רשומות

יום שלישי, 6 ביולי 2021

היכן תבקרו עם הילדים בחופש? במוזיאון הישראלי לרפואה ומדע הראשון בישראל שנפתח בטכנודע חדרה תחת הקונספט "קפיצה לגוף האדם"



במשפחה שלנו מבקרים לא מעט במוזיאונים ובעיקר במוזיאוני מדע. היינו בחיפה, בירושלים ובאר שבע. ובכזה עדיין לא היינו, לא היינו כי הוא הראשון והמיוחד מסוגו, מוזיאון הרפואה הראשון בארץ בטכנודע בחדרה.

אחרי שביקרנו בו השבוע יש לי המלצה חמה עבורכם מומלץ מאד להגיע ולבקר, לחוות ולהכיר את גוף האדם בדרך מרתקת עם מוצגים תלת ממדים ומשחקים יוצאי דופן. זו הייתה חוויה לכולנו לעבור בין המוצגים ולהכיר את מבנה גוף האדם ותפקודו בדגש על לימודי אנטומיה, הפיזיולוגיה של גוף האדם וחולשותיו, פתולוגיה וחשיפת בעיות, שיטות הטיפול השונות, טכנולוגיות מתקדמות, בדרך אינטראקטיבית וייחודית מאד.





המוזיאון נפתח לראשונה למבקרים. אחרי שנים של תכנון וביצוע, הוא משתרע על פני 1200 מ"ר הכולל כ-120 מיצגים, שתוכננו בטכנודע חדרה ונבנו עבורו במיוחד בגרמניה. ייחודו של מוזיאון הרפואה הראשון בישראל, הנו שהוא מבוסס על השילוב שבין מדע, רפואה וטכנולוגיה. 

 

במוזיאון 6 תערוכות עולמיות בנושא המערכות החיוניות להיווצרותו ותפקודו של גוף האדם, ביניהן: מתחם "הידעת", גנטיקה, חיידקים ווירוסים, הלב, הריאות והמוח. המוצגים, כאמור, הם אינטראקטיביים וחושיים ומאפשרים התנסות והנאה בעזרתם של מוצגים תלת ממדיים גדולים: החל מלהיכנס לתוך לב ענק בגובה 5 מטרים, ולחוות חוויה אור קולית מרהיבה, דרך משחק עם מודל מוח ענק, קפיצה לתערוכת וירוסים וחיידקים, ביניהם גם הקורונה, ועליה וירידה לאורך מודל הסליל הכפול של ה – DNA מהגדולים בעולם. 

התערוכות במוזיאון יציגו למבקר תובנות חדשות בנושא גוף האדם ותפקודו, במצב בריא ובעת מחלה, תוך העברת מסר ברור של שמירה על אורח חיים בריא. במוזיאון יוצגו הקשיים, הדילמות והסיפוק בהצלת חיים, לצד הכרות עם התקדמות הרפואה, הישגיה המדהימים בטכנולוגיה ובמדע, פרי גאווה ישראלית. 

 

מוזיאון הרפואה הראשון בישראל בטכנודע חדרה צילום רמי זרנגר

להיות רופא ליום אחד מוזיאון הרפואה הראשון בטנכודע חדרה צילום רמי זרנגר

ד"ר גדי מדור מנכ"ל טכנודע חדרה מספר "אנחנו עדים לכך ברחבי העולם, שחברה בריאה העוסקת ברפואה, מצליחה להשפיע באופן משמעותי על אזרחיה, לעומת מדינות שלא שמות במרכז את נושא הרפואה ונוחלות כישלונות רבים. ניתן לראות במהלך ניהול המשבר העולמי, איך מערכות בריאות חזקות ויעילות התמודדו בהצלחה מול משבר הקורונה. כמוסד ש-30 שנה דוגל בעשייה חברתית בתחומי מדע וטכנולוגיה, היתה זו היחידה לסימולציה רפואית ע"ש ראב"ד, שחיברה אותנו מבחינה ערכית, לעולם של רפואה, ולעולמות המדע, החברה והטכנולוגיה. כשחשבנו על האתגר הבא לילדי ישראל החלטנו לחזק את דור העתיד, על מנת שיובילו את עולם הרפואה העתידי. אנו נרגשים להשיק את מוזיאון הרפואה והמדע הראשון בעולם, שמוקדש כולו לרפואה, מוזיאון בו עשרות מיצגים בנושאי גוף האדם ובריאותו לרבות: איך הגוף פועל?  פיזיולוגיה, אנטומיה, דיאגנוזה, מחלות וריפוי.  אנו מקווים כי המוזיאון יהפוך לשם דבר בעולם ולאתר עלייה לרגל לתיירות חוץ, ברגע שתפתח תיירות זאת". 

שאיפת מנהלי המוזיאון היא להפוך אותו ליותר ממוזיאון, שיהווה מקום עלייה לרגל בסטנדרט בינלאומי, המספק חוויה לכל חובבי הרפואה בארץ ובעולם. מקום שיעניק הצצה נדירה לעולם תוכן ייחודי, מעורר מחשבה וגירוי תוך כדי הקניית ידע ומיומנויות רפואיות. 

 

על הביקור בתערוכה


ישנם שני מסלולי תערוכות כאשר רכישת הכרטיס היא עבור כל מסלול בנפרד, לא מומלץ לעבור את שני המסלולים בביקור אחד ומומלץ לפצל את הביקורים במוזיאון למועדים שונים.

בכל מסלול שתבחרו ילווה אתכם מדריך של המוזיאון וידאג להסביר לכם על התערוכות השונות ויאפשר לכם ולילדים לשחק וליהנות מכל האטרקציות בתערוכה
וכן, כל מסלול הוא מיוחד, שופע מידע ומצדיק ביקור נפרד.






המסלול הראשון הוא המוח הגמיש- 3 התערוכות המרכיבות את המסלול הן: גנטיקה- תערוכה מקסימה שמסבירה על ההבדלים בין בני האדם השונים וגם מראה כיצד תכונות מסוימות עוברות בתורשה.
ממשיכים לתערוכה הבאה בקומה השנייה- וירוסים וחיידקים- תערוכה זו קיבלה דחיפה רצינית בזכות וירוס הקורונה [לצערנו] והילדים זוכים ללמוד על מחלות מסתוריות המתחוללות בתוך גופנו וכיצד אפשר להבחין בין נגיפים שונים בתצפיות מיקרוסקופיות. חלק מאד נחמד בתערוכה הוא מעבר עם טאבלט בין דמויות המציגות משפחה כאשר לכל אחד מהן יש מחלה מסתורית שעלייך לחקור. הקומה השלישית במוזיאון כוללת ללא ספק את השיא של כל אחד מהמסלולים, במסלול המח מתגלים מודלים שונים של המח והילדים זוכים לעבור מגוון חוויות של גירויים ואתגרים שכליים. מיותר לציין שהיה מאד קשה לנתק אותם ולעבור הלאה.










והמסלול השני- מסלול לגעת בלב- התחלנו בקומה התחתונה עם תערוכת "הידעת"- תערוכה מדהימה עם מוצגים ענקיים של מערכת הראייה, השמיעה, ושאר החושים שלנו, הילדים עברו בין כל מוצג ומוצג ולמדו תוך כדי פעילות ומשחק על נפלאות הגוף האנושי.
המשכנו את המסלול אל עבר הקומה השלישית המופלאה שם התגלו שתי תערוכות מקסימות- תערוכת הלב ותערוכת הריאות, שתי התערוכות עם מיצגים מרתקים, אתגרים, משחקים והמון המון מידע שימושי ומעניין. 







מצד אחד המוזיאון כולל בתוכו מידע רב ומושגים שחלקם קשים להבנה ולא מוכרים לילדים. מצד שני המוזיאון הוא כל כך חוויתי ובכל תערוכה יש לילדים מוצגים שהם יכולים לגעת ולשחק בהם והרבה חידות ואתגרים שיש לעבור.

וכן, גם אם הם לא יהיו רופאים בסופו של דבר או יזכרו את כל מה שלמדו, הם נהנו וגם בטוח קלטו לא מעט מידע חשוב.

אין ספק שהבילוי במוזיאון הרפואה מאד ממצה, אבל אם נשאר לכם זמן להעביר, אתם מוזמנים לבקר בשאר האטרקציות במוזיאון הטכנודע בחדרה הכולל גם מתחמים ייחודיים נוספים, המאפשרים לצוות המקצועי להמחיש את נפלאות המדע ברמה אקדמית גבוהה. החל ממצפה כוכבים: בטכנודע מוצב הטלסקופ הגדול בארץ הפתוח לקהל.  הטלסקופ ממוחשב בעל מאגר נתונים של 64,000 עצמים ברקיע. פלנטריום: הפלנטריום מהווה הדמיה של כיפת השמיים. יחידה לסימולציה רפואית: כוללת ציוד רפואי מתקדם כסימולטור לידה וסימולטורים נוספים. פארק מדע חיצוני: בפארק מוצגים ענקיים הממחישים תופעות מדעיות טכנולוגיות. אולם מוזיאון: המוזיאון כולל מגוון תערוכות במדע וטכנולוגיה. מרכז ח.ץ – יחידה לחינוך צעיר: ביחידה מוצגי ענק המשולבים בסביבות למידה אטרקטיביות. מעבדות מדעים – פיזיקה, כימיה ביולוגיה: בטכנודע קיימות 12 מעבדות חדישות.





מתחמים אלה, מאפשרים לטכנודע חדרה, להוות את אחד המרכזים המובילים בישראל, מבחינת עבודה חינוכית, חברתית, מדעית, בצורה האיכותית והמשמעותית ביותר למען ילדי ישראל. 

 

לינק לאתר מוזיאון הרפואה: http://med.technoda.org.il

המוזיאון לרפואה הראשון בישראל ייפתח לקהל הרחב ב- 4.7.21

בימים א'-ה' בין השעות 9:00- 20:30 ,(ביום א' בבוקר סגור, פתוח בשישי בבוקר)

לברור פרטים והרשמה לסיורים: 04-6333505, http://med.technoda.org.il

 

 



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה