רשומות

יום חמישי, 2 ביוני 2022

אוהבים מעדני איכות? רטבים מיוחדים? הכירו את 'הבאר מעדנים', מפעל בוטיק ארטיזנלי (המיוצר ביד אמן), גלילי המתמחה בפיתוח וייצור ופיתוח מעדני איכות

בשבוע שעבר עליתי לסיור לגליל הנהדר שלנו. אחד המקומות בהם ביקרתי והתלהבתי הוא 'הבאר מעדנים' שנמצא באתר השחזור בראש פינה העתיקה. מדובר על חנות של מפעל בוטיק המפתח ומייצר מוצרי מזון באיכויות פרמיום, בשיטות בישול מסורתיות – ארטיזנליות (ייצור ביד אמן). 

טעמתי מהמוצרים שלהם והתאהבתי. הממרחים שלהם, הרטבים והקונפיטורות הם טעימים להפליא, בטעמים שלא הכרתי ובאיכות ללא פשרות. ממליצה לכם להיכנס לאתר שלהם, או לחפש במעדניות מובחרות  או כשאתם מגיעים לגליל ולראש פינה תוכלו לטעום ולרכוש ישירות בחנות. (הפרטים בסוף הכתבה). ויש גם קוד קופון עבורכם.

 




על המפעל 'הבאר מעדנים'

את המפעל הקימו בני הזוג ענבר וסיגל שפט, יזמים ויוצרים בנפשם, אשר הפכו חלום למציאות. חלום שהתחיל בסיפור אהבה למטבח, בין הסירים, לקולינריה ויצירה מסורתית שעוברת מדור לדור. למעלה מ-20 שנה, שהם מתמחים בייצור ממרחי איכות, קונפיטורות, רטבים וליקרים טבעיים.

 

ענבר וסיגל שפט. צילום- אלינה פאסיקוב

פעילות החברה החלה בשנת 2001 כשהזוג שפט, ניהל פאב מצליח בראש פינה העתיקה שנשא את השם 'הבאר', לצדו הוקמה חנות לממכר תוצרת מקומית, שם גם החלו לייצר מעדני מזון איכותיים. עם הגידול בביקוש, העבירו בשנת 2007 את הפעילות, למפעל קטן באזור התעשייה בראש פינה וכאמור, בשנת 2018, חנכו את מפעל הבוטיק החדש, בפארק התעשייה צח"ר הממוקם בלב אזור חקלאי.

בין ראש פינה לחצור, המפעל מפתח ומייצר מוצרי מזון באיכויות פרמיום, בשיטות בישול מסורתיות – ארטיזנליות (ייצור ביד אמן). 

 

הבאר מעדנים סדרת ממרחים מיוחדים צ. אביב גולן

לצד החשיבות של שמירה על ערכי ושיטות מסורתיות, המפעל מהווה גם מעבדת מחקר ופיתוח למוצרים חדשים וחדשניים תחת מותג הבית, 'הבאר מעדנים' ותחת מותגים שונים במיתוג פרטי למעדניות, מסעדות, מלונות וחברות שונות. 

בשנה האחרונה החברה לוקחת חלק במכינת מחקר ופיתוח של הרשות לחדשנות וכתוצאה מכך הושקו לאחרונה מוצרים שמביאים בשורה לצרכנים, חובבי הקולינריה שמחפשים את המוצרים הייחודיים, כדוגמת: סדרת ממרחי פלאו, ממרח שום וקייל, קונפיטורת פרחי היביסקוס, ממרח עגבניות ליקופן ועוד. סל מוצרי החברה מונה כ-50 מוצרי איכות שונים כשכל העת קיים תהליך פיתוח של מוצרים חדשים.

 

הבאר מעדנים סדרת ממרחים צ. אביב גולן

במפעל, מיוצרים מבחר רב של קונפיטורות, ממרחים רטבים וליקרים. כל המוצרים מיוצרים מחומרים טבעיים, ללא שימוש בחומרים משמרים או תוספות המקובלות בתעשיית המזון, שיטות הייצור מסורתיות ממש כמו פעם לצד עמידה בתקנים המחמירים של משרד הבריאות וברגולציות האינסופיות של כל הרשויות הן כיצרני מזון וגם כיצרני ליקרים.

 


"כשהתחלנו לייצר קונפיטורות, לא הייתה קיימת מודעות בשוק מה זו קונפיטורה איכותית. בהמשך למד הקהל הישראלי להבדיל בין קונפיטורה לריבה. כאנשי קולינריה, אנו מתייחסים לקונפיטורה או לממרח, כמו שמתייחסים וטועמים יין או קפה, גישה זו הביאה את מוצרי 'הבאר' לשם נרדף לאיכות ללא פשרות", מציינת  סיגל עשת-שפט, שהיא גם בתו של הצלם הנודע, מולה עשת, שגדלה בתל אביב, בבית של אסתטיקה וטעמים. לפני כ-24 שנה עברה לראש פינה והתאהבה במושבה הגלילית ובבן זוגה ענבר שפט, בעל ניסיון בקולינריה ומסעדנות. יחד החלו לרקוח ולייצר שילובי טעמים ייחודים, על בסיסי גידולים מקומיים.

 

סדרת זיתים צ. אביב גולן

על מדפי חנות המפעל, שורות של בקבוקי רטבים, ליקרים, ממרחים וקונפיטורות היוצרים פסיפס צבעוני ועליז בצבעיהם ובאריזותיהם המעוצבות. לצד מוצרים קלאסיים כמו קונפיטורת תות-שדה או ממרח עגבניות מיובשות  אפשר לטעום למשל רוטב "תאנה מפולפלת", "ויניגרט תפוזים", קונפיטורת "אגסים ביין ללא תוספת סוכר", שזיפים וגוג'י ברי ללא תוספת סוכר, "ממרח ארטישוק" ועוד טעמים מיוחדים המשתנים בהתאם לעונות השנה, הגידולים העונתיים והצוות היצירתי. 

לאחרונה הושקה סדרת רטבי הבנרו החדשה, לחובבי החריף, בשלושה טעמים מפלפל הבנרו מותסס הנחשב לאחד משני הפלפל החריפים בעולם. אלו מצטרפים לשלושת הממרחים החריפים המיוצרים דרך קבע: פלפל חריף, ממרח חריף אש וחריף אקסטרים.

 

סדרת החריפים צ. אביב גולן

טעמה ושמה של ריבת הבצל של הבאר כבר הולכת לפניה, והיא מצוינת להקפצה עם גבינת חלומי, פטריות, או בשילוב הקלאסי עם כבד עוף, כך גם ריבת פירות היער שמקשטת כל עוגת גבינה חגיגית.

טועמת בחנות מהקונפיטורות הנפלאות שלהם

במחלקת הליקרים, לימונצ'לו 27% אלכוהול  וליקר פירות יבשים וקינמון חזק 32% אלכוהול, אשר זכו לאחרונה בפרסי זהב וכסף בתחרות היין הבינלאומית טרווינו. ליקר דובדבנים מצוין מדובדבני רמת הגולן 16% אלכוהול. 

כחלק מסדרת ממרחי הסופרפוד,  הושק לאחרונה ממרח החרדל קשיו, ממרח עוקצני העשוי מחרדל צהוב ושחור ומבוסס על אגוזי קשיו העשירים בחלבון. פיתוח מוצרי מזון המוגדרים סופר-פוד הוא חידוש כמוצרים לצריכה ישירה, מתאים לקהל הצורך מזון בריא, ולקהילת הפליאו הדוגלת באכילת מזונות עשירים, ללא תוספת סוכר או שמנים מעובדים, שילוב של גורמה ובריאות הכי עכשווי. 

 קוד קופון להנחה ברכישת מוצרי "באר מעדנים" - הקלידו את המילה BONUS

מוצרי 'הבאר מעדנים' – כשר פרווה, בהשגחת רבנות ראש פינה, ניתן להשיגם במעדניות מובחרות ברחבי הארץ, חנויות לחם, מחלבות, יקבים, חנויות טבע ועוד. 

לפרטים נוספים ורכישה און ליין: אתר הבאר מעדנים (שירות משלוחים לכל הארץ)

כתובת בוויז: "הבאר מעדנים – מפעל בוטיק" 

שעות פעילות : ימים א'-ה' 08:00-17:00  

טלפון:04-6930340

למבקרים בסופי שבוע, ניתן לטעום ולרכוש את  מוצרי החברה, 

בחנות 'הבאר גלריה', באתר השחזור בראש-פינה העתיקה, 04-6930020 

שעות פעילות: חמישי, שישי, שבת, ראשון 10:30-15:30 

או בתאום מראש 052-6930349


 

 

2 תגובות:

  1. כמה כיף לראות אנשים שמייצרים דברים טובים....

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון. יש לי הערכה גדולה ליזמים שמצליחים ליצור ולהביא לנו מעדנים בריאים וטעימים.

      מחק