רשומות

יום שישי, 9 ביולי 2021

צאו למסע בזמן עם הילדים- תערוכת "סודות הדינוזאורים" במדעטק חיפה החל מ-9.7.2021


 

המדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, הוא מוזיאון הבית של משפחתנו. ולמה מוזיאון הבית ? כי זה המוזיאון האהוב על המשפחה וביקרנו בו פעמים רבות. הקיץ יש סיבה נהדרת לבקר במוזיאון, כיוון שהחל מה-9.7.21 נפתחת במוזיאון תערוכה חדשה "סודות הדינוזאורים" ואני מבטיחה לכם שמדובר בחוויה מהנה במיוחד, רב חושית במימד חדש ופורץ גבולות, בו הדינוזאורים מתעוררים לחיים – פיזית וגם וירטואלית, בזכות טכנולוגיה חדשנית.

 

סודות הדינוזאורים מדעטק חיפה קרדיט צילום Mario Ilcampo

מדעטק חיפה דינוזאורים קרדיט צילום Mario Ilcampo

המשפחה ביקרה ביום ששי בתערוכה והילדים פשוט לא רצו לעזוב. זו הייתה חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת.

התערוכה לוקחת אותנו למסע גילוי דרך שלוש תקופות שונות בציר הזמן: טריאס, יורה וקרטיקון, ומציגה בהדרכות וגם בסיור עצמאי, איך הדינוזאורים התפתחו וכיצד השתלבו בסביבה ובין בני מינם, באמצעות 47 דינוזאורים אינטראקטיביים בגודלם האמיתי – ממידות ילדים ועד לגובה 7 מטרים ואורך של 15 מטרים, הפרושים בכל רחבי המוזיאון והפארק הפתוח. 





בנוסף, נערכת במתחם חדש הקרנה היקפית וירטואלית של 360 מעלות בשילוב הרמוני של אורות וצבעים, הלוקחת את המבקרים לצלילה סוחפת עם חיות פרהיסטוריות תת ימיות, וגילאי 7 ומעלה יוכלו גם להיכנס למתחם חדשני של מציאות מדומה עם משקפי VR ולחוות טיול בפארק היורה, הגורם להרגשה, שאנחנו נמצאים, פיזית, בתקופת חייהם ולצידם של הדינוזאורים, במרחק נגיעה ממש. 

 

אדר במתחם המציאות המדומה מנסה לגעת בדינוזאורים

לאורך כל התערוכה פועל מתחם פעילות ויצירה של חקר דינוזאורים מבית היוצר של המוזיאון וברוח גישתו הייחודית: למידה חווייתית ורב חושית מתוך משחק והנאה. לרשות המבקרים תעמודנה עמדות צילום, סרטונים ועוד, והמבקרים יגלו את התשובות לשאלות הכי מסקרנות: מתי הדינוזאורים חיו, איך נראה כדור הארץ בתקופתם, אילו חיות מתקופתנו התפתחו מהם, מדוע נכחדו ואיך אנחנו, עשרות ומאות מיליוני שנים אחריהם, יכולים לחשוף את סודותיהם הכמוסים ביותר.

 

מחתימים חותמת בדף החידות





מחפשים שרידי עצמות של דינוזאורים



הילדים קיבלו דף חידות והיו צריכים לענות על החידות לאורך מסלול הדינוזאורים, במקום היו עמדות החתמה ולאחר תשובה, החתימו את הדף של הילדים. בסוף, כשכל התשובות היו נכונות. כל החותמות יצרו דמות דינוזאור והילדים התלהבו. בנוסף, הייתה תחנה עם ארגזי חול גדולים והילדים הוזמנו לחפור בחול בחיפוש ארכיאולוגי אחר עצמות דינוזאורים שנכחדו. פעילות ממנה נהנו מאד. תחנה נוספת הייתה של פעילות יצירה. הילדים הוזמנו לצבוע דינוזאורים ובסיום העבודה הם ניגשו לעמדה מיוחדת עם מצלמה ואז הוקרן הציור שלהם על קיר גדול בתערוכה. הילדים כל כך התלהבו מהעניין ששבן וחזרו ולקחו עוד ועוד דפי יצירה.

 

במתחם היצירה







לדברי יוסי אני, מנכ"ל המוזיאון: "במדעטק יש מקום לסקרנות. אנו שמחים לארח תערוכה כל כך מרשימה וחדשנית מהמבוקשות בעולם, עם תכנים מותאמים לכל הגילאים, שיפתיעו גם את מי שחושב, שהוא יודע כל מה שאפשר על הדינוזאורים. החדשנות הטכנולוגית מציבה את הדינוזאורים הכי קרוב אלינו מאי פעם".

התערוכה מתאימה לכל המשפחה והמבקרים בה יוכלו ליהנות גם מכל שאר הפעילויות במוזיאון: עשרים תערוכות מדע עם מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון ענק של נושאים מדעיים מרתקים: אור וחושך, אסטרונומיה, מדעי החיוך, תופסים גובה - תעופה, המדע שמאחורי הקסמים המפורסמים, איך יוצרים אנרגיה ירוקה, שעשועי תעתועי ראיה ועוד, פארק המדע במוזיאון, המחולק לחצרות המציגות את פועלם של גדולי המדענים בהיסטוריה - ארכימדס, ליאונרדו דה-וינצ'י, סר אייזיק ניוטון, דניאל ברנולי, עם אפשרות להתנסות במוצגים הגדולים שברחבי הפארק. לצעירים מציע מתחם הגיל הרך מרחב התנסות, המשלב פעילות משחקית עם חוויה של הבנה מדעית טכנולוגית.

בסיום התערוכה, יצאו הילדים ליהנות משאר הפעילויות במוזיאון, הם אוהבים מאד את המוצגים המלמדים על העברת מים כדוגמת בורג ארכימדס. למדו על השיטות להפקת אנרגיה ואחר כך נכנסו לתערוכות הקבועות שחלק מהם הם זכרו ורצו אליהם בשמחה.





אפשר להעביר במוזיאון יום כיף מעשיר ומחכים, במשך שעות ארוכות. זו תמיד חוויה נהדרת לילדים. תערוכת "סודות הדינוזאורים" מומלצת בחום רב. המשפחה שלנו נהנתה מאד וזה היה יום מלא בחוויה וסיפוק.

 

תערוכת "סודות הדינוזאורים" במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה, החל מ 9.7. מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 75 ₪ לכרטיס: www.madatech.org.il מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. עד גיל 5 כניסה חינם. פתוח 7 ימים בשבוע, יש לעקוב באתר האינטרנט אחר שעות הפתיחה.

 

בשיתוף עם מדעטק חיפה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה