רשומות

יום ראשון, 12 בדצמבר 2021

הרפתקנים? אוהבים להתנסות בטעמים חדשים ומיוחדים? צאו לסיור אוכל אסייתי בתל אביב עם אלינוי מחברת גרפיטיול


 

מה המחשבה הראשונה שעולה לכם בראש כאשר מזכירים את דרום תל אביב? אצלי זו המחשבה על פליטים, עובדים זרים, קצת חשש ורתיעה. ואכן, בדרום תל אביב נמצא הריכוז הכי גבוה של פליטים ועובדים זרים. לטייל ברחובות זה כמו לנחות בארץ אחרת שבה פוגשים אריתראים, סודנים, סינים, פיליפינים והודים. בליל של שפות, מראות וגם טעמים. אותי זה מסקרן ומעניין ולכן הצטרפתי לסיור מיוחד בשכונה שעורכת חברת גרפיטיול.

דוכן תכשיטים ברחוב נווה שאנן

אלינוי קיסלוב בעלת חברת גרפיטיול, מציעה, בין יתר הפעילויות של החברה, גם סיור אוכל אסייתי בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב. היא הזמינה אותי יחד עם עוד בלוגרים לסייר איתה ברחובות דרום תל אביב ובקניון התחנה המרכזית, להכיר מסעדות מיוחדות שמגישות אוכל אותנטי מהארצות מהם הגיעו וכמובן לטעום את הטעמים הייחודיים ולהכיר את האנשים מאחוריהם.

אלינוי מספרת לנו על המסעדה הסינית והבעלים שלה

אלינוי המקסימה, האנרגטית והמלהיבה תיבלה את הסיור בשלל אנקדוטות, סיפרה על האנשים, המקומות, האירועים והקשיים של מי שחיים במקום ועשתה זאת באופן אינטליגנטי ומרתק. שלוש שעות חלפו ביעף, טעמנו שלל מאכלים מיוחדים מהודו, אריתראה, סין, נפאל והפיליפינים במגוון מסעדות קטנות ולא ידועות, הכרנו שוק אוכל פיליפיני הנמצא בקניון התחנה המרכזית ושמענו את סיפוריהם של האנשים שמאחורי המסעדות.

אלינוי התחילה את הסיור בהבהרות שונות גם לגבי האנשים שאנו עשויים לפגוש בדרך, ( אמרה לנו שתלתי כמה שחקנים שיראו לכם שיכורים או מסוממים או מפחידים) גם לגבי הטעמים שעלולים לא למצוא חן בעינינו. ספוילר קטן- הכל היה לי טעים. הפיקנטי, החריף, המר והמתוק. לא הייתה לי בעיה עם שום מאכל ו/או שתיה.

התחנה הראשונה- סופר הודי Om Indian Store שבעליו הצליח לשרוד מעל עשרים שנה ובו מצאנו מבחר ענק של מאכלים שונים ולא מוכרים מהודו, תאילנד והפיליפינים. טעמנו סמוסה פיקנטית ושתינו משקה תאילנדי מליצ'י. הכרנו שם את הפאן פורי ואיך מכינים אותו ולאחר שסיימנו את הסיור חזרתי למקום ורכשתי כל מיני שקיות בלתי מוכרות וביניהן שקית בננות מטוגנות שהתחסלה כבר.

פאן פורי- מטגנים ואז ממלאים בתבשיל


התחנה השנייה מסעדה סינית Chinese Bao Buns ברחוב נווה שאנן, שם טעמנו מוקפץ סיני וגם מאכל שנקרא GLORY MORNING שהיה טעים ומיוחד. במסעדה יש מנות שעולות הון תועפות והסינים חולקים אותם ביניהם. תמצאו שם מנות מיוחדות כמו ברווז פקין ועוד מטעמים שונים. זו מסעדה שאני מתכננת לחזור אליה בקרוב. טלפון: 054-220-1586





התחנה השלישית – מסעדה אריתראית מסעדת דרפור הנמצאת ברחוב נווה שאנן 23, שם טעמנו פיתה מיוחדת ודקה דקה יחד עם רטבי קטניות שונים. בוצעים חתיכת מהפיתה, מניחים עליה את הרוטב העשיר ומיד לפה. טעים טעים.





התחנה הרביעית- מסעדה נפלית "גורקה" שם טעמנו את המאכל הנקרא גן עדן אותו אוכלים המטפסים על הר האוורסט. אכן טעים. ועוד טעמנו שם פאן פורי אותו מילאנו בתבשיל פיקנטי .

טלפון: 053-885-1222






התחנה החמישית- קניון התחנה המרכזית שם הלכנו למסעדה פיליפינית מקטי קבלאן טעמנו קינוח של בננות מטוגנות וטיילנו בשוק האוכל במקום. הסיפור של השוק מעניין במיוחד. את המסעדה הקים גבר ישראלי שהתאהב בפיליפינית והחל להביא לה את המצרכים שאהבה מהפיליפינים וכך נולד העסק. חברותיה של אשתו התלוננו בפניו שאין להן מספיק פרנסה ואז הקים עבורן את שוק האוכל המשגשג והמצליח. בשוק תמצאו מן ירק שאם אוכלים ממנו יורדים 3 קילו תוך שבוע ועוד מגוון עצום של מאכלים מהפיליפינים. יש שם גם סופר גדול ומגוון ששווה לסייר בו . טלפון: 054-654-2019

החייט שבתחנה המרכזית עם מבחר השמלות 
מתכוננים לכריסמס





שוק האוכל
בננה מטוגנת

לסיכום- סיור חוויתי, מיוחד ומהנה מאד. מתאים למי שאוהבים ורוצים להכיר תרבויות אחרות, אנשים שונים ומנהגים שונים כמו למשל סיניות שמוכרות......(לא מגלה) באמצע הרחוב ולהתנסות בטעמים לא מוכרים לחיך הישראלי. עבורי זה היה סיור בלתי נשכח שרק עורר בי את הרצון להגיע שוב לאותן מסעדות שאלינוי הכירה לנו וליהנות שוב מהמאכלים המיוחדים שלהם.

מומלץ בחום רב

סיור האוכל האסייתי מתקיים בימי חמישי, ששי ושבת בלבד. הוא לא מתאים למי שנמנעים מגלוטן, טבעונים ולשומרי כשרות.

לסיור אוכל אסייתי בתל אביב- לחצו כאן

וקצת על חברת גרפיטיול

את החברה הקימה אלינוי קיסלוב. זה התחיל בציורי גרפיטי על קירות תל אביב וברצונה של אלינוי שכולם יראו את הגרפיטי שלה ומשם החלה להדריך סיורי גרפיטי בתל אביב ואז גם בירושלים ובחיפה ואפילו בפריז וברומא יש כיום סיורי גרפיטי עם מדריכי גרפיטיול.

סיורי הגרפיטי הובילו למפגש עם אנשים ומסעדות וכך החלה החברה גם בסיורי אוכל במקומות מיוחדים עם סיפורים מיוחדים.

כיום, החברה מציעה מגוון רחב של פעילויות וסיורים אותם תוכלו למצוא באתר החברה. ביניהם: סיורי גרפיטי שונים: למשפחות ולזוגות פעילויות גרפיטי לבני בנות בת מצווה/בר מצווה. סיורי אוכל מסביב לעולם, סיורי גרפיטי בשילוב אוכל, סיור אוכל אסייאתי. בירושלים- סיורי אוכל בעיר העתיקה בירושלים, סיורי גרפיטי בירושלים, סיורי אוכל וגרפיטי. בחיפה- סיורי אמנות רחוב משולבים עם אוכל סיורי אוכל, סיור אמנות. ויש גם סיור גרפיטי בבית לחם, וסיורי גרפיטי בפריז. סיורי אוכל באתונה משולבים בגרפיטי ועוד.

 

לאתר גרפיטיול- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה