רשומות

יום שלישי, 26 בפברואר 2019

שני ספרי הדרכה - "איקיגאי" העוסק בדרך לחיים מאושרים ו "להפוך חלומות למציאות" העוסק בדרך לשפע והעצמה בחיינו



אני מתייחסת בספקנות לספרי הדרכה. ספרים אלו של יישום מספר כללים הכתובים בספר והמלצה חמה לפעול לפיהם וכך להצליח להגיע לחיים טובים יותר, נראים לי לא רציניים. אז איך זה שהפעם אני ממליצה עליהם? ובכן, שניהם ספרים מעניינים ויש בהם אמירות הגיוניות שהסכמתי איתם. "איקיגאי" עוסק גם במשמעות ובתכלית ומביא דרך עולם יפנית מסקרנת. יובל טביב שכתב את "להפוך חלומות למציאות "מביא נושאים מחיינו שגם אם לא ישנו את החיים, הרי מצאתי בהם עניין.

איקיגאי מאת הקטור גרסיה ופרנססק מיראייס


האיקיגאי הוא מושג יפני שפירושו, פחות או יותר " האושר הטמון בפעילות מתמדת". דומה קצת ללוגותרפיה, למי שמכיר.

הכותבים טוענים שהאיקיגאי הוא הסיבה לאריכות ימיהם של היפנים והחליטו להעלות על הכתב את הפילוסופיה הזו שהיא הסוד לחיים ארוכים ומאושרים. הם חקרו את הנושא ושמו לב שהתושבים המבוגרים שחצו את גיל ה-100 הם אנשים מאושרים. איך משיגים את זה? הספר עוסק בכך ומביא את הכלים שיעזרו להוקיר את החיים ולהפוך אותם לארוכים ומאושרים יותר.

בין הנושאים- הדרך למצוא תכלית, הדרך לאריכות ימים. רמז- לא לצאת לפנסיה ולהישאר בקשר עם חברים. הדרך לאכילה מאוזנת ובריאה- להפסיק לאכול כשמתחילים להרגיש שבעים.

הספר מדבר על מוח פעיל, גוף רענן, עיסוק בפעילות גופנית, חיים ללא מצבי לחץ ודחק. אלו נושאים חשובים והגיוניים ואני משוכנעת שאם נצליח לשמור על מספר כללים אלו, נצליח לשמור על מוח וגוף פעילים ורעננים.

אחד הפרקים בספר עוסק גם בלוגותרפיה (גישתו של ויקטור פראנקל)- גישה טיפולית המדרבנת אנשים למצוא משמעות ותכלית. זו גישה שתמיד דיברה אלי ואני מאמינה בכוחה. הנה דוגמה מצוינת מתוך הספר:" רופא קשיש פנה לפראנקל וביקש את עזרתו כיוון שלא הצליח להתגבר על הדכאון העמוק בו שקע לאחר מות אשתו האהובה. פראנקל שאל אותו מה היה קורה אילו היה מת לפניה. הרופא נחרד וענה שזה היה איום ונורא בשביל אשתו המסכנה, שבוודאי הייתה סובלת מאד. על כך הגיב פראנקל, "אתה רואה, דוקטור. חסכת ממנה את כל הסבל הזה. אבל, המחיר שעליך לשלם בתמורה הוא להמשיך לחיות ולהתאבל עליה" הדוקטור לא הוסיף מילה ויצא בשלווה מהמשרד. הוא היה מסוגל לשאת את הכאב במקום אשתו האהובה. נוספה תכלית לחייו."

פרקים נוספים עוסקים בשיטות של מדיטצייה כמו מדיטציית נאיקאן, שיטת מוריטה ומביאים כלים יישומיים לביצוע משימות מתאימות לגישה. הם עוסקים באימון המוח והבאתו למצב של זרימה באמצעות מדיטציה ומביאים אמירות משמעותיות ומעוררות השראה של תושבים מבוגרים ביפן.

הספר מסתיים בעשרה כללים – תמצית חוכמתם של תושבי יפן מאריכי החיים.

הספר קל לקריאה, משכנע- אותי לפחות. ויש בו חוכמת חיים ועצות נבונות מאד.

איקיגאי מאת הקטור גרסיה ופרנססק מיראייס, מאנגלית- דליה צחור, הוצאת כנרת בית הוצאה לאור, 208 עמודים, מחיר": 94 ₪.


"להפוך חלומות למציאות" מאת יובל טביב


הספר מבטיח לשנות את חיי הקורא ולהגשים את משאלות ליבו במידה ויתמיד ביישום הכללים שבו. כפי שכתבתי אני מתייחסת בספקנות לאמירות מעין אלה. אך, מצאתי שהנושאים מסקרנים והספר קריא, כך שמי שרוצה לעקוב ולפעול לשינוי בחיים, ימצא עניין וכלים להיעזר בהם.

בין הפרקים- כלים מעשיים ליישום חוקי המשיכה, נושא כספים, נושא מערכות יחסים, קריירה ועסקים, בריאות, שימושים נוספים בחוקי המשיכה. שיטתו של המחבר מאמצת הוכחות מפיזיקת הקוונטים ומראה שכל אחד יכול לברוא וליצור מציאות בעזרת מחשבותיו. יש בספר הסברים ודוגמאות לכך.

בפתיחה מביא יובל את חוקי היקום. מציג 12 חוקים שאחד החשובים בהם הוא חוק המשיכה- חוק שעיקרו, תדר מושך תדר, הרטט שלנו שמייצר את התדר ימשוך את אותו תדר שזהה לו. לדוגמה- אדם שחושב באופן שלילי ישדר תדר אנרגטי ברמה נמוכה ולכן ימשוך לחייו מצבים שתואמים את התדר הזה, שלרוב הם מצבים שליליים. מתוך כך עוסק ההמשך בחוק זה על כל רבדיו ומציע כלים מעשיים ליישום חוקי המשיכה.

בפרק העוסק בכסף, מדבר יובל על הזווית האישית שלו, על האנרגיה, החסמים והפעילויות. "תרגישו עשירים, תהיו עשירים"- אומר הכותב וממליץ "סגלו לעצמכם דפוסי התנהגות של אנשים עשירים".

יש רעיונות שהתחברתי אליהם, יש כאלה שלא הסכמתי איתם. אבל, קל לקרוא ומכיוון שיובל מביא את ניסיונו ואת סיפורו האישי, גם מסקרן למדי.

יובל טביב, אב ל-2, תושב ראשון לציון, מרצה, ויועץ אישי בתחום המודעות המחשבתית. הוא מקיים הרצאות מלוות במצגת עשירה ובהסברים פשוטים וידידותיים לצופה. נושאי ההרצאות "להפוך חלומות למציאות: כוחן של מחשבות - ע"פ חוקי המשיכה"; "טרנספורמציה למציאות - איך להפוך את החיים למאושרים יותר"; "הקשר בין מציאות חיינו לפיזיקה הקוונטית"; "תת המודע- איך לדעת לחשוב, לדבר ולהזין נכון את "המוציא לפועל (תת המודע)".

"להפוך חלומות למציאות" מאת יובל טביב. הוצאת הספרים "רב מכר", 204 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובחנויות הספרים באינטרנט. ליצירת קשר עם יובל: www.yuvaltabib.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה