רשומות

יום שישי, 10 ביוני 2022

מסעדת תותי (TOTI) החדשה למרגלות התבור- שילוב של טעמי המטבח האיטלקי והערבי


 

מגיעים לנופש בצפון? מבקרים בהר תבור? חולפים על פני כפר דבוריה בגליל התחתון? היכנסו למרכז הכפר וגלו מסעדה מצוינת- מסעדת TOTIשל בני הזוג חמודי ואימאן אברהים. מסעדה חדשה ומפתיעה עם תפריט המשלב בין מנות אהובות מהמטבח הערבי והאיטלקי.




ביקרנו במסעדה בערב ששי, את פנינו קיבלה בחיוך אימאן אברהים. אימאן עזבה את מקום עבודתה הקודם, כדי להגשים חלום משותף של פתיחת מסעדה עם בן זוגה חמודי, שף במקצועו.



חמודי עובד במקצועו מעל 15 שנה, בין היתר, כשף במסעדות 'פאטוש' ו'שטרודל' החיפאיות. מסעדות מוכרות וידועות בחיפה. בתקופת הקורונה החליט שהגיע הזמן לפתוח מסעדה משלו בכפר בו נולד וחי וכך קמה מסעדת 'תותי'. למעשה, מסעדת שף ראשונה בכפר דבוריה.

חמודי, אימאן, ניסן ואנוכי 

המסעדה מעוצבת בפשטות כפרית, מתוך רצון לתת לסועדים תחושת ביתיות וחום. חמודי ואימאן עיצבו יחד את המסעדה ובחרו יחד את הריהוט והכלים. החל מעיצוב המפיות ועד האדניות המקשטות את הכניסה למסעדה. ההרמוניה בין בני הזוג ניכרת בכל והם קשובים לסועדים, ניגשים לשוחח איתם ולהעניק תחושת חמימות ביתית. הצלחת המסעדה דרבנה את בני הזוג ובקרוב ירחיבו את המסעדה ויוסיפו פינת קונדיטוריה.

מטבח פתוח המאפשר לסועדים לעקוב אחר הכנות המנות



מדוע נקראת המסעדה 'תותי'? זהו שם החיבה של חמודי אשר אוהב מאד תותים ומורה בבית הספר אשר זיהה את אהבתו לתותים, העניק לו את השם 'תותי' שהולך איתו לכל מקום. כל תושבי הכפר וגם ילדיו מכנים אותו כך.

תפריט המסעדה נבנה באופן שמשלב בין אהבתו של השף למטבחים האיטלקי והערבי. המנות יצירתיות ומקוריות והטעמים ייחודיים. כך, למשל, מנות קלאסיות כמו מסאחן ומנאקיש מוכנות בטאבון האיטלקי הענק על בסיס בצק פיצה נפוליטאנית העשוי מקמח איטלקי המיובא מאיטליה. יש הקפדה גדולה על חומרי גלם משובחים וטריים שחלקם מיובא מאיטליה.

בתפריט תמצאו גם ארוחות בוקר עשירות הכוללות מנות כמו- חומוס, סלט חצילים בטחינה, חלבה ביתית, פוקאצ'ה טרייה שנאפית בטאבון וכמובן, ביצים, גבינות ושתייה חמה וקרה. כל זאת במחיר של 100 ₪ לזוג.

צילום lmcy  יח"צ

אנחנו הגענו לארוחת ערב וטעמנו ממבחר המנות שהתפריט מציע. זו הייתה חגיגת טעמים נהדרת. הכל טרי, אסתטי, מובחר וטעים מאד.

במנות הראשונות – חומוס מצוין, חצילים בטחינה, פוקאצ'ה חמה שיצאה בזה הרגע מהטאבון, סלט פריקי עם כדורי לאבנה מטוגנים נהדרים, עשבי תיבול, עגבניות ותבלינים וסלט קפרזה איטלקי בסגנון המיוחד לחמודי. (הסלטים בין 40-50 ₪ למנה נדיבה וגדולה במיוחד שתספיק לשניים)


סלט קפרזה
סלט פריקי נהדר ומומלץ
פוקאצ'ה
חצילים בטחינה
חומוס


אני לא מתלהבת מנקניקיות, זו לא תהיה המנה המועדפת שלי. אך מנת ה'סארסיסו'- של נקניקיות מסורתיות המבושלות ברוטב שום ולימון, הייתה מעדן. נקניקייה פיקנטית, עסיסית, רבת טעמים ומצוינת (50 ₪)



לעיקריות:

פאייה פירות ים- זו מנה שתמיד אבחר בה. אהובה עלי מאד. כאן היא הוגשה עם מגוון פירות ים, אורז, עשבי תיבול, פטריות, עגבניות ופלפל קלוי. מנה מעולה לאוהבי פירות הים, כמוני. (79 ₪)




מסחאן עוף- מוגש עם שבבי שקדים, פיסות עוף, בצל, עשבי תיבול ותבלינים על בסיס העשוי מבצק פיצה נפוליטאנית. מנה נהדרת, טעימה מאד ומיוחדת. הטעמים משתלבים להפליא, עדינים, ביס מושלם. (55 ₪)




קינוחים: גליתי קינוח חדש ונפלא הוא נקרא חלואוויאת אל ג'יבן- עדין, מתקתק ומוגש עם גלידת פיסטוק קלאסית. מדובר על בצק דקיק העוטף גבינת מסקרפונה עדינה, עם מי ורדים ושבבי פיסטוק. אתם חייבים לטעום. חייבים. (30 ₪)



וכמובן, כנאפה נהדרת המוגשת אף היא עם גלידת פיסטוק. (30 ₪)




עוד בתפריט תוכלו למצוא: עראייס המוגש עם טחינה וירקות (46 ₪) מחלוט'ה תותי- ביצים מטוגנות עם בשר, מוגש עם מטבל לבנה עם שמן זית, סלט ירקות (46 ₪) סלט פאתוש- גבינת פטה על מצע תערובת חסה וירקות בשמן זית ולימון (40 ₪)  מחאמר עוף - רצועות עוף עם בצל וסומק בשמן זית על מצע פוקצ'ה, המחאמר מוגש עם סלט ירקות (45 ₪)

צילום lmcy  יח"צ

בעיקריות: פאייה עוף (59 ₪) אסקלופ חזה עוף - חזה עוף צלוי מוגש עם ירקות בתנור ותפוח אדמה , רטבים לבחירה - שום לימון, שמנת פטריות, שמנת פלפל (59 ₪) פיצה נפוליטנית איטלקית עם מגוון תוספות – (מחירים החל מ- 45 ₪ ) פטוציני - שמנת פטריות/ נפוליטנה/ רוטב רוזה וגבינת פרמזן ( 55 ₪) רדיאטורי בולונז- עם תבשיל עגבניות איטלקי ובשר ( 55 ₪) ועוד.

צילום lmcy  יח"צ

לסיכום: בני הזוג אימאן וחמודי כבשו אותנו עם קבלת פנים חמה ונעימה ועם מטעמים העשויים באהבה ומקוריות, בטוב טעם ומתוך מחשבה להעניק לכל הסועדים חוויה קולינרית טעימה. הן לילדים והן למבוגרים. אכן, בהחלט הצליחו בכך ואני ממליצה להגיע ולהינות.

מסעדת תותי- TOTI  

כתובת :כפר דבוריה. מרכז הכפר

טלפון: 04-9999212  

שעות פתיחה :א-ש בין השעות 00:23-00:9 בסופי שבוע מומלץ להזמין מקומות מראש.

בפייסבוק- לחצו כאן





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה