רשומות

יום רביעי, 22 בפברואר 2023

תיירות ארץ כנרת במפגש בין הירדן לכנרת – נוף מרהיב, אטרקציות, אתרי מורשת, סיורים מודרכים וטבע.

מורד הירדן

אין מי שלא ביקר באזור הכנרת האהובה שלנו וטבל במימיה. אך, הפעם, אני רוצה להכיר לכם את האטרקציות והאתרים הנמצאים במפגש בין הירדן לכנרת כמו הגן הלאומי החדש 'מורד הירדן', אתר הירדנית, מוזיאון בית המוטור, חורשת האקליפטוס ע"ש נעמי שמר ועוד.

השבוע ביקרתי באזור, הכרתי את תיירות ארץ כנרת של קיבוץ כנרת וביקרתי באתרים שלא היו מוכרים לי, למדתי על אפשרויות הלינה במקום- במלון או בקמפינג, התלהבתי מהנוף המרהיב הנשקף ממלון "אחוזת אוהלו". ראיתי את הנוצרים טובלים באושר במי הכנרת והתרשמתי מחנות התמרים הגדולה בישראל.

היכנסו לקרוא על מגוון האטרקציות, הסיורים השונים (אני השתתפתי בסיור עששיות לילי מלהיב בבית הקברות הידוע של כנרת) האתרים ופעילויות התוכן של תיירות ארץ כנרת המתאימות לכל המשפחה, בכל עונות השנה.

היכן לישון?

מעדיפים מלון או קמפינג? לאלה המעדיפים מלון אני ממליצה על מלון "אחוזת אוהלו" ששופץ לאחרונה. לאלה המעדיפים קמפינג אני ממליצה על "חניון ירדן כנרת"

מלון "אחוזת אוהלו"

לובי המלון

לא הכרתי את המלון לפני כן. מדובר על מלון וותיק השוכן בין נופי הכנרת והרי הגולן. למלון שטחי דשא רחבים ומטופחים, חדר אוכל גדול ומגוון חדרים ברמות שונות. המלון עבר לאחרונה שיפוץ מסיבי על ידי האדריכל גיא וולפמן ויש בו 7 אולמות כנסים.

מרחבי המלון
מטופח ויפה

האווירה במקום נעימה מאד, שלוו ופסטורלי ויש בחוץ מתקני משחקים לילדים, נוף משגע והחדרים מטופחים ונקיים.

חדר דלוקס- קרדיט צלם- איה בן נזרי

אהבתי מאד את המרפסת הגדולה הנמצאת מעל חדר האוכל ומשקיפה על הכנרת. יש בה ספות וכורסאות ותענוג לשהות בה. אהבתי את השלווה במקום, ואת ההתייחסות של אנשי הצוות והנכונות להיענות לכל בקשה.


הנוף מהמרפסת
התפריט במקום אף הוא התחדש ושף המלון עומאר חליל בנה תפריט המשלב את האוכל עליו גדל, האוכל הבדואי המסורתי, עם המטבח הגלילי העשיר. התוצאה- ללקק שפתיים. מנות טעימות, אוריינטליות ומעניינות המתבססות על גידולי האזור.

אכלתי במקום ארוחת צהריים, ערב ובוקר ונהניתי מאד מהשפע, הטריות, הגיוון והטעמים. תוכלו להתרשם מהצילומים שצילמתי.

מנות מארוחת הצהריים

מנות מארוחת הערב

מזנון ארוחת הבוקר


וזה רק חלק קטן מהמזנון העשיר של ארוחת הבוקר.

במלון מרכז כנסים גדול ויפה עם 7 אולמות בגדלים שונים וניתן לערוך כנסים ואירועים קטנים וגדולים ועד 700 איש (באולם בן ציון הממוקם בקיבוץ כנרת) יש אפשרות לבחור מגוון ארוחות וכיבודים וכן פעילויות העשרה אותם יבנו יחד אתכם מומחי התוכן של תיירות ארץ כנרת כמו: ODT, הרצאות, אטרקציות, סיורים ועוד. כפי שציינתי למלון מרחבים ירוקים ולכן הוא מתאים לאירועים, סדנאות, ימי עיון, ישיבות, סמינרים וכנסים.



אהבתי מאד את התמונות שקישטו את הקירות והציגו תמונות מהעבר. 


טלפון להזמנות: 050-4484711, 04-6675538

דואל: Reservation_ohalo.com

האורחים המגיעים למלון יכולים להיעזר באנשי הצוות לבניית תכנית טיולים באזור, ליהנות ממסלולי התיירות והמורשת המופעלים על ידי קבוצת תיירות ארץ כנרת. כמו כן נהנים האורחים מכניסות חינם ומסיורים ללא תשלום כמו למשל סיור המתקיים בשבת לתחנת רכבת ההיסטורית של צמח, או שיט קייאקים ב"רוב רוי" (בעונה).

טלפון להזמנות למלון: 04-6675525, 04-6675522

דואל: Reservation@ohalo.com

חניון ירדן כנרת למעדיפים קמפינג



החניון ממוקם במפגש בין הירדן לכנרת ונבחר לאחד מעשרת החניונים הטובים בארץ. הוא קרוב למלון "אחוזת אוהלו" ובעל שטח גדול. הנוף הנשקף ממנו מרהיב והוא היחיד באזור הנושק גם למי הירדן וגם למי הכנרת.

ניתן לשכור בו אוהלים ממוזגים המתאימים הן לחורף והן לקיץ ויש בו גם חניון קראוונים, המיועד לזוגות, קבוצות, משפחות וילדים ומתאים למי שרוצה ליהנות מלינת שטח בצפון.



אוהלים להשכרה
סאפ להשכרה

בביקורי במקום התרשמתי מהניקיון, מהטיפוח ומהשלווה. לדעתי, זה זמן נפלא לבוא כעת כשעדיין לא עמוס וליהנות מיופיו של המקום.

האוהלים יכולים לאכלס עד 10 אנשים באוהל. המתחם מתפרס על פני שטח רחב וכולל ציוד משלים שניתן לשכור לחוויית אירוח מושלמת- מזרונים, תאורה, מקרר, מנגל, כיור, שולחן ומשטח עבודה, פינת ישיבה מחוץ לאוהל, פינת מדורה, שולחנות פיקניק, ברזיות ונקודות חשמל.

אפשרות נוספת, הקמה עצמית של אוהלי קמפינג במתחם המסודר שבמקום.

המחירים משתנים לפי התקופה.

החונים בחניון ירדן כנרת יוכלו ליהנות ממסלולי תיירות וממסלולי מורשת המופעלים על ידי קבוצת תיירות ארץ כנרת - בתשלום ובהרשמה מראש.

טלפון: 050-4668661

דואל Kinneretcamp@gmail.com


היכן תטיילו?

במפגש שהיה לנו עם אריק זילבר, מנכ"ל תיירות ארץ כנרת הוא סיפר לנו שהמטרה היא לאפשר לכולם, יחידים, זוגות, משפחות וקבוצות ליהנות מהטבע הפראי והפסטורלי, מהנופים ומאזורי הטיול, בחורף ובקיץ. "לכל עונה יש את האטרקציות, הסיורים ותחומי הפעילות שלה" אמר אריק והוסיף שהוא שמח להמשיך לפתח יחד עם כל הצוות של תיירות ארץ כנרת תכניות ואטרקציות.

אריק זילבר ב"ירדנית"

עדה מורג, סמנכ"ל שיווק ומכירות בתיירות ארץ כנרת דיברה על תיירות התוכן המעניינת המאפשרת למטיילים או הלנים במלון "אחוזת אוהלו" ובחניון ירדן כנרת, ליהנות משילוב מגוון של אירוח עם פעילויות תוכן ואטרקציות. "אנו פועלים להעשיר את ההיצע ולהתאימו למטיילים הישראלים ולתיירים הרבים הפוקדים את האזור" אמרה עדה.

 

אני ביקרתי במספר אתרים ומקומות מומלצים כמו הירדנית, הגן הלאומי מורד הירדן, חורשת האקליפטוס ע"ש נעמי שמר, רוב רוי, חנות התמרים הגדולה בארץ "תנובת כנרת" ועליהם ארחיב בהמשך. אך יש גם אפשרות לנהיגה ברייזרים, השכרת סאפ, טרקטורונים מעופפים מעל הכנרת, טיולים מודרכים בקלאב קאר חשמלי, ביקור בפארק המים האתגרי "אקווה פארק", ביקור בחוות השוקולד "גליתא", טיולי סוסים בחוות רמות, סיורים מודרכים ועוד. רק להיכנס לאתר ארץ כנרת ולבחור!

לאתר תיירות ארץ כנרת- לחצו כאן

ירדנית

הירדנית ממוקמת על גדות נהר הירדן, בקצה הדרומי של הכנרת ליד סכר דגניה ומהווה את אחת הנקודות היפות והמעניינות  באזור הכינרת האהובה גם על תיירים מחו"ל. במקום יש חנות גדולה עם תוצרת ישראלית ואפשר למצוא שם גם את מותג הקוסמטיקה "שבעת המינים" עם מבחר קרמים שונים.




אני נהניתי להביט על הנוצרים המאושרים לטבול בכנרת. אחרי כל טבילה מחאו הנוכחים כפיים, שרו והתפללו. למקום מגיעים כ- 650 אלף צליינים בשנה.






הכניסה היא חינמית.

טלפון: 04-6759111 , דואל: Info@yardenit.com

 

חורשת האקליפטוס ע"ש נעמי שמר וביקור במוזיאון בית המוטור


בחורשת האקליפטוס הפתיעו אותנו במפגש עם עמירם אידלמן שסיפר לנו ממקור ראשון על נעמי שמר שהייתה המורה שלו. סיפר על קבוצת כנרת ועל הקיבוץ. הוא סיפר שרבקה אמה של נעמי הגיעה מוילנה והייתה אישה חרוצה וחזקה. עוד סיפר על היכרותו עם נעמי ועל ההשראה לשיריה.

עמירם אידלמן

 

לאחר מכן ביקרנו במוזאון בית המוטור- המשמש כיום כמוזאון קטן, בעבר שימש בית למשאבת המים שפעלה לצורכי השקיה של שדות עמק הירדן, ממי הירדן עד שנת 1928. המשאבה הופעלה בגז עד להגעת החשמל לקיבוץ. הסיור כלל ביקור בכל חלקי המוזאון ומפגש עם בני תימן,  שבאותם הימים התיישבו באזור ופיתחו אותו. 





הכניסה בתשלום סמלי של 10 ₪ לאדם אשר מסייע בשמירת המקום ובאחזקתו.

 

לאחר ארוחת הערב יצאנו לסיור עששיות על שפת הכנרת

 

אסף המדריך לקח אותנו לביקור בבית העלמין כנרת, תוך שהוא מספר לנו סיפורים על בני המקום, על התעלומות שלא נפתרו, על ההיסטוריה ועל הצמחייה המאפיינת את האזור.

זה היה סיור מקסים ששיאו היה ליד קברי רחל המשוררת, ברל כצנלסון ונעמי שמר. שם סיפר לנו אסף סיפורים פיקנטיים ומרתקים אודותיהם.

לאחר מכן הגענו לתצפית על שפת הכנרת.



אסף המדריך


עלות למשתתף: מבוגר - 40 ₪, ילד (מעל גיל 3) - 35 ₪.

 

סיורים נוספים : סיור מודרך בג'ונגל של הכנרת

הכנרת, האזורים המבודדים מאדם והצמחייה שגדלה באזור,  מייצרים אזור פראי וייחודי. הסיור יכלול הליכה על שביל סובב כנרת ויסתיים בתצפית מרהיבה על הכנרת. 

הסיור מתאים לילדים מגיל 3 (הליכה נוחה, כ-1.5 ק"מ).

עלות למשתתף: מבוגר - 35 ₪, ילד (מגיל 3-10) - 30 ש"ח.

 

טיולילה בשמורת הירדן

סיור לילה מרתק בין בריכות המים, הגשרים, הצמחייה, הצבים וחיות נוספות. 

משך הסיור כשעה וחצי , מתאים לכל גיל , ההליכה על דרך נוחה , מסלול מעגלי.

עלות למשתתף: מבוגר - 35 ₪, ילד (מגיל 3-10) - 30 ש"ח.

 

מוזאון כינרת

המוזיאון נוסד בשנת 1988 על ידי מועצה מקומית כנרת ונותן ביטוי למושבה מראשיתה על אתריה כמוצג היסטורי שמור.  

 

סיור מודרך במטע התמרים/ במטע הבננות/ קטיף ליצ'י-  בהתאם לעונה.

סרטון והסבר קצר אודות ההיסטוריה של המקום ובעונה המתאימה הסיור יכלול גדיד, קטיף ליצ'י או קטיף בננות. 

 

רוב רוי



המקום מיועד למשפחות, יש סוכות מוצלות, יש פעילויות וביניהם שייט בקאנו אינדיאני, קפה ותה צמחים, איפור אינדיאני ללא עלות וניתן לרכוש במקום גלידות ושתייה קרה.

אורחי מלון "אחוזת אוהלו" מקבלים את השייט ללא תשלום.

משך הפעילות כשעה וחצי.





לפרטים: 053-2413176

 

גן לאומי חדש 'מורד הירדן'

גן לאומי מאזור אתר הטבילה ירדנית ועד גשר כביש 90 ליד מנחמיה. במקום אקליפטוסים מראשית ההתיישבות בעמק הירדן. יש צמחייה לאורך המסלול וניתן לצפות בעופות מים שונים. קסם של מקום.




חנות התמרים הגדולה בישראל-"תנובת כנרת" 

חנות התמרים הגדולה בישראל "תנובת כנרת" היא חנות הדגל של ענף גידול התמרים המפואר של קיבוץ כנרת, בה מצוי המגוון הרחב ביותר של התמרים בישראל (תשעה זנים) ומוצרים שונים המבוססים על הפרי. החנות מציגה פלטפורמה מרשימה  של תוצרת חקלאית מקיבוץ כנרת   והסביבה ומיועדת גם לשפים ולחובבי קולינריה, המחפשים לשלב את הזנים המיוחדים והבריאים ביותר של פרי התמר במטבח. 

תנובת כנרת מעודדת מכירה ישירה של תוצרת חקלאית מקומית מבית קבוצת כנרת ושל חקלאי עמק הירדן ומציעה מגוון מוצרים על טהרת התמר.


כשהגענו למקום צפינו בסרט מרתק של כ-15 דקות על קבוצת כנרת. טעמנו מהתמרים השונים ואז כמובן שופינג מוצלח. שווה ומומלץ מאד.

 

שעות פתיחה: בימים א עד ה ובשבת 10:00 עד 17:00, בימי ו' 10:00 עד 15:00.

טלפון: 04-6759678, דואל: Tmarimplus@Kinneret.org.il

 

לסיכום: תיירות ארץ כנרת של קיבוץ כנרת מציעה מבחר גדול מאד של פעילויות, אטרקציות, סיורים וביקורים באתרים. כדאי להגיע לאזור למספר ימים, ללון במלון אחוזת אוהלו או בחניון ירדן כנרת ולבנות תכנית שתשלב בין נופש לטיולים ואטרקציות אתגריות. מובטחת לכם חוויה נהדרת.

 

לאתר תיירות ארץ כנרת- לחצו כאן

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה