רשומות

יום שבת, 11 בדצמבר 2021

לסייר עם דנה בנווה צדק בתל אביב – שילוב חוויתי של עבר והווה עם קסם צרפתי ופינוקים מפתיעים


 

מה אתם יודעים על שכונת נווה צדק בתל אביב? האם אתם מכירים את סיפורה המרתק? כיום, נווה צדק היא אחת השכונות הטרנדיות והמעניינות על שלל בתי הקפה שבה, חנויות הבוטיק המיוחדות והמבנים הייחודיים והמשוחזרים.

כדי להכיר אותה מקרוב יצאתי לסיור עם דנה סתוי, המכירה את השכונה מבפנים ולעומק ומציעה סיור בוטיק ייחודי להכרות עם השכונה, אנשיה, טעמיה וכמובן עברה מעורר ההשראה.

את דנה סתוי אני מכירה כבר זמן רב. דנה היא בלוגרית טיולים ידועה בעלת הבלוג "זמן איכות". נפגשנו וסיירנו יחד במספר מקומות בארץ וכך הכרתי אישה מרתקת ואמיצה שעבדה כרכזת נוער בשכונת נווה צדק ודרך עבודתה הכירה את השכונה ואת אנשיה ונחשפה לסיפורה הייחודי, או במילותיה שלה " אם מורידים לרגע את התדמית והסטיגמות עליה לומדים להכיר אותה מבפנים, איפה שהלב שלה נמצא". ההכרות העמוקה עם שכונת נווה צדק והקשרים שיצרה דנה עם אנשי השכונה הביאו אותה לרצות להעביר את סיפורה לאנשים נוספים והיא בנתה סיור מיוחד ומרגש לנבכי השכונה. ביום ששי הצטרפתי אליה יחד עם בלוגרים נוספים וגיליתי שכונה רבת קסם, מזכירה את פריז עם המטיילים הרבים היושבים בבתי הקפה שלה והשפה הצרפתית הנשמעת ברחוב ( בזכות כל העולים מצרפת שהגיעו בשנים האחרונות לכאן).





דנה בנתה סיור המשלב את סיפורי השכונה הישנים עם החדשים, תוך הכרות עם מבני השכונה, בעלי העסקים הקטנים והאנשים החיים בה, כל זאת בדרך הכי מפנקת ומדליקה שאפשר.

את הסיור פתחנו עם תותים ושמפניה וכדי להיכנס עוד יותר לאווירה הפריזאית, הפתיעה אותנו דנה עם כובעי ברט מסורתיים וכך יצאנו מבושמים, שמחים ומצוידים בכובעים להכיר את נווה צדק.





האם ידעתם כי השכונה נוסדה 22 שנה לפני ייסוד תל אביב? זו הייתה השכונה הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות יפו בשנת 1887. בתחילת המאה העשרים התגוררו בה אמנים וסופרים רבים כמו ש"י עגנון, נחום גוטמן, יוסף חיים ברנר ועוד. לאחר מלחמת העצמאות שוכנו בה עולים רבים, היא הוזנחה מאד, בתיה ננטשו ואף הוחלט להרוס את רובה. אך, בשנות השמונים חזרו אליה צעירים ואמנים, החלו לשפץ את הבתים ועוררו אליה תשומת לב ציבורית וכך החליטו על שימור השכונה ושימור מבניה. במקום להרוס גובשה תכנית חדשה לשימור צביון השכונה.

אחד האתרים היפים והחשובים בשכונה הוא מרכז סוזן דלל, המשמש כיום כמתחם של תרבות ובילוי. דנה סיפרה לנו את סיפורה של סוזן ומדוע קרוי המרכז על שמה. רוצים לדעת? הצטרפו לסיור.

גרפיטי בדרך



 
מרכז סוזן דלאל


לאחר ששמענו את סיפור המרכז יצאנו לטייל ברחובות היפים. הכרנו בית עסק של בשמים המייצר בשמים אישיים והרחתי את הבושם שבו משתמשת מלכת אנגליה. (האמת? לא התלהבתי ממנו. הטעם שלה לא משהו)




הכרנו את הבעלים של פטיסרי מקומי המייצר 32! סוגי מקרונים וגם טעמנו מהם. אני ממליצה על הדובדבן שהיה לי טעים ברמות.







עוד ביקרנו אצל זוזי המייצרת תכשיטים מיוחדים בסטודיו שלה. זוזי סיפרה על נדודיה בעולם בילדותה ובבגרותה ותכשיטיה משקפים את המקומות בהם הייתה ואותם חוותה.





בדרך גם התפנקנו בכדורי גלידה "אניטה" והבחירה מה לטעום הייתה קשה מאד עקב שלל הטעמים המוצעים בה.




לסיכום: סיור כייפי, ייחודי ומהנה מאד הנמשך כשלוש שעות שבהן לא רק מכירים את המבנים ואת סיפורה של נווה צדק אלא מתנסים באופן אקטיבי, נפגשים עם אנשיה, שומעים את סיפוריהם וטועמים מקצת מטעמיה.

מומלץ בחום רב

 

להרשמה לסיור בנווה צדק עם דנה סתוי- לחצו כאן

לפרטים מלאים על הסיור והכרות עם דנה- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

 

4 תגובות:

  1. העברת מאוד יפה את החוויה בפוסט. שמחתי להכיר אותך ונהנתי להתפנק ביחד בסיור של דנה, מצטרפת להמלצה! נטע

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה נטע. את מקסימה ושמחתי להכיר אותך ולהיות בחברתך בסיור החוויתי והמהנה בנווה צדק.

      מחק
  2. תודה רבה יפה אהובה על הפוסט המפרגן והחם הזה, שמחתי לארח אותך בנווה צדק באווירה פריזאית אמיתית ולהרגיש שאנחנו תיירות לרגע בתל אביב דרך הבולונזרי והפיטיסרי המקומי, הטעימות והפינוקים...פשוט כיף שבאת ואשמח לארח את כל מי שעשינו לה חשק ותבוא בעקבותיך.

    השבמחק
    תשובות
    1. היה כיף של סיור מהנה במיוחד ואני ממליצה לכולם להגיע ולחוות איתך את פריז המיוחדת שלך. תודה רבה ובהצלחה!

      מחק