רשומות

יום רביעי, 18 בנובמבר 2020

חדש מטבעול – סנסשיונל טחון צמחוני בטעם ומרקם של בשר טחון אמיתי ממנו הכנתי קדירת צ'ילי קון קרנה. המתכון בפנים



אנחנו לא צמחונים, אך משתדלים מאד לצמצם את צריכת הבשר האדום. מגמה זו אינה ייחודית רק לנו, ברוב הבתים בישראל יש רצון לצמצם את צריכת הבשר. 45% מהציבור מגדירים את עצמם מפחיתי בשר, צמחונים וטבעונים. יותר ויותר משפחות מחפשות פתרונות לשילוב מנות מתאימות למגמה זו.

טבעול הידועה במוצריה המוצלחים הנותנים פתרון למאכלים ללא בשר, מביאה הפעם את סנסשיונל טחון צמחוני. מדובר על מוצר דמוי בשר טחון טרי המבוסס כולו על רכיבים מן הצומח, בעל טעם ומרקם של בשר טחון אמיתי. הן מבחינת המרקם, העסיסיות ותהליך ההכנה.

סנסשיונל מינס קרדיט צילום ארז בן שחר סטודיו מרחב

אני החלטתי להכין צ'ילי קון קרנה ולא לומר דבר לבני הבית, זאת כדי לבחון האם ירגישו בשינוי. זו מנה המתאימה מאד למזג האוויר הנוכחי, קלה מאד להכנה ואהובה.

תוך כדי הכנת המנה חשתי שהמרקם רך ונוח מאד לעבודה ומתאים לטיגון, בישול, צליה ובעצם ניתן להשתמש בו לכל מנה שדורשת בשר טחון.

השתמשתי בסנסשיונל טחון בדיוק כפי שאני משתמשת בבשר טחון אמיתי ולא שיניתי דבר במתכון. האם בני המשפחה חשו שיש הבדל? התשובה היא לא! ולשאלתי האם היה להם טעים, ענו שהיה טעים מאד כמו תמיד. עבורי זו ההוכחה שניתן להכין מסנסשיונל טחון כל מנה שדורשת בשר טחון ולמעשה המוצר פותח לפנינו עולם שלם של אפשרויות למגוון רחב מאד של ארוחות. ב-100 גרם של סנסשיונל טחון צמחוני יש 17 גרם חלבון, לצד ברזל וסיבים תזונתיים והוא אינו מכיל כלל שומן טראנס או כולסטרול.

סדרת מוצרי סנסשיונל Sensational) ) היא המובילה באירופה בקטגוריית בשר ללא בשר. מוצרי הסדרה, המבוססים על חלבון סויה וחיטה, פותחו על ידי נסטלה בשיתוף עם טבעול, ומשווקים תחת המותג גארדן גורמה באירופה. פיתוח המוצרים בוצע במרכז הפיתוח של נסטלה בסולון ארה"ב, יחד עם שפים ויועצים קולינריים ובשיתוף צוותי טבעול. 

 

מתכון לצ'ילי קון קרנה צמחוני




מצרכים


1 חבילת סנסשיונל טחון צמחוני של טבעול

3 פלפלים ירוקים ואדומים חתוכים לקוביות

2 בצל חתוך לקוביות

5 שיני שום קצוצים

2 קופסאות שעועית. אחת פיקנטית אחת רגילה (ניתן גם להשרות קילו שעועית למשך הלילה, אך אני אוהבת לקצר תהליכים)

1 קופסת עגבניות קצוצות

כוס וחצי מים

3 כפות שמן זית

½ כפית כמון

1 כפית פפריקה חריפה

1 כפית אורגנו יבש

½ כפית פלפל שחור

1 כפית מלח

1 עלה דפנה

 

אופן ההכנה

 


בסיר רחב מטגנים את הבצל, מוסיפים את חבילת ה- סנסשיונל טחון וממשיכים לטגן על חום נמוך. מוסיפים את קוביות הפלפל והשום הקצוץ מערבבים ללא הפסקה במשך מספר דקות. מוסיפים את קופסאות השעועית, העגבניות והתבלינים ומערבבים היטב. חצי שעה עד שעה בישול ויש לכם מנה מנצחת

בתיאבון.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה