רשומות

יום ראשון, 14 באוגוסט 2022

מסעדת אל אסאדור בירכא- שילוב של מטבח ערבי אותנטי גלילי עם סטייק האוס עכשווי


 

הישוב ירכא מוכר לרובנו בעקבות חווית השופינג בחנויות הרבות הנמצאות במרכז ומציעות מבחר ענק של פריטים במחירים זולים. אבל, לא רק שופינג יש בירכא ואני רוצה להמליץ לכם על מסעדה המציעה חוויה קולינרית המשלבת בין מנות מהמטבח הערבי האותנטי הגלילי לבין סטייק האוס עכשווי עם מנות בשר ייחודיות. ביקרנו במסעדה ביום ששי האחרון ונהנינו מאד מהאוכל הטעים שמוגש בה.




את המסעדה מוביל השף שאדי בשארה, יועץ קולינרי ושף מומחה, הבונה תפריטים למסעדות רבות באזור. השף בשארה עבד במשך שנים במסעדת אל באבור הידועה, לאחר מכן הוביל את מסעדת אוליבו שהציעה אוכל טוסקני ערבי ולאחרונה פתח את מסעדת אל אסאדור.

השף שאדי בשארה ואנוכי

המסעדה מציעה תפריט הבנוי מחומרי גלם מקומיים גליליים, הגבינה מגיעה ממגדלים בירכא, הבשר מגיע מעדרים מקומיים, כך גם הירקות, הפירות והתבלינים.

בתפריט תמצאו מבחר מנות של סלטים כמו- סלט פטוש, סלט חלומי, סלט טבולה, סלט חציל ויוגורט, קובה, עלי גפן. מהטאבון מנות מיוחדות כמו- מחמר עוף, ספיחה בשר, פטאיר, קבב גלילי עפוי בתנור עם מעטפת בצק. לברק בטאבון עם ירקות, שיש ברק. בעיקריות- שרימפס צרוב על טחינה עמבה, סטייק פרגית, מנסף, פילה דג, מיקס פירות ים, סטייק אנטריקוט, מבחר בשרים על האש כמו- סטייק פילה, סטייק סינטה בחמאת זעתר, אנטריקוט צרוב עם כבד אווז וצלעות טלה.

מה טעמנו אנחנו ומה מומלץ במיוחד?

מנות ראשונות וסלטים

טעמנו ממבחר הסלטים של המסעדה ובאת כל הסלטים טעימים מאד ומיוחדים, סלט הפטוש, סלט עשבי התבלין, סלט הטבולה, החצילים, החומוס. (מבחר סלטים טריים לשולחן 40 ₪ לסועד. סלטים מיוחדים 30 ₪ לסלט) אני אהבתי במיוחד את סלט האבטיח, הגבינה והנענע שהיה פיקנטי ומתאים למזג האוויר הקייצי, את סלט החצילים ויוגורט העיזים וסלט מעולה של טחינה גולמית, יוגורט, עגבניות מרוסקות ושמן זית.









הקובה שטעמנו היה עדין, עשוי היטב, לא כבד מדי וטעים מאד. (70 ₪)



מנה נהדרת ומומלצת מהטאבון- מנת שיש ברק. כיסוני בשר קטנים, ממולאים בשר שטוגן יחד עם תבלינים ומבושלים ביוגורט עיזים. מנת חובה!  (75 ₪)



לעיקרית- סטייק סינטה בחמאת זעתר ושום. ללקק את האצבעות ממש. מנה מצוינת, עשויה במידה הנכונה ומהנה במיוחד (130 ₪)




לקינוח – אבטיח ולאחר מכן תה המוגשים באופן שובה עין.












לסיכום, כשאתם מגיעים לצפון או קופצים לירכא לשופינג, מומלץ לפנות גם זמן לחוויה קולינרית במסעדת אל אסאדור וליהנות ממנות מיוחדות, איכותיות וטעימות.

אל אסאדור- מתחם תחנת דלק דור אלון, ירכא

טלפון: 04-7799355

פתוח מדי יום בין השעות 9.00-חצות

לדף הפייסבוק- לחצו כאן

גילוי נאות- היינו אורחי מסעדת אל אסאדור

 

2 תגובות:

  1. בתיאבון מפתה לנסוע לבירת הקולינריה של ישראל- ירכא

    השבמחק