רשומות

יום ראשון, 2 במאי 2021

הכירו את הפוקישופ- רשת לאוכל רחוב שהביאה אלינו את טעמי הוואי


 

פוקי? מה זה פוקישופ? תמהים כולם. ובכן פוקי בול היא מנת אוכל רחוב נפוצה בהוואי. התרגום של פוקי הוא חתוך לקוביות והסועד הוא זה שבונה לעצמו את הקערה הכוללת פחמימות, חלבון, ירקות ורוטב.

הרשת מונה 4 סניפים בתל אביב, הרצליה ובני ברק ומי שהתאימה את קערות הפוקי לחיך הישראלי ויצרה את הרטבים הייחודיים היא השפית ג'ודית צרפתי. ג'ודית עבדה במסעדות רבות בלוס אנג'לס ובעלת ניסיון רב בתחום המסעדנות. היא זו שזיהתה את הפוטנציאל להקמת רשת שתתמחה בהגשת פוקי בהתאמה לחיך הישראלי, לאחר שביקרה בהוואי עם בעלה והתאהבה בפוקי. וכך, למעשה, נולדה רשת הפוקישופ.




השבוע הגעתי לטעום קערת פוקי, מלאת טעמים והייתי סקרנית להכיר אוכל שמגיע מהוואי. אכלתי כבר אוכל יפני, סיני, תאילנדי, צרפתי, איטלקי, מה לא. אך אוכל מהוואי? לא הכרתי. הסתבר לי כי המקור של המנה המיוחדת הזאת מתחיל עוד בשנות ה- 70, שאז דייגים החלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם, סתם לנשנוש ובהמשך הפכה למנה של ממש. במקור מנת הפוקי מבוססת על דגים נאים ומפולטים ומוגשת עם אצות ואגוזי שמן קלויים. זוהי הגרסה הנפוצה בהוואי, אך כמובן שעם הזמן מנת הפוקי האותנטית השתדרגה ונוספו לה שלל תוספות צבעוניות כמו אצות, ירקות, אורז, חסות, קינואה ועוד בר עשיר של תוספות שהופכות אותה לאוכל רחוב קלאסי המתאים גם לקהל צמחוני וטבעוני.

הסניף אליו הגעתי נמצא ברחוב אבן גבירול, בר עשיר מלא מרכיבים שולט על המרחב. הכל טרי ומוקפד. מאחור על הקיר מוצג תהליך הבחירה ואפשר, כמובן, להיעזר במוכר, כפי שאני עשיתי. בתפריט יש קערות פוקי מוכנות, אבל כל אחד יכול להרכיב את קערת הפוקי שלו לפי העדפותיו האישיות ולטעמי זה גם יותר מעניין.






התחלתי עם בחירת הבסיס שזו הפחמימה וניתן לבחור אורז לבן, אורז מלא, קינואה, אטריות אורז ומי שלא רוצה פחמימה יוכל לבחור סלט עלים מרענן. עכשו בוחרים את תוספת החלבון עם אומגה 3; סלמון וטונה רגילים או במרינדה וטופו. וכעת, לחלק של התוספות שהוא חגיגה של טעמים וקשה לבחור בין ההיצע: אצות, צנוניות, מלפפונים, פלפלים, גזר, אדממה, אבוקדו והרשימה עוד ארוכה. כעת בוחרים רטבים בטעמים ייחודיים לרשת ואז מחליטים מה מפזרים מעל, בוטנים קלויים, בצל מטוגן, שומשום שחור או לבן ועוד.

שלב 1- פחמימה
שלב 2 - חלבון, מנת דגים


שלב 3- תוספות


המנה שהרכבתי

אני בחרתי בקערה של אורז עם דג סלמון ודג טונה, עם אבוקדו, גזר, בצל, אדממה, אצות, רוטב פיקנטי של ספייסי מיונז, שומשום ובוטנים מעל. בן הזוג בחר קערה של אורז עם טונה, פלפלים חריפים, מלפפונים, צנוניות, אצות, תירס וואסבי עם רוטב סרירצ'ה ווסאבי חריף ובצל מטוגן.

לקחנו את הקעריות למתחם בחוץ ונהנינו מכל ביס. היה מרענן, פיקנטי, מיוחד וטעים מאד. החלטנו שניתן לאכול קערה כזו בכל שעות היום. מתאים כמנת בוקר מאוחרת, מתאים לצהריים, מתאים לערב. משביע וגם לא יקר בקלוריות.



יש לציין שהתיבול המסורתי של קערת פוקי מושפע מהמטבח היפני וממטבחים אסיאתיים נוספים. אצלנו בארץ התאימה ג'ודית צרפתי, השפית, את המנות והרטבים לחיך הישראלי ויצרה גם מגוון רטבים ייחודיים כמו: סרירצ'ה ווסאבי חריף, מיונז בזיליקום, בלסמי מייפל, מנגו צ'ילי, טחינה ג'נג'ר ומייפל, פונזו ועוד.

הרשת מתחדשת תדיר ומדי פעם מתווספים מרכיבים חדשים ההופכים את קערת הפוקי שלנו למעניינת תמיד. כל המרכיבים טריים ונחתכים מדי יום כולל הדגים. קערת פוקי היא בהחלט אלטרנטיבה מזינה, משביעה, טרייה ובריאה ב"שוק המזון המהיר".

ניתן להרכיב קערות צמחוניות, טבעוניות, ללא גלוטן, ידידותיות לילדים וכמובן פוקי אישי לפי העדפה.

 

5 עובדות שאולי לא ידעתם על פוקי 

·         בקערת פוקי יש סביב 200 קלוריות, 5 גרם שומן, 24 גרם חלבון ו -20 גרם פחמימות.

·         בפוקי יש רק שומנים בריאים ללא חומצות שומן רוויות/שומן טראנס, (תלוי ברטבים שתבחרו 😊).

·         פוקי הוא מאכל עיקרי בכל מפגש הוואי מסורתי.

·         מקור הפוקי הוא בכלל חטיף לנשנוש  של דייגים, שהחלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם.

·         בשנת 1991, המסעדן ג'ין ארגר, תושב וואימיאה שבהוואי הקים תחרות פוקי שנערכת מידי שנה.

.

על הקמת הרשת

 

רשת פוקישופ הוקמה בישראל לפני 4 שנים על ידי בן ון גלדר, יזם ואיש הייטק לשעבר שעלה לישראל מהולנד ופרנק צרפתי, איש עסקים מלוס אנג'לס שעלה לישראל לפני 5 שנים עם אשתו ג'ודית.  הרשת מונה היום 4 סניפים: 2 בתל אביב (ברחוב רוטשילד ואבן גבירול, בני ברק והרצליה פיתוח) בקרוב ייפתח הסניף החמישי.

 

 

בימים אלה חוזרת הרשת לפעילות מלאה 

ניתן לשבת בסניפים להזמין באתר משלוח או TA

 

פוקישופ רוטשילד – תל אביב

פוקישופ אבן גבירול – תל אביב

פוקישופ הרצליה

וחדש - . פוקישופ בר כוכבא – בני ברק

 

 

כל הסניפים כשרים בהשגחת הרבנות!

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה