רשומות

יום רביעי, 3 באפריל 2019

מעצבת התכשיטים והאמנית דורי צ'נגרי מציגה את קולקציית תכשיטי הקיץ המרהיבה

בצילום- דורי צ'נגרי עם אחת מיצירותיה המופלאות.

אל האמנית דורי צ'נגרי התוודעתי לפני כשנה כאשר הציגה את קולקציית תכשיטי סתיו- חורף 2018-2019. התרשמתי מאד מעבודותיה המקוריות והייחודיות כמותן לא ראיתי מעולם וביקשתי לפגוש אותה בסטודיו שלה, על מנת להכיר מקרוב ולהבין כיצד היא יוצרת את תכשיטיה מלאי ההשראה.

 כך נראה שולחן העבודה


דורי קיבלה אותי בסטודיו, הסבירה לי כיצד נולדות יצירותיה ואז גם הבנתי איזו השקעה עצומה היא משקיעה בכל תכשיט ותכשיט. תהליך הלידה של כל אחד מעיצוביה הוא ארוך ומורכב ושולחנה עמוס בעשרות פריטים של בדים, חוטים, אבני חן, חרוזים ואבנים מהם היא מעצבת את התכשיטים אשר בעיניי הם גם יצירות אמנות.

עבודותיה של דורי מוצגות במוזיאונים, גלריות וחנויות יוקרה בכל העולם. לקראת השקת קולקציית הקיץ ביקרתי שוב בסטודיו ומצאתי קלסר ענק ובו עשרות כתבות אופנה מהארץ ומהעולם של מיטב החברות והדוגמניות. ואילו תכשיטים הן עונדות? של דורי צ'נגרי.




תכשיטיה הם על זמניים, תמיד אופנתיים, תמיד יעוררו שיחה ותמיד ישאלו את העונדת של מי התכשיט. ואם אני נשמעת כמו אוהדת מושבעת, אז כן, אני מעריכה מאד את דורי על סגנונה המיוחד, התחדשותה התמידית ויכולתה ליצור כל פעם מחדש תכשיטים מופלאים, מיוחדים, מסעירים ומפתיעים.

בביקור העכשווי בסטודיו פגשתי גם את גיורא, בעלה של דורי, האמון על הצד השיווקי של הסטודיו. הוא גם זה שלחץ על פתיחת אתר באינטרנט ובו ניתן לרכוש את עבודותיה.

 צילום משותף- גיורא, דורי ואנוכי


על קולקציית הקיץ החדשה

דורי צ'נגרי היא מובילת דרך. היא אינה זקוקה לתחזיות אופנה גלובליות ובינלאומיות כיוון שהיא זו אשר צועדת בראש ומביאה אתה שינוי, חדשנות ויצירה מקורית, אינדיבידואליסטית ואחרת. דורי שואבת השראה מכל מה שסביבה- מהנוף האורבני התל אביבי שסובב אותה, השמש, הים והתרבות המקומית שאין שנייה לה בעולם כולו.

הקולקציה הקיצית היא צבעונית, עשירה, שונה ומרגשת. יש בה ייחודיות וקסם וכל מי שתענוד תכשיט בעיצובה יחוש בכך.

קולקציית NORA מבוססת על משחקים דרמטיים בין צורות גיאומטריות נפוצות לצבעי שחור לבן, המזכירים במראם מרצפות שיש אירופאיות מפוארות. חלוקת הצבעים היא אסימטרית ולכן יוצרת מראה שלא ניתן להתעלם ממנו, המשקף סטייל בועט ובולט.





קולקציית KIRA –  כחלק מהחיפוש אחר שורשים אומנותיים אתניים, משלבת צ'נגרי כפתורי בד בצבעוניות משתנה, ארוגים במחט בעבודה יד. הצבעוניות העזה בגווני אדום, ירוק, צהוב ושחור מביאים איתם אווירה עממית ונשית.





קולקציית BROOKE משלבת בתוכה את התעוזה הנשית הישראלית עם לוק כחול-טורקיז הקורץ לצבע הג'ינס הרב-גילאי. מדובר בקולקציה קלילה, המתאימה לכל שעות היום ולמגוון רחב של סגנונות: קז'ואל, אלגנט, מפואר ועוד.







קולקציית AYANNA  - שואבת את השראתה מעולם הספארי החייתי והחופשי ומשלבת צבע חול ומנומר עם אלמנטים מעור. השילוב עם אבני קריסטל מנצנצות בצבעי טורקיז, ירוק וזהב, משלימים את הקולקציה והופכים אותה ליצירת אומנות תוססת.



קולקציית ROMY&TAYLOR –  מדובר למעשה בשילוב בין שתי קולקציות יוקרתיות העשויות מקומפוזיציות מקוריות ומחמיאות. הקולקציה משדרת הרמוניה וקלילות, מה שהופך אותה למושלמת לערבי הקיץ וזאת תוך שימוש בצורות עגלגלות וזורמות וחומרים מנוגדים כמו צדפים ואבני סברובסקי.









הבעיה הקשה ביותר כאשר מבקשים לרכוש תכשיט פרי יצירתה היא במה נבחר. ההתלבטות בלתי אפשרית ולו הייתי יכולה להרשות לעצמי הייתי ממלאת את קופסת התכשיטים שלי ביצירותיה של דורי ועונדת לכל אירוע רק את תכשיטיה.

תכשיטיה מוצעים בחנות המעצבת ברחוב דיזנגוף בתל אביב ובאתר  www.Doricsengeri.com

דורי צ'נגרי
דיזנגוף 226, תל אביב. 03 6043273.
ראשון-חמישי 10:00-19:00, שישי 10:00-14:30

בפייסבוק- כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה