רשומות

יום ראשון, 4 באוקטובר 2020

שלושה ספרי ילדים חדשים ומומלצים-הפיה האמיתית של מאיה גז, נסו את זה בבית של מכון דוידסון ומי רוצה כוח על של שירי צוק


 

שלושה ספרי ילדים מוצלחים ומומלצים. הראשון "נסו את זה בבית" של מדעני מכון דוידסון המאפשר להתנסות בניסויים מדעיים מחומרים שיש לנו בבית כמו: בניית מנורת לבה מסוכרזית, קוביית קרח מרחפת או בניית מטוס מקשיות וטבעות. מאיה גז כותבת על "הפיה האמיתית" העוסק באימהות בתקופה המודרנית והקשר בין אם לבתה. ספר מקסים ומרגש. שירי צוק כותבת על "מי רוצה כוח על. ההתחלה" ספר ראשון בסדרה חדשה על שלושה ילדים בכתה ז' המקבלים לפתע כוחות על. ספר עכשווי והומוריסטי שירתק ילדים בגילאי 9-13.

"נסו את זה בבית" מדעני מכון דוידסון, הזרוע לחינוך מדעי של מכון ויצמן



הספר המתאים ביותר לתקופה זו של סגר, חופשת חג ובלי אפשרות לצאת מהבית. ספר ניסויים המתאים לילדים מגיל 5 ואילך, עם חומרים שיש לכולנו בבית. הניסויים המדעיים יכבשו את לב הילדים והם אמיתיים ומסקרנים. התגובות הכימיות והפיזיקליות שיתקבלו בעקבות הניסויים יפתיעו לא רק את הילדים אלא גם אותנו, המבוגרים.

זו דרך נהדרת להתנסות במדע, לחוות, לחוש ולהבין את עקרונות המדע שמאחורי הניסויים. הניסויים אינם מורכבים, פשוטים לביצוע ומובנים וניתן לעשות אותם על שולחן המטבח או חדר האוכל. אני ממליצה שבעת הניסוי יהיה עם הילדים גם אדם מבוגר.

הספר מגיע בפורמט גדול ומכיל 16 ניסויים ומילון מונחים. ליד כל ניסוי יש ברקוד לסריקה המאפשר לראות סרטון ביוטיוב שבו מדעני מכון דוידסון מדגימים את הניסוי בשיתוף ילדים.

בין הניסויים – איך גורמים לצימוקים לרקוד, בניית מנורת לבה מסוכרזית, קוביית קרח מרחפת, גשם בצנצנת ועוד.

את הספר ערכה עטרה אופק, אייר פריאל חכים.

מומלץ מאד.

"נסו את זה בבית" מדעני מכון דוידסון. עריכה: עטרה אופק, איורים פריאל חכים, עיצוב גרפי יעל מיכלסון. הוצאת סיגליות, מספרי סיגל מזרחי שחור, מחיר: 68 ₪. ניתן למצוא בחנויות הספרים.

"הפיה האמיתית" מאת מאיה גז



ספר מלא אהבה ומרגש המספר על אימהות בתקופה שלנו. בתקופה שבה אימהות עובדות שעות ארוכות ונמצאות מעט בבית עם ילדיהן. כזו היא אמא של אלמה. אמא קרייריסטית ועסוקה המבינה עד כמה בתה הקטנה זקוקה לה ועד כמה היא חסרה לה. והיא מוצאת את הדרך לעטוף אותה בחום ואהבה ולהראות לה עד כמה היא חשובה.

" אלמה שכבה בשקט בשקט וחייכה בלב. היא לא הייתה צריכה אפילו לפקוח עיניים. הרי כל הזמן הזה ידעה הכל בתוך תוכה. הרי היא כבר גדולה. פיות יש רק בדמיון ובאגדות. אין משרד פיות ולא פית גרביים. לא פית שמיכות ולא פית שיניים. זאת אמא שלה. אמא שטובה יותר מכל פיה. כי היא אמיתית, דואגת, מכסה, מטפלת ואוהבת, גם כשלפעמים היא עצבנית, או עסוקה מדי, או עובדת". מתוך הספר.

זהו ספרה השני של ד"ר מאיה גז, אמא של איתמר ואלמה, ד"ר לספרות העוסקת במחקר וכתיבה ומרבה בנסיעות והרצאות. הספר נולד משיחות בוקר עם ילדיה בדרך לגן ולבית הספר.

הספר רואה אור בו זמנית בשפות עברית ויידיש וזכה לסיוע בית שלום עליכם והרשות הלאומית לתרבות היידיש.

"הפיה האמיתית" מאת מאיה גז. עורכת: עטרה אופק. איורים: רמי טל. הוצאת סיגליות, מספרי סיגל מזרחי שחור, 40 עמודים. מחיר: 68 ₪.

מתאים לגילאי 4-7

"מי רוצה כוח על. ההתחלה" מאת שירי צוק




ספר עכשווי, רענן והומוריסטי הכתוב היטב, באופן שילדים יתחברו לשפה ולדמויות וייהנו מאד. הספר הינו ספר ראשון בסדרה מתוכננת והוא מספר על שלושה ילדים חנונים גיגי, יואש ודיצה (שמות מעניים בחרה להם הכותבת) הלומדים בכתה ז' ולפתע, ביום אחד מתגלה להם שקיבלו כוחות על. הילדים צריכים להתמודד עם הכוחות שקיבלו, להילחם במי שרוצה לקחת אותם מהם ולהבין איך להפעיל אותם.

גיגי מגלה שהוא יכול לעבור ממקום למקום רק בעזרת המחשבה. יואש הוא הילד הכי חכם בשכבה והוא מגלה שהחלומות שלו מתגשמים ואילו לדיצה יש כוחות על גם ביד ימין וגם בשמאל.

הספר מותח ומצחיק. נקרא בכיף ומתאים לילדים בגילאי 9-13. האיורים הם של אייל חירורג והם נהדרים. בעלי חן רב, הומוריסטיים ומדויקים.

"מי רוצה כוח על. ההתחלה" מאת שירי צוק. עריכה: מאירה ברנע- גולדברג. איורים: אייל חירורג. הוצאת סיגליות, מספרי סיגל מזרחי שחור. 292 עמודים. 79 ₪.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה