רשומות

יום שבת, 4 ביוני 2016

תערוכת "העיניים של המדינה" בתיאטרון ירושלים עד 15.6.16


הצלמים יהודית הרפז ומאיר אלפור הסתובבו במהלך שמונה חודשים ברחבי הארץ- מקרית שמונה ועד אילת וצילמו 68 זוגות עיניים של אנשים נבחרים בחברה הישראלית. 68- כמניין שנותיה של מדינתנו.

הרעיון לתערוכה עלה אצלם בעקבות גל הפיגועים האחרון. הם ביקשו לעשות משהו בתחום הצילום שיגרום לאחדות ולמבט משותף של כולנו בני אדם.

בצילום הם התמקדו במבט העיניים. עיניים שמדברות ואומרות הכל. עיניים שהם עולם ומלואו.
בחוברת שהוציאו לתערוכה כותבים הצלמים" במסע הפנימי אל תוך עיניה של החברה הישראלית, אספנו חוויות מרגשות, מצחיקות, עצובות, מפתיעות ואפילו סודות של מצולמים. כל אחת ואחד מהמצולמים הוא עולם ומלואו, עם יכולת הכלה ונתינה אין סופיים... אשרי המדינה שהתברכה באנשים שכאלה".

בין המצולמים יש סיפורי חיים מעניינים ומרתקים. אנשים שתרמו ועשו למען המדינה בדרכים רבות. מצאתי את צילומי העיניים של הנשיא ראובן ריבלין, של דוד רובינגר, כרמלה מנשה, רות סירקיס ועוד רבים אחרים שמביעים דרך עיניהם את סיפורה של ישראל.



 

לצד צילומי העיניים, מוקרנים קטעי וידאו משיחות שנערכו עם המצולמים במקומות מגוריהם. בנוסף, מוצגת מפת ארץ ישראל ובה סימוני המקומות בהם גרים המצולמים.

המבקרים בתערוכה מוזמנים להוריד אפלקציה חדשה COMETOART וכך ניתן לקבל הסברים על הצלמים, התערוכה והמצולמים.

אנחנו הסתובבנו בין זוגות העיניים, התרגשנו, הישרנו מבט לתוך עיני המצולמים. נוכחנו לראות כמה שונים אך גם דומים הם המבטים במחייכים, העצובים, השמחים, הרציניים, הנבונים והמושכים.



 

התערוכה מוצגת בתיאטרון ירושלים עד תאריך 15.6.16 והכניסה חופשית.

בפייסבוק-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה