך תשעים יום. במקום אלצין הופך לסליצין והטעם מתוק ועוקצני במרקם של כעין טופי. סופר פוד שניתן להוסיף לכל תבשיל ולהשביח אותו וגם למרוח על לחם.

טלפון: 050-6217457

בפייסבוק- לחצו כאן

 

האמן אברהם פלד- "אדמה ואש"- ייצור קרמיקה, סדנאות ומכירה

אברהם פלד חי במשך 28 שנים באנגליה ולפני מספר שנים חזר לכפר חסידים ופתח סטודיו לקרמיקה. הוא מלמד קדרות ומקיים סדנאות קרמיקה אצלו בסטודיו, כמו כן מייצר כלי קרמיקה יפהפיים ומוכר. ניתן להזמין אצלו כלים לפי דרישה.




חצר הסטודיו
אברהם פלד



טלפון 054-946-6256

בפייסבוק- לחצו כאן

 

"דה בר"- סדנאות שוקולד, אפייה ובישול

ערן ושרון דה בר התחילו בתחום הקונדיטוריה כשוקולטריים. בעשר השנים האחרונות התמקצעו באוכל איטלקי והם עורכים סדנאות מגוונות בכל הארץ. עורכים גם אירועים פרטיים במתחם וגם סדנאות אוכל. ניתן להזמין אצלם סדנת בישול והם מגיעים לבית הלקוח. עובדים גם עם אוכלוסיות מיוחדות ומכינים עבורם סדנאות בהתאם.

המחירים תלויים במספר המשתתפים ובסוג הסדנא המבוקשת.




טלפון: 052-8388763

בפייסבוק- לחצו כאן

 

בגדי נשים יד שנייה- אתי טוויג







אצל אתי תמצאו בגדים ייחודיים ויפהפיים לכל עונות השנה. יש לה פריטים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. החל מבגדי ערב ועד בגדי חוף. המחירים הוגנים וזולים .

טלפון: 050-9406738

בפייסבוק- לחצו כאן

 

טליה רגעים קסומים







טליה מוסקוביץ בעלת המרכז "רגעים קסומיםהיא מטפלת מגוונת ובעלת יכולות רבות. קוסמטיקאית הוליסטית, מטפלת בארומתרפיה וגם מציעה טיפולים המשלבים בין גוף-נפש ורוח. מפגש טיפולי אצלה הוא תמיד חוויה שונה ומיוחדת.

על הטיפולים של טליה כתבתי כאן- לחצו כאן

טלפון- 052-8021455

פייסבוק- לחצו כאן

 

יענקל'ס שטעטל





מוזיאון יהודי קטן וכפרי שייסד גדי יעקב. שחזור ואיסוף פריטים ממזרח אירופה של טרום שואה, שהיו שייכים  ליהודי העיירות והשטעטלים . בתוך המוזיאון מוצגים הפריטים הלוקחים למסע בעיירה יהודית, חיה ופועמת. גדי מספר שכל חייו אסף חפצים שונים, אותם הביא למוזיאון. במקום מתקיימים גם ערבי שירה ייחודיים בלווי של גדי רוו.

טלפון: 052-4481481

הגינה הקהילתית בכפר חסידים

ליאורה מסבירה לי אודות הגינה הקהילתית

ליאורה האחראית על הגינה הקהילתית סיפרה לנו על הקמתה. במקום בו נמצאת הגינה שכן בית הכנסת "שטיבל". המקום נהרס והשטח עמד שומם. לפני שש שנים הוקמה הגינה הקהילתית והמקום פורח ושוקק חיים.


מלפפון גדל בגן

אנרגיה סולרית בגינה

נערכת פעילות לגני ילדים, לבתי הספר ולפגועי נפש. פעם בשבוע הגינה פתוחה לתושבים המגיעים לגינה, עובדים בה, עורכים יחד ארוחות משותפות מתוצרת המקום ויש גם אירועים בחגים.

טלפון: 052-3488368

אנדרטת מאיר בינט- לוחם הצללים במצרים, פינת מטיילי שביל ישראל וטיול "שביל הקישון" לאורך הנחל



אלי דוד לקח אותנו לטייל במקום מקסים הנמצא במבואות הכפר. גילינו שניתן לטייל בשביל הקישון לאורך הנחל וניתן לערוך במקום פיקניק שלו. בנוסף, מוצבת בכניסה אנדרטה לזכרו של מאיר בינט המספרת את סיפור גבורתו ומותו הטרגי.

 








מקומות תיירותיים נוספים לביקור אותם לא הספקנו לבקר הפעם ומומלץ לבקר: סיור ברפת מודרנית, סיור בדיר כבשים, ביקור במשק יונאי המציג מוזיאון פתוח ותצוגה של כלים חקלאיים, חנות יד שנייה דה ז'ה וו, משתלת פליכטמן לצמחי בית וגן, כפר הנוער הדתי לפעילויות של יצירה, פינת חי מטופחת

ארוחות לקבוצות: ניתן לאכול בחדר האוכל הקיבוצי של קיבוץ יגור- רק קבוצות מ-20 איש ומעלה. וכן בכפר הנוער הדתי.



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה