רשומות

יום שישי, 14 בדצמבר 2018

ספרי ילדים ונוער חדשים ומומלצים



מספר המלצות על ספרי ילדים חדשים וגם מחודשים שינעימו את ערבי החורף הקרים. בהמלצות- 2 ספרי קומיקס משעשים ונחמדים "לא רעים בכלל" של אארון בליבי. ספר שלישי של עידן קנוחן בסדרה המוצלחת " אדון הטלקינזיס" טרוויה לכל המשפחה בנושא בעלי חיים "הידעתם? טריוויה לכל המשפחה – חיות" מאת סיימון טדהופ. ספר על נסיכות פירטיות שעוסק בחברות ואחווה " טופז" של רוז לייסי. ספר שמיני בסדרה המצליחה של ראשית הקריאה "באושר ועושר כאילו – נשיקה ירוקה"
מאת שרה מלינובסקי ולסיום הסדרה שליוותה גם אותי בילדותי סדרת קופיקו מאת תמר בורנשטיין-לזר. ספר ששי בסדרה: קופיקו בג'ונגל.

שנתחיל?  

"לא רעים בכלל" ו" לא רעים בכלל- מבצע תרנגולת" מאת אארון בליבי



2 ספרי קומיקס משעשעים, חמודים, מעוררי חיוך שלא רק ילדים יאהבו, אלא גם מבוגרים. אני נהניתי מההומור, מהדמויות המרתקות, מהסיפור ומהאיורים המקסימים.

מַּר זְאֵב, מַר כָּרִישׁ, מַר נָחָשׁ וּמַר פִּירָאנָה, הֶחְלִיטוּ לְהָקִים אֶת מוֹעֲדוֹן הָרָעִים־הַטּוֹבִים. הם רוצים להראות לכולם שהם יכולים להיות טובים ולעשות דברים טובים. אלא שגם כשיש כוונות טובות, העניינים יכולים להסתבך. וּכְשֶׁמְּעֹרָבִים בָּעֵסֶק חָתוּל מְבֹהָל, גּוֹרִילָה טִפֵּשׁ וּמָאתַיִם כְּלָבִים, הַבָּלָגָן כְּבָר הוֹפֵךְ לְהַרְפַּתְקָה
החברים במועדון יוצאים למבצעי הצלה ומנסים לעזור לחתול לרדת מהעץ. מבצע שגרם לי לצחוק בקול. לאחר מכן הם מנסים לשחרר כלבים מהכלביה, מתחפשים לנשים ומתכננים לפרטי פרטים איך יוציאו את הכלבים לחופשי ואכן מצליחים לעשות זאת. אבל, האם הכלבים הודו להם? ומה חשבו עליהם בציבור? האם הצליחו לשנות את תדמיתם?

בספר השני מנסים גיבורי החייל לשחרר תרנגולות מחוות תרנגולות שבהם כלובים זעירים וללא אור שמש. המשימה הופכת להיות מורכבת יותר ויותר והחברים מסתבכים בצרות. וזה מצחיק ומהנה ביותר.

כיום, מונה הסדרה כבר 6 ספרים. גיבוריה עושים דרכם להוליווד לחברת דרימוורקס. הסדרה היא רב מכר בינלאומי ואני מבינה גם מדוע. גם אתם תבינו לאחר שתקראו.

לדעתי, מתאים לילדים החל מגיל 4 ועד בכלל.

"לא רעים בכלל" "לא רעים בכלל- מבצע תרנגולת" מאת אארון בליבי. כנרת, זמורה ביתן, דביר- מוציאים לאור. 78 ₪ לספר.


ספר פנטזיה חדש: אדון הטלקינזיס – אוצרות הסיקריקים מאת עידן קנוחן


אני מכירה את כתיבתו של עידן קנוחן מספרו הראשון "אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין" כבר אז כתבתי שהוא בעל דמיון והמצאות וספר ההרפתקאות שכתב על גיבור בעל יכולות טלקינטיות, הוא ספר מרתק לבני נוער.
ספר ההמשך "אדון הטלקינזיס – אוצרות הסיקריקים" ממשיך את סיפורו של איידן ועוקב אחר המשך הרפתקאותיו.

איידן, הילד בעל ההילה המיוחדת שנולד במרתפיו האפלים של אמרפל, האמין שהוא מגיע לטלסקול רק כדי ללמוד להפנט אנשים, לקרוא את מחשבותיהם ולהזיז דברים מבלי לגעת בהם. איש לא אמר לו שבנוסף לכל אלה ייאלץ להתחמק ללא הרף מנָבל עוצמתי שמאחוריו צבא קטן, יהפוך למבוקש בקרב עיתונאי הסייסניקים המשוגעים, יחשוף נוסחה סודית שמוסתרת אצל אינדיאנים תימהוניים, ויפריד ממש ברגע האחרון בין שני צבאות הכותשים זה את זה בבולי עץ מתעופפים.

ואם לא די בכך, כעת ניצב איידן בפני סוד חדש שמצליח לסבך את העניינים אף יותר. בעקבות מעשי הגבורה שלו מתעוררים כוחות אגדתיים שפעלו למענו בעבר. אלא שאמרפל המתין בדיוק להתעוררות הכוחות הללו, כדי שיוכל לעקוב אחריהם במטרה להניח את ידיו על האוצר המיוחד שלהם.

אוצר זה יקשור מחדש את איידן אל העבר הרחוק ואל בני משפחתו הנעלמת, שהצליחו גם הפעם להותיר עבורו רמזים שעשויים לסייע לו להציל את היקר לו מכול.

עידן קנוחן בן 29 מירושלים. ביום הוא לומד תורה עם חבריו, ובלילות הוא כותב בסתר על עולם של פנטזיה ועל גיבורים ששולטים בהיפנוזה, בטלפתיה ובטלקינזיס.

"אדון הטלקינזיס – אוצרות הסיקריקים" מאת עידן קנוחן. הוצאת "דני ספרים", 336 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il       

הידעתם? טריוויה לכל המשפחה-חיות מאת סיימון טדהופ


ספר טריוויה העוסק בבעלי חיים. תמצאו בספר 47 חידונים, כשבכל אחד מהם עד כעשר שאלות וכל חידון עוסק בנושא אחר כמו חתולים גדולים, כרישים, חיות מחמד, קופים וקופי אדם, שוכני היערות, חרקים ויצורים קטנים, דגים, חיות בישראל, אגמים ונהרות, עופות ועוד. אני כבר אומרת לכם שכלל לא פשוט לענות על השאלות הרבות ומתביישת להודות שהצצתי ללא הרף בתשובות שבסוף הספר.

זו דרך מצוינת לבחון את עצמנו ואת שאר בני המשפחה וכמובן להעשיר את ידיעותינו. למדנו לא מעט עובדות על בעלי החיים הנמצאים בעולמנו. הנה מספר שאלות, האם אתם יודעים את התשובה? באיזו יבשת נפוץ הטיגריס? מיהו החתול הגדול ביותר בעולם? האם למדוזה יש מוח? האם זברות נובחות? האם לדולפינים יש פופיק? מה שותים הדולפינים? האם קרן הקרנף עשויה שנהב? ועוד ועוד.

הספר מלווה באיורים נחמדים ויש חידונים שהתשובות תענינה בנכון או לא נכון. יש חידונים שהתשובה עליהן היא כן או לא. יש חידונים שעוסקים במיתוסים או עובדות. מגוון מאד ומעניין.

ספר נוסף בסדרה: "הידעתם? טריוויה לכל המשפחה – ידע כללי".

"הידעתם? טריוויה לכל המשפחה - חיות" מאת סיימון טדהופ, איורים: שרה הורן, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 112 עמודים. כריכה קשיחה, מנוקד. מחיר לצרכן 78 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  

ספר חדש לראשית קריאה: "באושר ועושר כאילו – נשיקה ירוקה" מאת שרה מלינובסקי

ספר שמיני בסדרה המצליחה


המלצתי כאן על מספר ספרים מהסדרה, המתאימים לילדים המתחילים לקרוא ועוסקים בגיבורה אֶבִּי, הנבלעת במראה שבמרתף ביתה, יחד עם אחיה ג'ונה ומגיעה כל פעם לאגדה אחרת.

הפעם אחיה ג'ונה והיא עוברים במראת הקסמים ונוחתים הישר באגדה על "הנסיך הצפרדע". אלא, שהאגדה לא מתנהלת בדיוק כפי שהייתה צריכה להתנהל. הנסיכה שאמורה לנשק את הצפרדע החמוד ולהפוך אותו בחזרה לנסיך, מתגלה כמרושעת וגסת רוח. ג'ונה ואבי מחליטים שהם לא זקוקים לעזרתה – הם יכולים להפוך את הצפרדע לנסיך בכוחות עצמם. או שלא? אז עכשיו הם רק צריכים לצאת החוצה מתוך באר מסריחה, לשוט בנהר שוצף שבסופו מפל, להתגנב לארמון הנסיכה ולנשק צפרדע (איכס!). ואין להם שנייה לבזבז, אחרת לא יצליחו לחזור הביתה לעולם.

"אֶבִּי היא גיבורה מגניבה שמצליחה להכניס הרבה פלפל לתוך סיפורי האגדות המכרים לנו. טונות של כיף מחכים לכם בספר הזה!" מג קאבוט, הסופרת האהובה שכתבה את "יומני הנסיכה" ו"ספר החוקים של אלי פינקל".

כל ספר בסדרה עוסק בגיבורה שונה מעולם האגדות. הספרים בסדרה: ראי ראי שעל הקיר, הלוקח את הקוראים היישר לתוך הרפתקה מופלאה עם שלגיה ושבעת הגמדים - נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2014;  הקסם פג בחצות, הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של סינדרלה. נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2015. לשחות או לא לשחות הלוקח את הקוראים הפעם היישר לתוך אגדת בת הים הקטנה בנחיתה רטובה מתמיד. חלומות מתוקים הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של היפהפייה הנרדמת. שערה בכוס מים הלוקח את הקוראים לתוך האגדה של רפונזל. לשבור את הקרח הלוקח את הקוראים לתוך האגדה של מלכת השלג. מלכת היופי הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של היפה והחיה.

"באושר ועושר כאילו – נשיקה ירוקה" מאת שרה מלינובסקי. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 172 עמודים, כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        

"הנסיכות הפירטיות – טופז"  מאת רוז לייסי


ספר ראשון בסדרה חדשה "הנסיכות הפיראטיות" לראשית קריאה. כתוב באופן בהיר, באותיות גדולות ומותאם לילדים העושים צעדיהם הראשונים בקריאה.

ההקדמה מספרת על 5 נסיכות שניצלו משליטה חדשה ומרשעת, בהיותן תינוקות. הן גדלות ולומדות יחד בבית הספר "קצף-גלים". לילה אחד קורא קול מסתורי לבנות החבורה לצאת אל אגם התכלת שלחופו שוכן בית הספר, והן מגלות להפתעתן שהן בעצם נסיכות – בנותיהן של מלכי ממלכת למוריה המסתורית. משלב זה הן עוברות הרפתקאות שונות, מגלות אומץ לב, תושייה ונאמנות.

על הממלכה מאיימת להשתלט המכשפה אובסידיאן, ועל הבנות מוטלת המשימה להציל את האנשים ובעלי החיים של למוריה בעזרת אוצר עתיק שאבד לפני שנים רבות.

האם הן יצליחו למצוא את האוצר העתיק לפני שאובסידיאן המרשעת תשים עליו את ידה?
ספר מרתק לקוראות צעירות המתוודעות אל גיבורות אמיצות, נאמנות וחזקות. הכוח הנשי במלוא תפארתו.
אישית, הייתי רוצה לראות בין הנסיכות, גם נסיכים שיעבדו יחד בשיתוף פעולה. אך, אין בכך כדי לגרוע מהדמיון וההמצאה שבספר.

"הנסיכות הפיראטיות - טופז" מאת רוז לייסי. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 144 עמודים, כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il           

סדרת קופיקו מאת תמר בורנשטיין-לזר
ספר ששי בסדרה: קופיקו בג'ונגל  

הסדרה שליוותה אותי בילדותי חוזרת למדפים בהוצאה מחודשת, לפי הסדר המקורי, בעריכה חדשה ועכשווית ובלוויית איורים חדשים והומוריסטיים של דדי ונגר.
והפעם "קופיקו בג'ונגל" קופיקו חוזר לבקר את כל חבריו בג'ונגל בעזרת מכונת חלומות מיוחדת. מובן שגם בחלום מצליח קופיקו לעורר מהומות מצחיקות. בנוסף משתתף קופיקו במופע קסמים משעשע בהזמנתה של שושנה וזוכה לפגוש את הקוסם המופלא טלפלא.
בספר הראשון בסדרה, "קופיקו האורח", פגשנו לראשונה את קופיקו ואת שאר החברים המוכרים והאהובים: שלומקה, נוגה, יורם, ז'קו התוכי והשכנה המצחיקה שושנה. קופיקו מגיע לשכונה, ואנחנו מזמינים אתכם להצטרף לחגיגה. בספר השני "קופיקו בעקבות הבלשים" קופיקו נבהל כשהוא שומע שהקרקס מגיע העירה. האם זהו אותו קרקס שממנו ברח בעבר? הקרקס שמנהל פטרוזיליה הרשע? כשמתברר לו שאכן מדובר בקרקס של פטרוזיליה, ושהמנהל חסר הלב שוב נמצא בעקבותיו ואף שולח שני בלשים לעקוב אחריו, הוגה קופיקו תכנית גאונית להצלת המצב. בספר השלישי "קופיקו בכדורגל" קופיקו מגלה שהדרבי הגדול בכדורגל, בין מכבי והפועל, מאיים להפוך את הבית לזירת מלחמה בין אברום לשלומקה. הוא מחליט לצאת למשימת פיוס, הופך להיות שופט הכדורגל המצחיק ביותר שראיתם עד היום, ובדרך מעולל תעלולים שונים ומשונים. בספר הרביעי "קופיקו בכדורסל" קופיקו מתאמן בזריקת גרביים לתוך הסל של שושנה לקראת הצטרפותו לנבחרת "עין גנים" בכדורסל, ובנוסף הוא עסוק בלימוד צילום ובתכנון הפתעה מיוחדת במינה לכבוד יום ההולדת של שלומק'ה. מה קרה במהלך משחק הכדורסל? ואיזו הפתעה הכין קופיקו לשלומק'ה? להפתעה כזו איש לא ציפה. "קופיקו השוטר" קופיקו הופך לשוטר תנועה ויוצא אל מעבר החציה השכונתי כדי לעזור לילדים להגיע בשלום לבית הספר. אך כדרכו, מצליח קופיקו להפוך גם משימה פשוטה זו לחגיגה מצחיקה וצבעונית שבה מככבים עז, כבשה והמון נהגים מבולבלים. וכשהשכנה שושנה מגיעה כדי לבדוק על מה המהומה, העניינים מתחילים לצאת משליטה.
תמר בורנשטיין-לזר, הסופרת האהובה, הידועה גם כ"אמא של קופיקו", כתבה יותר מ- 150 ספרי קופיקו ועוד עשרות ספרים אחרים לילדים. קופיקו שלה הופיע לאחרונה גם בגרסת קומיקס בספר "קופיקומיקס – תעלומה בקרקס".
אחד מיסודות הצלחתו של קופיקו לאורך השנים, הספרים, ההצגות והסרטים הוא מוטיב החידוש וההפתעה -  לעשות או לומר ברגע ובזמן המתאימים את הבִלתי צפוי אך הנכון, הפשוט, המועיל והמצחיק. גם עתה, למעלה מ- 60 שנה לאחר שהגיע אלינו מאפריקה הרחוקה, מוסיף קופיקו להפתיע, לחדש ולהתאים עצמו לזמן המשתנה ולצרכי הילדים, וממשיך להיות מותג מוביל בתחומו.
"קופיקו בג'ונגל" מאת תמר בורנשטיין-לזר, איורים: דדי ונגר, הוצאת "דני ספרים", 64 עמ'. מחיר לצרכן 78 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il       


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה