רשומות

יום שבת, 27 באוקטובר 2018

2 ספרי ילדים חדשים ומומלצים- "סופר ג'ף" ו" אם רק ארצה אני אוכל"



2 ספרי ילדים מוצלחים ומהנים במיוחד. האחד עוסק בעטלף שמגלה את כוחותיו ואת ייחודו והשני אף הוא עוסק ביכולות והגשמת חלומות באופן יצירתי במיוחד.

סופר ג'ף מאת מט קאר



מעשה בעטלף שרצה להיות מיוחד. לא כמו כל העטלפים. הוא רצה להיות גיבור- על כמו גיבורי העל בחוברות הקומיקס. מה עשה ג'ף? הכין לעצמו תלבושת של גיבור על והפך לסופר ג'ף.

חבריו של ג'ף ניסו להבין מהם כוחות העל שלו. יש לו שמיעה מעולה? גם להם יש. הוא יכול לעוף? גם הם יכולים. יש לו איכון לפי תהודה? כך גם לשאר העטלפים. אז במה הוא שונה? ג'ף העטלף חזר הביתה עצוב " אני סתם עוד עטלף רגיל בתחפושת מטופשת. הוא נאנח, והתאמץ לא לבכות" (מתוך הספר) אבל, אז, קורה משהו שעוזר לו לגלות את יכולותיו האמתיות ולהבין שהוא יכול להיות מישהו מיוחד.

סיפור מקורי, הומוריסטי, נוגע ומקסים שמצליח לעסוק בשאלות שמעסיקות ילדים כמו- מה היחוד שלי, במה אני יכול להיות שונה, האם אפשר להיות גיבור ואיך אפשר לעזור לאחרים. האיורים אף הם מלאי חן וחיוך ומוסיפים להנאה מהכתוב.

סופר ג'ף מאת מט קאר, לא ממוספר, הוצאת כנרת, זמורה ביתן, דביר מוציאים לאור, מחיר- 72 ₪.

אם רק ארצה אני אוכל מאת חן לב



קסם של ספר, צבעוני ומיוחד המשלב בין אמנות, דמיון וחלום.

"אִם רַק אֶרְצֶה, אֲנִי יָכוֹל לִשְׂחוֹת בַּשָּׁמַיִם.
אִם רַק אֶרְצֶה, אֲנִי יָכוֹל לֶאֱכֹל סְפָּגֵטִי מִתַּחַת לַמַּיִם."

חנו של הספר וקסמו הרב נובע מהאיורים שכולם מורכבים ממגזרות נייר שהכינה חן. האיורים הצבעוניים מושכי לב ועין ומרהיבים ממש. אהבתי את המקוריות והדמיון שיש בהם וגם את ההומור הדק והחיוך. אין ספק שהקריאה בספר והעיון באיורים, מגרים את הסקרנות ואת היצירתיות שיש בכל אחד מאתנו.

זה ספרה הראשון של חן לב, אמנית ומאיירת בוגרת בצלאל וחובבת ספרי ילדים שחלמה להוציא ספר ילדים ייחודי ובעל ערך מוסף. מאז שלקחתי שיעורי איור ספרי ילדים במסגרת הלימודים, חלמתי להוציא ספר בעצמי. ספרי ילדים מרוממים את רוחי, בצבעוניותם ובסיפור התמציתי שמייצר חוויה כוללת. אני רוצה שהספר שלי יעודד ילדים ומבוגרים בכל גיל ליצור ולהביע את עצמם". חן שואבת את ההשראה לעבודתה מציירים אימפרסיוניסטים הידועים בטכניקה הכתמית בעבודתם, כמו קלוד מונה ומאנימציית "סטופ-מושן" של גזרי נייר.
ומה לגבי ספרי ילדים אהובים?

"למרות שאני מאוד אוהבת לרכוש ספרי ילדים בחו"ל, הספרים האהובים עלי הם ספרי הילדים הישראלים – שאיתם גדלתי. יש בישראל סופרים וסופרות נפלאים, כמו אורית ברגמן, רינת הופר וגלעד סליקטר. כמו כן, אני אוהבת מאוד את איוריהם של לנה גוברמן, ליאורה גרוסמן, עינת צרפתי ואביאל בסיל."

"אם רק ארצה, אני אוכל", מאת חן לב  22 עמודים, הוצאת אוריון. מחיר לצרכן: 50 ₪ .
להשיג ברשתות הספרים.
לרכישת הספר- כאן







תגובה 1:

  1. איזה ספר כיף, אני הזמנתי עותק דרך אתר ההוצאה ! https://bit.ly/2oHvw8C

    השבמחק