רשומות

יום שלישי, 14 במרץ 2023

בגוש עציון כבר ביקרתם? קסם של מקום המציע למבקרים טבע, מעיינות, אתרי מורשת, אטרקציות, שופינג וקולינריה

בריכת דובק

אתחיל בווידוי, מעולם לא ביקרתי בגוש עציון. מדוע? יש לכך מספר סיבות, האזור לא היה מוכר לי, נמצא מעבר לקו הירוק ומה כבר יש לעשות שם? אני שמחה לומר שהתבדיתי, יש הרבה מאד מה לעשות בגוש עציון ובסיור בו השתתפתי השבוע עם קבוצת בלוגריות גיליתי אנשים נהדרים, מקומות מלהיבים ומגוון עשיר מאד של אטרקציות שונות, מעיינות, טבע, עשייה מיוחדת, יקבים ושופינג, הקרובים זה לזה ובמרחק נסיעה קצר. זו הייתה רק טעימה קטנה ממה שיש לגוש עציון להציע למבקרים. טעימה שעוררה רצון להגיע לשהות ממושכת יותר ולגלות עוד. אין ספק שזה יקרה ובקרוב.

"סדנת שילוב" בישוב גבעות

בכתבה זו אתמקד במספר מקומות- "סדנת שילוב" בישוב גבעות העוסקת בשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה, תוך פיתוח הפוטנציאל שלהם, ביקור במרכז מורשת גוש עציון והחיזיון האורקולי המרגש מאד, שופינג בחצר הכפר בכפר עציון, טבע ומעיינות ולסיום ביקור ביקב גוש עציון. שנתחיל?

"סדנת שילוב" בישוב גבעות

"סדנת שילוב" הוקמה מתוך רצון לעזור לאנשים בעלי צרכים מיוחדים לממש את הפוטנציאל שלהם ולהשתלב בקהילה. בשנת 2012 אוכלס הישוב ע"י אנשי הסדנה ולאחר מכן הגיעו עוד משפחות שבחרו בחיים משותפים קהילתיים עם אנשי הסדנה. ספי אפל – איש פיתוח המשאבים של הסדנה ליווה אותנו בסיורנו במקום וסיפר לנו על הפרויקטים הרבים המופעלים בישוב.

בית הקפה הישן
המאפים הטעימים המוגשים בבית הקפה מהמאפיה
בית הקפה החדש בשלבי בנייה

"סדנת שילוב"- מפעילה בית ספר יסודי ובית ספר תיכון, בישוב יש מערך דיור של 6 דירות עבור בוגרים בעלי צרכים מיוחדים ויש ענפי תעסוקה שונים המאפשרים לבוגרים לעבוד ולהשתכר. אנחנו ביקרנו במאפיה של המקום, בבית הקפה, בנגריה, בקליעת סלים, בפינת החי ויש עוד ענף קרמיקה ומחלבה.


בנגריה
קליעת סלים

עובדים בנוי
במאפיה

בית הקפה מציע מאפים של המאפיה, סלטים ומשקאות חמים וקרים. העוגות שטעמנו היו מעולות וניתן להגיע לבקר וליהנות בבית הקפה. כיום, בונים בית קפה חדש ויפה הממוקם מול הנוף ומבטיחה לכם שיהיה שווה מאד לבקר בו.

"סדנת שילוב" מטפלת כיום בכ-250 איש במסגרות החינוכיות השונות.

ניתן להגיע לסיור קבוצתי במקום בתיאום מראש (300 ₪ לקבוצה ) זה סיור מומלץ ומרגש.

פינת החי- ניתן להגיע ולבקר עם הילדים


לאתר "סדנת שילוב" – לחצו כאן

חצר הכפר בכפר עציון

חצר הכפר הוא מרכז קניות נעים ומיוחד. האווירה במקום כפרית וחברית וכיף לערוך בו קניות. בחצר הכפר כ-50 חנויות: תכשיטים, מתנות, ספרים, נעליים, פטיסרי, בגדים , קרמיקה, משתלה, אמנות, מחסני השוק, מסעדות ובתי קפה וגם פאב מקסים.

ביקרנו במספר חנויות שמכולן התלהבתי ולו היה יותר זמן הייתי מבלה שם שעות.

רותי מתנות- חנות מתנות ייחודיות ומקוריות. רותי מביאה לחנות מוצרים לפי טעמה האישי וקולעת היטב. מהנה מאד לשוטט בחנות הביתית המעוצבת ולמצוא פריטים מקסימים גם לחגים וגם ליומיום.


חנות הבגדים של הודיה לובין- הודיה מעצבת בגדים לנשים ומכוונת למגזר הדתי. אך, הבגדים שהיא מעצבת מתאימים לכולן. הודיה מעודכנת בטרנדים העכשוויים והעיצובים שלה משקפים זאת.

הודיה לובין



חנות הקוסמטיקה האורגנית "ערוגות"-אסתר ואיתי לחמן עומדים מאחורי המותג. המוצרים הם אורגניים ויש להם מגוון גדול של מוצרים המופקים ברוקחות טבעית. בחנות מוצרים לטיפוח הפנים והגוף , מארזי מתנה לחג, סבונים ועוד.






מדליין- פטיסרי צרפתי עם מגוון גדול ומיוחד של מאפים.



בר- ברא פאב – פאב שהקימה נעמי וקנין. נעמי הגשימה את חלומה והקימה פאב מקסים עם מבחר גדול של אלכוהול ונשנושים. טעמנו ערק תאנים שהיה מעולה ומומלץ. הפאב פתוח מדי יום ובששי בבוקר. כיף גדול.


נעמי המקסימה

נינוס פיצה בר- בנינוס טעמתי את הפיצות הכי טעימות שאכלתי. אלו פיצות שף ייחודיות שמכין יוחנן מזור. במקום יש גם פיצות וכנאפה ללא גלוטן ונשבעת לכם שאי אפשר להבחין בהבדל. עוד יש סלטים טריים, מאפים, בירות ושתייה.





ללא גלוטן


לחם טלמי- אבישי טלר מתמחה בלחמי מחמצת, חלות וחלות כוסמין מחומרים טבעיים. הלחם שלו מעולה וטעים מאד. אפשר גם לשבת במקום ולהזמין כריכים ושתייה.

לולים- חלל עבודה משותף- כשמו כן הוא. לולים שהפכו לחללי עבודה משותפים. בביקור במקום התרשמתי מהחשיבה והירידה לפרטים, מהעיצוב ומהאפשרויות של המקום- החל מחדרים לבודדים ועד חדרי ישיבות גדולים.

אתר חצר הכפר- לחצו כאן

מרכז מורשת גוש עציון והמיצג האורקולי

במרכז מיצג אורקולי מרשים ומרגש מאד (לא יכולתי לעצור את הדמעות) המספר את סיפור גוש עציון. ההעפלה לקרקע, נפילת הגוש במלחמת העצמאות והקמת הגוש והחזרה הביתה.


בית ספר שדה גוש עציון

את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדת בית הספר. ארוחה טעימה ומגוונת. מטיילים בסביבה יכולים להגיע לארוחה במקום בהזמנה מראש והמחירים נגישים מאד. בית הספר עוסק בהדרכה וארגון טיולים לנוער ומבוגרים. במקום יש בית הארחה וצימרים וכן ניתן לשכור אופניים, להיעזר בתכנון טיולים והדרכה לג'יפאים.




לאתר בית הספר- לחצו כאן

טבע ומעיינות

כיוון שזמננו היה קצר הספקנו לבקר רק בעין סג'מה ובריכת דובק. אך גוש עציון עשיר בפינות חמד, נחלים, מצפורים, מסלולי אופניים, בריכות, יערות וגנים כמו גן לאומי הרודיון. לחובבי טבע זה נפלא.

מעיין עין סג'מה נמצא בתוך יער משואות יצחק הישנה. מי המעיין נקיים כל השנה וגובה המים בבריכה כמטר וחצי. יש במקום שולחנות ישיבה מוצלים והמקום קסום.






בריכת דובק- הבריכה נמצאת ממש מתחת עין סג'מה, יורדים במדרגות ומגיעים.



יקב גוש עציון

היקב נמצא בלב גוש עציון ויש לו מרכז מבקרים המציע למבקרים לצפות בתהליך ייצור היין ולטעום מהיינות. אסף רוזנברג, בנו של הבעלים ויינן היקב סיפר לנו שהיקב למעשה התחיל לפני 30 שנה בבית. כיום, מייצר כ-120 אלף בקבוקים בשנה.

אנחנו ביקרנו בגלריית הטעימות המעוצב והיפה וטעמנו ממבחר יינות היקב. התלהבתי במיוחד מליקר הדובדבנים הנפלא שהזכיר לי את הליקר שסבתי ז"ל הייתה מכינה.

ניתן להגיע ליקב לסיור, ארוחת בוקר וטעימות.


לאתר היקב- לחצו כאן

אטרקציות נוספות בגוש עציון- מגוון גדול החל מסדנאות שוקולד ועד חוות סוסים, טיולי טרקטורונים וג'יפים, גלריות אמנות ופינות חי.

לסיכום, יום חוויתי וכייפי שעורר בי רצון לשוב ולהגיע ולהכיר יותר. רצוי לעקוב אחר פעילויות מיוחדות כמו קטיף דובדבנים שיתקיים בקרוב ואירועים מיוחדים. פרטים על כך, אטרקציות נוספות, אתרים, היכן ללון והיכן לאכול תוכלו למצוא באתר התיירות של גוש עציון. צרפתי לכם את הקישור.

ממליצה בחום שבמסגרת תכנית הטיולים שלכם שלבו גם את גוש עציון. מבטיחה שתהנו.

אתר תיירות גוש עציון- לחצו כאן

 





2 תגובות: