רשומות

יום שני, 25 באוקטובר 2021

מסעדת 'פיאצה גרנדה' במתחם שרונה, ת"א חוגגת את יום הפסטה הבינלאומי במשך שבוע 24.10- 29.10 עם תפריט פסטה מיוחד ובו 5 מנות ספיישל

פיאצה גרנדה כשר צילום יעל בונפיס 

יום הפסטה הבינלאומי שנחגג כל שנה ב-25/10 הוא סיבה נהדרת לחגיגה איטלקית שמחה וטעימה ובמסעדת 'פיאצה גרנדה' המתמחה בהכנת פיצות נפוליטניות ופסטה, החליטו לחגוג שבוע שלם החל מה-24/10 ועד 29/10 עם מנות ספיישל מיוחדות ולא שגרתיות. היזם הקולינארי ערן הרשקוביץ, הבעלים של המסעדה הבין שאנחנו הישראלים אוהבי פסטה והחליט לפנק עם תפריט מיוחד.

התפריט המיוחד כולל את המנות הבאות:

 

  1. פסטה קצ'יו אה פפה -  פסטה לינגוויני עם שמן זית. גבינת פקורינו רומנו והרבה פלפל שחור – 69 שקלים
  2. פסטה שחורה עם דג ים - פסטה חונקי כמרים בצבע שחור עם נתחי דג דניס . חמאה. מרווה. זיתים ירוקים. שעועית ירוקה .שרי ופטרוזליה מעל (96 שקלים)



  1. פסטה עם בורטה - קרעי פסטה עם עגבניות שרי. בזיליקום . שמן זית וכדור בורטה ממולא שמנת מעל – 87 שקלים

צילום- בועז לביא 

  1. פסטה בקרם ברוקולי. שומר ופקורינו  - פסטה רדיאטורית עם קרם ברוקולי. זוקיני. תרד ומנגולד. עם חתיכות שומר. צלפים וגבינת פקורינו רומנו מעל  - 78 שקלים



  1. ניוקי סלק ממולא גבינות –כדורי ניוקי סלק ממולאים בגבינות ריקוטה ופרמז'ן ברוטב שמנת בזיליקום – 78 שקלים.  



 

במסגרת ערב בלוגרים טעמתי את המנות בתפריט המיוחד וכולן טעימות ומוצלחות. מה אהבתי במיוחד ועל מה אני ממליצה? על הפסטה השחורה עם דג ים- מנה מיוחדת ואין ספק שצבעה השחור מושך את העין ועושה חשק לטעום, השילוב של הפסטה עם נתחי הדג, הזיתיים והשרי הוא שילוב מצוין של טעמים משתלבים לביס אחד נהדר. המנה השנייה שאהבתי מאד ניוקי סלק ממולא גבינות- מנה נהדרת של סלק מתקתק בשילוב גבינת ריקוטה, פרמז'ן, שמנת ובזיליקום, נימוח ומושלם.

נהנית מהארוחה המושקעת

 

מנות נוספות ומצוינות שהתאפשר לי לטעום מהתפריט הם:

פוקצ'ה חמימה שהוגשה בלוויית מטבלים שונים ויחד עם גרניטה אפרול זה היה האות לפתיחת חגיגה איטלקית שמחה וטעימה.

 


סלט חסה מרענן 

סביצ'ה דג ים שהיה מתובל היטב, קראנצ'י ולא שגרתי

 


פרמז'אנו די מלאנזה- מי, שכמוני, אוהב חצילים, יאהב את המנה הנהדרת של שכבות חצילים וגבינה. מעולה.

 


פולנטה רכה עם פטריות בניחוח כמהין- אוהבי הפולנטה יתענגו על המנה האלגנטית והטעימה.

 


פיצות נפוליטניות מהטבון: פיצה מרגריטה, פיצה פולנטה עם קרם פולנטה, פטריות, בצל ירוק ושמן כמהין. קמפו דה פיורי – עם רוטב שמנת, תפוח אדמה, ביצה קשה ומיונז, הסתבר לי שאני די שמרנית בפיצות והפיצה שנהניתי ממנה בעיקר היא הפיצה הקלאסית והידועה פיצה מרגריטה עם רוטב עגבניות. הפיצות המיוחדות היו אף הן טעימות מאד, אך אני, כאמור, אוהבת פשטות בפיצה שלי.

 




מהקינוחים טעמתי קלצונה ממולא בבננות ושוקולד נוטלה וכן זה טעים כמו שזה נשמע ועוגת פטל עם קרם שהיוותה סיום מתוק וטעים לארוחה העשירה.

 







בתפריט המסעדה הושקעה מחשבה ויצירתיות. המטרה הייתה לבחור מגוון מנות איטלקיות אותנטיות ומודרניות שיתאימו לטעמו של הקהל הישראלי. גולת הכותרת היא פיצות נפוליטניות אמיתיות, מבצק במתכון מיוחד, התופח במשך 72 שעות ונאפה בטאבון שיובא מהעיר נאפולי, בחום של 450 מעלות.  

במקום מוגש גם קפה נפוליטני מקורי בחליטה ייחודית, המוכן במכונת קפה איטלקית מסורתית עם מנופים, מדובר במכונה היחידה מסוגה בארץ. 

בתפריט תמצאו (מעבר למה שכבר ציינתי ) מנות ראשונות כמו כדורי ריזוטו במילוי גבינות (33-58 שקלים).

פסטות טריות בהכנה במקום: פטוצ'יני פינג'י, רביולי סלק, פטוצ'יני סלמון,  רביולי ארטישוק ירושלמי, ניוקי ערמונים ועוד (69-89 שקלים). 

פיצות נפוליטניות מהטבון: פונגו – עם פטריות שמפיניון ופורטבלו צלויות, פרמזן ושמן כמהין, קמפו דה פיורי – עם רוטב שמנת, תפוח אדמה, ביצה קשה ומיונז, פורטו – בתוספת גבינת מסקרפונה, סלמון מעושן, בצל סגול ועלי רוקט, קופורטו – קרם שמנת, תרד וקוביות בטטה, מרקטו – בתוספת תירס חרוך, פלפלים בצל סגול וצ'ילי, פולנטה – עם קרם פולנטה, פטריות, בצל ירוק ושמן כמהין, קרצ'ופי – עם ארטישוק, פטריות, זיתי קלמטה ופרמזן, רג'ינה מרגריטה – רוטב עגבניות, מוצרלה ובזיליקום (59-74 שקלים). 

סלטים (59-63  שקלים), מנות דגים  - סלמון ודניס (103-199 שקלים)

ומגוון קינוחים מתוקים (32-52 שקלים).

 

המסעדה כשרה ושמה "פיאצה גרנדה", (באיטלקית: "הכיכר הגדולה"), נבחר בשל הרחבה הגדולה שמחוץ למסעדה, המזכירה את האווירה השמחה והצבעונית במסעדות שברחובות איטליה ובכיכרותיה היפהפיות. מאחורי הקמת המסעדה עומדים היזם הקולינארי ערן הרשקוביץ  ושף המטבח האיטלקי  - מנה שטרום, שחברו יחד והקימו מסעדה איטלקית כשרה בלב תל אביב שמתאימה לכל הגילאים ולכל סגנון של בילוי: משפחתי, רומנטי, חברי או עסקי. 

 

לדברי ערן הרשקוביץ, הבעלים של פיאצה גרנדה, "אין ספק שהפסטה היא אחד המאכלים האהובים ביותר על צרכני האוכל ברחבי העולם וגם בישראל, לכן אנו שמחים להשיק תפריט פסטה מיוחד שיוגש לאורך שבוע שלם. הרשקוביץ מוסיף כי מסקר פנימי שקיימנו בתחום הזמנת פסטה במסעדה עולים נתונים מפתיעים: ראשית – הישראלים בוחרים את הפסטה לפי סוגר הרוטב. סוג הפסטה הנמכר ביותר במסעדות בישראל  -הוא הפטוצ'יני והרוטב הנמכר ביותר בישראל הוא רוטב העגבניות המסורתי. בקטגוריית הרביולי – הרביולי בטטה הוא המוביל בפער גדול מאוד על רביולי הגבינות. 

כאמור תפריט הפסטות  יוגש בפיאצה גרנדה, החל מיום ראשון ה-  24.10 ועד יום שישי ה -  29.10 לאורך כל שעות הפתיחה.

אני ממליצה לנצל את חגיגות יום הפסטה הבינלאומי ולהגיע למסעדה ולטעום את המנות הייחודיות לשבוע זה. מבטיחה לכם שתיהנו.

 

'פיאצה גרנדה' – הכיכר הגדולה

רחוב קלמן מגן 5, (מתחם שרונה מרקט תל אביב) 

שעות פתיחה:

ימים ראשון – חמישי 10:00 – 23:00
שישי – 10:00 – 15:30

שבת: : 20:45 - חצות

 

בכשרות הרבנות תל אביב

לפרטים נוספים : 03-671-4653. 

 



 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה