רשומות

יום שבת, 2 באוקטובר 2021

מסיירים עם טל יוצרת המיזם 'הגליל זה סטורי' והפעם בעכו העתיקה והיפה

                            טל לביא בפוזה אופינית של צילום והסבר למטיילים על השתקפויות

את טל לביא הכרתי באחד הסיקורים אליהם הגענו שתינו כבלוגריות. פגשתי אישה נמרצת, יוזמת, מלאת רעיונות ורצון לעשייה. לאחר מכן, הוזמנתי אליה לגליל לאדמית שם היא מתגוררת ובאותו מפגש ביתי הכרתי את העשייה המקומית שלה שהחלה עוד בשנת 98 כמפיקה ויועצת לתוכן תיירות גלילי 'טלטול הפקות'.

הקורונה והסגרים דרשו שינוי דרך, התבוננות שונה ונקודת מבט אחרת. הקרבה לבית וההליכה בישוב הביאה אותה ליצור מיזם ייחודי של סיורי שיטוט שהם סטורי. סיורים בהם מתבוננים, חוקרים, ומצלמים בנייד את הסטורי הבא שלנו. לדבריה של טל מה שנדרש מאיתנו המטיילים בסיור כזה הוא משקפיים ורודות ורצון לזמן איכותי של חוויה, שיטוט ולמידה כיצד לצלם בנייד ולהיות הכי פוטוגניים, ססגוניים ומרגשים.







כיום, טל נותנת שירותי הפקה ושיווק בלוגינג לתיירות לוקאלית, מנהלת קהילה ושותפה למיזם מגזין תיירות טיולים בישראל, בעלת הבלוג 'גליליות לשבת', מארגנת סיורי בלוגרים, חברת איגוד הבלוגים ואיגוד המפיקים וכאמור, בעלת המיזם ' הגליל זה סטורי' – סדנאות וסיורי שיטוט דיגיטלי.

הסיורים הייחודיים של טל מתקיימים בגליל. אלו סיורי בוטיק המשלבים בין מקומות חדשים, אנשים מרתקים וטיפים לצילום תמונה מנצחת בנייד. הסיורים שלה מתאימים לכל מי שאוהב לטייל, להכיר פינות חמד, אנשים מרתקים, לצלם, להצטלם ולצאת עם ערך מוסף מהסיור.

תמונה - https://www.instagram.com/single_dad_traveler/




אני הצטרפתי לסיור- שיטוט דיגיטלי בעכו העתיקה. סיור שהיה אמור להמשך 4 שעות והתארך ל-5. הזמן חלף ביעף, תוך שאנו מבקרים במוזיאון אוצרות בחומה, במלון ערבסק, בשוק עכו הצבעוני, בגלריה לאמנות, באלמדרסה של סלים עמר, טועמים פיתות זעטר ובצל אצל אבו עדנאן ואוכל ערבי מהמטבח הערבי הקלאסי אצל ארין מחומוס אל עבד אבו חמיד. תוך כדי הסיור לומדים לצלם צילומי רחוב, לומדים איך מטשטשים רקע, מתמקדים בטקסטורות, משחקים עם התאורה, מתייחסים לצבעים, לומדים לצלם צילום איטי, לומדים לצלם בקיטועי זמן, לומדים איך מכניסים הכל לקומפוזיה, איך לעניין בצילום ייחודי, איך ליצור פריים נכון, ועוד ועוד טיפים מצוינים שילוו אותי בהמשך.





זה אינו סיור רגיל כפי שאנו רגילים שבו המדריך הולך בראש, הקבוצה אחריו והוא עוצר ומסביר בכל מקום. הסיור של טל הוא הרבה יותר חוויתי ונותן תחושה של מרחב וחופש. משוטטים, פוגשים אנשים מעניינים, הולכים קצת לאיבוד בסמטאות (אבל לא ממש) טל מכירה את אנשי עכו ותוך כדי השיטוט מפתיעה עם רעיונות נוספים שלא היו בתכנון. הסיור הוא עכשווי ומתאים מאד לרוח התקופה. כולנו מצלמים, שולחים את הצילומים לחברינו, מעלים לרשתות החברתיות. זו חוויה שבה אנו מתעדים את מעשינו ותוך כדי לומדים לעשות זאת הכי טוב שאפשר, מנקודת המבט האישית והייחודית שלנו. אני נהניתי מאד לשוטט עם טל ולא הבנתי לאן טס לו הזמן, כי כל כך הייתי שקועה במפגשים ובהתנסות בצילום ולימוד כל הטריקים והטיפים. יצאתי עם הרבה ערך מוסף מהסיור וזה נהדר. לסיור הצטרפה גם אמי ולמרות שנושא הצילום פחות עניין אותה, היא נהנתה מאד מהשיטוט ומהמקומות המיוחדים והמפגש עם האנשים.




                                    אימי שרה בסיור שהתאים גם לה

טל מציעה סיורים כלליים עם תאריכים מובנים מראש וגם סיורים פרטיים החל מ-10 אנשים בקבוצה. את כל הפרטים על הסיורים הקרובים ועל הזמנת סיורים תמצאו בסוף הכתבה.

על הסיור בעכו העתיקה

עיר הנמל עכו היא אחת מהערים העתיקות בעולם. היא נחשבה כעיר מפתח במשך מאות שנים ודרכה ניתן היה להגיע דרך הגליל אל פנים הארץ. היא נכבשה פעמים רבות והגיעה לשיאה כאשר שימשה כבירת ממלכת ירושלים במאה ה-13. לטייל בעכו ובעתיקותיה מעלה בדמיון זמנים קדומים ואחרים. מהנה מאד לטייל בסמטאותיה, לגעת בקירות אבן הכורכר המקומית ולהתפעל מהשילוב עתיק וחדש, של נוף הים והאוכלוסייה המגוונת.

מוזיאון אוצרות בחומה



המוזיאון ממוקם במבנה ששימש את חיילי המשמר העותמנים בחומה המזרחית של עכו. מבנה שיש בו אולמות מקומרים ובהם אוספים המשקפים את הווי החיים בגליל משלהי המאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-20. מוצגים בו רהיטים, בגדים, כלי אוכל, מלאכות יד, כלי עבודה מסורתיים ושמים בו דגש על המנהגים והמסורת של בני העדות השונות.





טל פינקה אותנו במעדנים של אורלי סיטבון ומראה לנו כיצד לצלם 




המוזיאון פתוח כל ימות השבוע בשעות 10.00..-16.00 וגם בימי ששי ושבת עד השעה 15.00

בימי ששי שבת הכניסה למוזיאון ללא תשלום ( גם באתרי מורשת נוספים הכניסה חינם בסופי שבוע)

טלפון: 04-9911004

השוק הפתוח בעכו



שוק ססגוני ומלהיב. כיף לשוטט בו, לערוך קניות, לטעום ולצלם. תמצאו בו הכל מכל. דגים, פירות וירקות, צעצועים, ביגוד, ממתקים. מה לא.

 







הדוגמן שלנו מביט בנו בתימהון

באחת הסמטאות הגענו אל ביתו של האמן ASHASH אשר קישט את הסמטאות הקרובות אל הבית במבחר יצירותיו. כדאי להגיע ולצפות בהן.






אלמדרסה של סלים עמר

סלים עוסק בשימור ובעל סטודיו לפיסול וסיתות באבן. הוא מעביר סדנאות העוסקות בשימור וסיתות ומדבר על הארכיטקטורה של עכו.





טלפון: 054-9419975, או 04-9022994

מלון בוטיק ערבסק



מלון קסום ומיוחד. אבן פלנברג סופר ואיש רוח קנה חורבה ישנה בעיר העתיקה ושיפץ אותה. החלום שלו היה להקים מקום שישמש אמנים שיגיעו לעכו לקבל השראה ואת הוצאותיהם תממן עמותה שתוקם לצורך כך. אך החיים כמו החיים והתוכניות משתנות. החורבה הפכה למלון בוטיק אותו מנהל הבן מיכה. במלון 7 חדרים והוא נפתח לקהל בשנת 2016.


חדר במלון



כתובת: אלחריזי 270 עכו

טלפון: 054-8356518

גלריה לאמנות ART 192




10 יוצרות גליליות חברו יחד והקימו את הגלריה הנמצאת בסמטאות עכו העתיקה. בגלריה תמצאו פריטי קרמיקה, תכשיטים, פסלים ועוד. מקיימים גם סדנאות בתאום והרשמה מראש.






טלפון: 04-8283955

המאפיה של אבו עדנאן



במאפיה עתיקה בת למעלה ממאתיים שנה תוכלו לאכול פיתות זעתר ובצל כמוהן לא טעמתם עדיין. אבו עדנאן בן ה-84 מכין במקום פיתות טריות וטעימות בתנור עתיק ומיוחד. פיתה כזו עולה 5 שקלים בלבד.

המאפייה נמצאת באחת הסמטאות העתיקות ורק בזכות טל גיליתי את המקום הטעים והמיוחד הזה.






חומוס אל עבד אבו חמיד



השם חומוס מטעה. מדובר על מסעדה קטנה שבה ארין, בתו של עבד אבו חמיד, מבשלת לאורחי המסעדה אוכל מהמטבח הערבי המסורתי. המסעדה נמצאת בסמוך למגדלור ומלבד חומוס נהדר טעמנו גם עלי סלק מבושלים, מאכל בשם תרידי המכיל יוגורט, חומוס, שבבי שקדים, שום - טעים להפליא ומאכלים נוספים מהמטבח הערבי. מומלץ בחום.

איך לצלם אוכל עם קיטועי זמן



ארין בעלת המסעדה

הסיורים הבאים של טל




07/10 לגונות אכזיב

08/10 קיבוץ בית העמק

15/10 קיבוץ חניתה

29/10 שישי משפחתי- 899 על המפה קיבוץ איילון ושתולה

·         לזוגות יש סיורים בהזמנה פרטית ראש פינה וצפת

·         סיורים מתקיימים גם בגשר הזיו, סיור באדמית הדגל בקיבוץ של טל שכולל אירוח אצלה

תשלום והזמנה בחנות באתר.

המחיר לסיור: 250 ₪ למבוגר. המחיר כולל כיבוד ונמשך 4 שעות.

סיור משפחתי –

https://taltulp.co.il/product/digital-tour-for-family-in-the-galil/

ויש גם הפתעה לעוקבים שלי. כל מי שיצטרף לסיור משפחתי יקבל הנחה של 10% בהקלדת הקוד

 @galil ze story-yafa

 

לבחירת סיור ולהרשמה לחצו כאן






הגליל זה סטורי - לחצו כאן

 הגליל זה סטורי- בפייסבוק

 הגליל זה סטורי- באינסטגרם

 

 

 


8 תגובות:

  1. אהבתי מאד את הפוסט, מפורט ומפרגן לטל.
    ממליץ בחום

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לקרוא ואכן מומלץ בחום. נהניתי ביותר.תודה רבה.

      מחק
  2. הגליל מדהים.. דרך עדשת המצלמה יפה שבעתיים .. השיטוט הדיגיטלי מאפשר להכיר מימד אחר , לשלוט ברזי הצילום ולהפיק תמונות אישיות מיוחדות, ממליץ להשתלב באחד הסיורים הקרובים לחוויה מיוחדת במינה ..

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט כך. אכן סיור ייחודי ומאפשר. שמחה לקרוא. תודה.

      מחק
  3. יפה היקרה א יזה כיף שבאת עם אמא שלך המדהימה. שמחתי לראות את ההתלהבות וההנאה מהצילומים בסמטאות ובפינות. כתבת מעניים ומקיף - כתבה נהדרת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! רציתי להעביר את תחושת ההנאה, את המראות, המקומות וגם את הערך המוסף של הטיפים המוצלחים לצילום אותם לימדת.

      מחק
  4. ממש עשית לי חשק לצאת לסיור עכואי עם טל. מכירה את עכו ככף ידי, ועדיין יש פה כמה תגליות חדשות

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שתמיד נמצא בעכו עוד זויות, מקומות ואנשים מעניינים ועם טל מגלים עכו קצת שונה ומקסימה. תודה גלית.

      מחק