רשומות

יום שלישי, 8 באוגוסט 2017

חווית יין ביקב טוליפ המשלב ייצור יינות איכות לצד תרומה לקהילה



תרבות היין בישראל גדלה בהתמדה. בשנים האחרונות נפתחו יקבים בגליל ובגולן שיודעים לייצר יין איכותי וטעים. בשבוע שעבר ביקרתי ביקב טוליפ הממוקם בכפר תקווה. זה היה ביקור מעניין וטעים מאד שבו טעמתי מיינות יקב טוליפ ויקב מאיה ושוחחתי עם רועי יצחקי, היזם שהקים את היקבים והגשים חלום.

יקב טוליפ הוא יקב מיוחד במינו. הוא ממוקם בכפר תקווה ולמי שלא מכיר- כפר תקווה הוא ישוב קטן ליד קריית טבעון שבו מתגוררים אנשים בעלי צרכים מיוחדים. רועי יצחקי שהתגורר בקריית טבעון והכיר היטב את כפר תקווה סיפר לי שהחליט להקים את היקב בכפר מתוך רצון לתרום לקהילה. "היו לי מספר מטרות כשהחלטתי על הקמת היקב" אומר רועי " האחת- ליצור יינות איכותיים. השנייה- שמחירי היין יהיו נגישים ולא גבוהים מדי והשלישית- שהעסק שאקים יתרום לקהילה. הגעתי עם הרעיון למנהל כפר תקווה והוא התלהב והסכים לעזור וכך התחלתי בהקמת היקב עם 5 מאנשי הכפר. כיום, מעסיק היקב כ-40 עובדים".
אני מודה, אותי זה מרגש ומשמח. העובדה כי אנשי הכפר יכולים להשתלב בעבודה ביקב ולמצוא תעסוקה מתאימה ומשתלמת, תוך כדי יצירת יין איכותי ונהדר, גורמת לי לרצות לרכוש מתוצרת היקב. מה גם שלאחר שטעמתי את היינות, נכבשתי כליל.






רועי יצחקי פתח את היקב בשנת 2003 כשהיה בן 25 בלבד. הוא גדל במשפחה שיש בה אהבה גדולה ליין והחליט להגשים פנטזיה. הוא התייעץ עם יינן מומחה, נסע ברחבי הארץ יחד אתו ובחר את הכרמים איתם יעבוד והחל לייצר יין. היינות הראשוניים שייצר היו קברנה ומרלו והיום הוא מודה בחיוך שהיינות היו טובים אבל, אין להשוותם לאיכות היין המיוצרת כיום. כיום, יקב טוליפ הינו יקב הבוטיק הגדול בארץ. הוא מייצר בשנה שלוש מאות אלף בקבוקי יין והצמיחה שלו מטאורית. היינן הראשי הוא דוד בר אילן. היקב מייצא את היינות לארצות רבות כמו- ארה"ב, קנדה, יפן, גרמניה, אנגליה, צרפת, הונג קונג, סין, ווייטנאם, טאיוואן ועוד. כ-15.000 אלף איש מגיעים למרכז המבקרים בכפר, לטעום וליהנות מהיינות.

                                  בעלי היקב רועי יצחקי


בחודשי הקיץ מתקיימים במרכז המבקרים של היקב אירועי טברנה ומדי יום ששי ניתן להגיע בין השעות 1000-1600 לטעום ממגוון יינות אגן הים התיכון לצד יינות של יקב טוליפ ויקב מאיה. להלן התכנית


אנחנו טעמנו את WHITE TULIP 2016. בלנד של סוביניון בלאן וגוורצטרמינר, עדין, רענן, בעל ניחוח פירותי ומתאים מאד ליום קיץ חם. אני חובבת יינות לבנים והשילוב בין הסוביניון בלאן והגוורצטרמינר, מוצלח ומיוחד.
המשכנו עם קברנה סוביניון 2016 יין המיושן בחבית למשך 6 חודשים. עשיר בטעמים, בעל צבע אדום יפה, בשל וטעים.
היין אותו אהב בעלי במיוחד והתפעל ממנו הוא SYRAH RESERVE 2015  מיושן בחבית במשך 18 חודשים. עשיר בטעמיו, גוף מלא, קלאסי ומרשים. בעל ניחוח עמוק וסיומת שנשארת. רועי אמר שזה אחד היינות שהוא מאד גאה בו ונחשב לאחד משלושת יינות הסירה הטובים בישראל.


לאתר יקב טוליפ- https://www.tulip-winery.co.il/.
יקב טוליפ בפייסבוק
יקב טוליפ, כפר תקווה, קרית טבעון, טל' 04-9830573

היין ממנו התלהבתי אני במיוחד שייך ליקב מאיה. יקב נוסף אותי הקים רועי. מדובר על יקב המתמחה ביינות ים תיכוניים בלבד. רעיון היקב עלה כאשר רועי אירח יועץ מחו"ל ולא מצא יין קליל ים תיכוני מתאים לאירוח. הוא החליט על הקמת יקב שיתמחה ביינות ים תיכוניים ונעזר ברוברט פארקר למציאת היועצים המתאימים. פנה לפרופ' פראסקבופולוס שהינו יינן מוביל בתחומו בעולם היין הבינלאומי ובעל שם עולמי. בעלים ויינן של יקב גייה השוכן בסנטוריני ומומחה בייצור יינות ים תיכוניים. פרופ' פראסקבופולוס הפך להיות היינן היועץ ליקב מאיה, אחראי לצד הצוות המקצועי על גידול ופיקוח הכרמים, בחירת הזנים והרכבת הממסכים והיינות בנוסף גייסו את הפרופ' קוסטאס בקיאסטס.השניים הם המומחים בגידול ועשיית יין באגן הים התיכון ויחד עם היינן דוד בר אילן, הולידו סגנון יין חדש, תוך שילוב בין עולמות ומנגד שמירה על שורשיות ישראלית.


היין אותו טעמתי הוא יין רוזה MAIA PINK. הרכב הזנים קריניאן ומורבדרה. הוא בעל צבע וורוד יפהפה, קליל, מדגדג על הלשון, מרענן ונהדר. היין האולטימטיבי ליום קיץ חם ולארוחה קלילה של סלטים וגבינות. הבאתי אותו לארוחה משפחתית ואין מי שלא הילל ונהנה.



לאתר יקב מאיה- http://www.maia-wines.co.il/

לסיכום החוויה- מומלץ מאד להגיע בימי ששי למרכז המבקרים ליהנות מהמקום השלו והמיוחד, להקשיב למוזיקה ולטעום מהיינות האיכותיים של יקבי טוליפ ומאיה. ואולי גם אתם תפגשו את רועי יצחקי המקסים, בעל היקבים ותשמעו ממנו סיפורי יין מרתקים.
במסגרת ימי שישי של "טוליפוס" יתקיימו סדנאות יין בהרשמה, ארוחות עם שפים וקונספטים קולינאריים המשתדכים להיצע הרחב של יינות אגן הים התיכון. כל המידע המפורט על סדנאות מיוחדות וארוחות שף ניתן יהיה לקבל בעמוד הפייסבוק של היקב. הסדנאות והארוחות יהיו בתשלום בנוסף.





www.tulip-winery.co.i
יקב טוליפ, כפר תקווה, קרית טבעון, טל' 04-9830573


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה