רשומות

יום שלישי, 2 באוגוסט 2022

קיץ בטכנודע חדרה- חוויה מעשירה, מלמדת ומהנה במוזיאון. עמדות הפעלה התנסותיות, משימות, חידונים וסיורים תחת הקונספט "רופא ליום אחד"

עם מסלול לב ומוח והפנינג מדעי רפואי "רופא ליום אחד" במוזיאון הרפואה החדש

השבוע התלבטנו בבית האם ללכת עם הילדים שוב למוזיאון הרפואה הראשון בישראל, הרי היינו בו לפני שנה. שאלנו את הילדים אם הם רוצים ללכת עוד פעם והם ענו מיד בהתלהבות שכן רוצים(מן הסתם כי הם נהנו מאד בפעם הקודמת), ובכן, הילדים יודעים מה הם רוצים וכמובן שהם צדקו. גם למי שביקר בעבר במוזיאון הרפואה, שווה מאד ומומלץ לבקר שוב הקיץ. לא זכרתי כמה אפשרויות ופעילויות המוזיאון מספק ובכל סיור במוזיאון ניתן להיחשף לדברים חדשים וללמוד עוד ועוד על גוף האדם.





לפני שאכנס לתיאור המסלולים במוזיאון גילינו הפתעה וחוויה מהפנטת- לאורך כל אוגוסט המבקרים במוזיאון יזכו להיות רופאים ליום אחד. כל ילד מקבל ערכה עם חוברת ומעין חלוק רופא (שהילדים מיד לבשו) ומוזמן להיכנס לסדנאות ופעילויות מלהיבות: 1. מתחם סופרמרקט קטן בו הילדים לומדים על קניית מוצרי מזון בריאים. 2. יחידה רפואית כמעין חדר ניתוח בו ילמדו על קרדיולוגיה והלב. 3. מתחם מוזיאון המדע בו מפוזרים מתקנים ומשחקים מדעיים כאשר על הילד לעבור ביניהם ולפתור חידון לטובת השלמת פאזל גוף האדם. 4.חידון נושא פרסים על גוף האדם בחדר האודיטוריום.

רק בסדנאות הללו בילינו קרוב לשעתיים, וזה אפילו בלי לבקר בחלק העיקרי של המוזיאון.







המוזיאון מספק הצצה נדירה וחווייתית היישר לתוך מבנה גוף האדם ותפקודו. הילדים נהנו מחוויה ייחודית ואינטראקטיבית, בעזרתם של מוצגים תלת ממדיים החל מלהיכנס לתוך לב ענק בגובה 5 מטרים ולחוות חוויה אור קולית מרהיבה, דרך משחק עם מודל מוח ענק, קפיצה לתערוכת וירוסים וחיידקים, ביניהם גם הקורונה, ועליה וירידה לאורך מודל הסליל הכפול של ה – DNA מהגדולים בעולם.








בחודש אוגוסט, כאמור,  ייהנו הילדים מהפנינג בכל מתחמי הטכנודע תחת הקונספט של "רופא ליום אחד".  במסגרת ההפנינג ייהנו המבקרים מסיור מודרך של שעה וחצי במוזיאון הרפואה, במסלול הלב או במסלול המוח, ובנוסף יוכלו ליהנות מעמדות הפעלה התנסותיות חווייתיות, בנושאי רפואה ובריאות ברחבי הטכנודע, חידונים ותחרויות נושאי פרסים באודיטוריום וכן ביקור בפארק המדע רחב הידיים ובמוזיאון המדע של הטכנודע. 



מה צפוי לילדים בהפנינג: תזונה בריאה +BMI – המבקרים ייכנסו למיני סופר ויקבלו משימה להרכיב ארוחה שתורכב כולה מאבות המזון שיוצגו להם וכל זאת בתקציב מוגבל שיעמוד לרשותם. לצורך מילוי המשימה יעמדו לרשותם עשר דקות ומדפים מלאים באריזות המקוריות של שלל מוצרי מדף אותם הם מכירים מהסופר. בתום הזמן נתכנס ונבחן מי עמד במשימה. בחלק השני כל מבקר יבדוק את מיקומו על סקאלת ה-BMI בעזרת מדידת הגובה והמשקל שלו ויכין דגם של  מקור הוויטמינים והמינרלים להם זקוק גופנו. 








אנחנו טיילנו במסלול המח שכולל את תערוכת הגנטיקה, וירוסים וחיידקים ואת תערוכת המח.

מלבד החוויה הנהדרת הילדים למדו דברים חשובים ומרתקים ואפילו אם נדמה שהם לא קולטים את כל המידע שמועבר בתערוכות, ברור לי שיש דברים שנקלטים אצלם היטב.

הם לומדים על האיברים החשובים בגוף, תפקידיהם וכיצד הם עובדים, הם שומעים על התאים ועל חיידקים ועל מערכת הנשימה ועל כלי הדם ועל מה לא, ואת כל זה הם עושים תוך כדי שהם רצים ומשתוללים ומשחקים.




ואם כל זה לא מספיק, אחרי שסיימנו לעבור בתערוכות נותר לנו גם זמן להסתובב קצת ברחבי מוזיאון המדע עצמו על שלל פעילויותיו ובעיקר בחצר המוזיאון עם מתקנים רבים ומגוונים, בעיקר בנושאי שאיבת מים, אנרגיה סולרית וכלי נגינה.






ביקור במוזיאון הרפואה יכול לסגור חצי יום של בילוי מעשיר וחוויתי, מומלץ מאד לתכנן ביקור של כ-4 שעות. יש המון מה לעשות ולחוות במוזיאון הנהדר.

שעות פתיחה של מוזיאון הרפואה במהלך הקיץ: 

חודש יולי: ימים א-ה שעה 10:30 -  17:00   , יום ו'- 10:30- 14:30     

חודש אוגוסט- רופא ליום אחד: ימים א-ה  שעה 10:30 – 19:30 ,  יום ו' - סגור

מחיר כרטיס מעל גיל 8 : 100 ₪ לאדם (לפני מבצעים) , ילדים מגיל 3 עד גיל 8 – 80 ₪ 

הנחה של 20% ל: תושבי חדרה , סטודנטים, אזרחים ותיקים, חיילים, נכים (בהצגת תעודה) . ילדים עד גיל 3 – חינם.  

לברור פרטים והרשמה:04-6333505, https://www.technoda.org.il/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה