רשומות

יום שלישי, 25 בינואר 2022

אוהבים דגים? סושי? בואו לירכא ל'Merkaza' ושם במסעדת The fish market & sushi restaurant תוכלו ליהנות מחוויה קולינרית מעולה ובמחירים מפתיעים



ירכא מוכרת לכולנו כמקום מצויין לשופינג שווה. השבוע ביקרתי במרכז הקניות Merkaza העצום והפופולרי. ל- Merkaza 2 סניפים אחד בנוף הגליל ואחד בירכא ומי שעדיין לא ביקר שווה מאד להגיע. מרכזי קניות מדהימים בגודלם ובמגוון המוצרים שיש בהם. זו חווית שופינג אחרת לגמרי, מדובר על מרכז קניות שיש בו סופרמרקט, מעדניות, אזור תבלינים, מתחם אוכל מהיר גדול המכיל בית קפה איטלקי, פיצרייה, רוטיסרי, גריל, מבחר תבשילים ,דוכן שווארמה וכעת נפתחה בנפרד מסעדת דגים וסושי. הגעתי הפעם לא לשופינג אלא להכיר את מסעדת   The fish market & sushi restaurant



המסעדה נמצאת בצמוד למתחם הדגים הטריים של הסופרמרקט ומשם מגיעים חומרי הגלם הטריים והמשובחים. על עיצוב המסעדה אחראי  האדריכל  ירון טל אשר יצר חלל מופרד וייחודי אשר מאפשר לאורחי המסעדה חווית בילוי נפרדת ממרכז הקניות. אנחנו פחות רגילים למסעדות בתוך סופרמרקטים, זה קונספט ייחודי למדי אצלנו, בעוד שבחו"ל הוא די נפוץ.




The fish market & sushi  restaurant נפתחה בשלהי 2019, אולם נסגרה בתוך זמן קצר בשל התפרצות מגפת הקורונה, ונפתחה מחדש לפני מספר חודשים

פגשתי במסעדה את השף עומרי קאזל המנהל את תחום המסעדות של Merkaza ועומד בראש המסעדה. הוא האיש שבנה את התפריט ומוביל מטבח איכותי עם חומרי גלם משובחים תוך הקפדה על טריות המוצרים. הוא סיפר לנו גם על התכניות לעתיד והקמת מסעדה איטלקית בסניף שבנוף הגליל. השף עמרי קאזל למד בתדמור בהרצליה, השתלם במכללת רימונים בטבריה והשלים את הכשרתו בנפולי שבאיטליה. הוא מלווה את מרכזי הקניות מעל 5 שנים וגאה מאד בצוות שהכשיר ובתפריט המוקפד והטעים.

שף טרי פוגל, אנוכי ושף עמרי קאזל
שף עומרי קאזל מזמין אותנו למנת דג נא מעלפת.

המסעדה כשמה כן היא- מתמחה במנות דגים ופירות ים ולאחרונה השיקה גם תפריט סושי חדש עם מגוון מנות אסייתיות. כל זאת במחירים נוחים לכל כיס.

מה אכלנו?

פתחנו את הארוחה עם מגש מזטים זוגי שהכיל מבחר סלטים טריים : טאבולה נהדרת, סלט חומוס גרגרים, טחינה ירוקה, סלט תורכי, חציל בטחינה וסלט עגבניות חריף, פיתות שום (29 ₪) – הכל היה טרי, מעורר תיאבון וטעים מאד. אהבתי במיוחד את הטאבולה הרעננה והמצוינת ואת סלט החציל בטחינה.





המשכנו עם סלט דג נא- סלט שעפתי עליו. היו בו קוביות דג, עלים ירוקים, פלחי תפוח עץ, פרוסות צנון, צלפים, רוטב לימון ושמן זית. כל זאת על מצע קרם לבנה. שילוב טעמים נהדר (49 ₪) מנה מומלצת במיוחד.



עברנו לטעום ממנות הסושי- טעמנו מספר רולים כולם מצוינים וטעימים. טעמנו סאשימי סלמון מעולה, רול של ISO פנקו- אני מכורה לטעם הפיקנטי והצרוב של פנקו העוטף את הסושי, טעמנו רול של טונה אדומה ועוד, הכל מוקפד מאד, מוגש אסתטי ומעורר תיאבון.






מנות עיקריות- כיוון ששנינו אוהבים מאד פירות ים, התייעצנו עם השף והזמנו 2 מנות הכוללות פירות ים. אני הלכתי על ריזוטו  פירות ים - שרימפס, קלמרי, מולים, עגבניות שרופות, ציר ים, חמאה ופרמז'ן (69 ₪) ובן הזוג הזמין פרוטי די מארה - פסטה שחורה, שרימפס, מולים, קלמרי, עגבניות שרופות, חמאה, שום ואפונה בציר ים (79 ₪). התווכחנו בינינו איזו מנה טעימה יותר. בעיניי הריזוטו פירות ים ואילו בן הזוג טען שאני טועה והפרוטי די מארה מנצח. אתם יכולים להבין ששתי המנות היו מעולות ונהנינו מהן מאד. מנות עשירות בטעם, נדיבות וניכר שיד מקצועית הכינה.

פרוטי די מארה





ריזוטו  פירות ים



לקינוח טעמנו טירמיסו (25 ₪),- מנה קלאסית מהמטבח האיטלקי, טעם הקפה היה מודגש  והשתלב היטב עם הקרם והבסקוטים.  ומלבי - שמנת טורקי, סלק ובלסמי מצומצם (15 ₪)- אכלתם כבר מלבי עם סלק? אני לא. הופתעתי מהשילוב המיוחד שיצר מנה ייחודית, מעוררת התפעלות ושונה. והטעם? וואוו.

 





עוד תמצאו בתפריט מנות ראשונות כמו:

ברוסקטה סלמון - שרי, צלפים, כוסברה, איולי פלפלים, לימון ושמן זית (39 ₪)

סלט שוק איטלקי - ירקות שוק עונתיים, מוצרלה ובלסמי מצומצם (49 ₪)

בעיקריות ניתן למצוא מגוון דגים טריים - לברק/דניס/מושט מוסר ים ועוד מבחר דגים המוגשים בטיגון עמוק או בתנור. המנה כוללת תוספת ורטבים לבחירה (59 ₪ עד 79 ₪)


צילום יח"צ

מחבת פירות ים - שרימפס, קלמרי, מולים, עגבניות שרופות בחמאת שום ועשבי תיבול (79 ₪)

ועוד מנות דגים שונות.

בתפריט הסושי החדש . תמצאו בין המנות הבולטות:

סשימי סלמון - ויניגרט הדרים, צילי עלים ירוקים וצנון (35 ₪)

טרטר טונה - טרטר פילה דג טונה עם בצל,אבוקדו,  שומשום שחור ולבן, מוגש על קרם דה קרוט, מתובל ברוטב פונזו ליד פאני פורי (49 ₪)

היטאשי רול - אבוקדו, טמאגו, שיטאקי, עירית ועוף בטמפורה עטוף בחביתה יפנית מעוטר ברוטב סרירצ"ה ומיונז יוזו (28 ₪)

מגורו רול - גזר, אבוקדו וסלמון טמפורה במעטפת טונה אדומה ומעוטר בטונה קצוצה, רוטב פונזו ובצל ירוק קצוץ (44 ₪)

קאזה סלסה רול- אבוקדו, טמאגו, עירית, שיטאקי וטונה בציפוי שומשום ווסאבי מעוטר בסלסה ירקות ורוטב קוריאני (28 ₪ )

ועוד מגוון גדול של רולים.

המחירים במסעדה נוחים מאד ואף זולים בעיניי. מנה עיקרית של דג או פירות ים ב-79 ₪, היכן תמצאו מחיר כזה? או רול במחיר 28 ₪? ומדובר על מנות איכותיות וטריות! לגמרי VALUE FOR MONEY ואני ממליצה בחום להגיע ובטוחה שתיהנו.

 

the fish market & sushi restaurant

ימים ושעות פעילות א-ש 12.00-21.00,

טלפון 049069800,

כתובת Merkaza – א.ת ירכא, יש אפשרות ל T.A

בפייסבוק- לחצו כאן

 

 גילוי נאות: הייתי אורחת המסעדה.


2 תגובות:

  1. נראה כל כך מפתה וטעים לבריאות אחלה שף

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לקרוא שהצלחתי להעביר את החוויה. אכן מסעדה איכותית ושווה. תודה!

      מחק