רשומות

יום שישי, 30 בנובמבר 2018

דיוויד ששון מחייה בקולקציית החורף שלו את מראה הטיילור מייד




דיוויד ששון הוא מעצב ישראלי לאופנת גברים. מעצב מהזן המאמין שיש לחנך את הגבר הישראלי להתלבש באופן אלגנטי, מחמיא וקלאסי. במשך שנים רבות הוא מעצב בגדי גברים שהם פיוז'ן תרבותי של קלאסיות ואותנטיות. כל זאת, בתפירה עילית מוקפדת ואיכותית.



  צילומים- חלי פרידמן



בהשקת קולקציית החורף שהתרחשה בסטודיו שלו הממוקם ברחוב מוהליבר בתל אביב, סיפר דיוויד שנקלע לעולם האופנה בדרך מקרה. "חיפשתי תעסוקה לאחר השחרור מהצבא ולפני הטיול הגדול לדרום אמריקה והתחלתי לעבוד אצל יצרן אופנה, הכוון משך אותי ולאחר שחזרתי מהטיול, בחרתי להתמקד באופנת גברים" כך אמר. בשנת 1993 פתח את חנות הדגל שלו ברחוב דיזינגוף וכיום הוא פועל בסטודיו אשר ממקום ברחוב מוהליבר ובו נעשית כל המלאכה ונבנות כל הקולקציות, זאת במקביל לחנות בדיזנגוף.

דיוויד בסטודיו מציג את הקולקציה

דיוויד הוא אוטודידקט "עשיתי לא מעט טעויות ולמדתי תוך כדי ניסוי וטעיה. יש מספר אג'נדות כשל חייטות כאשר תופרים חליפה, אני התאמתי את העיצוב לגוף הגבר הישראלי. גבר שלא מוכן לשים כריות כתפיים גדולות, שרוצה מראה טבעי ולא מחויט מדי"

הקונספט המוביל בסטודיו הוא להעניק לכל גבר שנכנס לחנות את הטוטאל לוק המושלם עבורו, כאשר כל הפריטים מיוצרים בארץ תוך דגש חד משמעי על איכות התפירה ובחירת הבדים והחומרים בכל הפריטים – החל מחגורות, חליפות, חולצות, פפיונים, ג'קטים, עניבות, גרביים, נעלים, מעילים, סריגים ועוד.




צילומים חלי פרידמן

דיוויד מאמין בחייטות עילית ושם לעצמו למטרה את החייאת תרבות הטיילור מייד. מראה הטיילור מייד, המראה המחויט שמקושר לא מעט לעולם העסקים, עולם של תרבות וג'נטלמניות, כמעט ונעלם בישראל. בסטודיו ניתן למצוא טוטאל לוק לגבר שיעניק לו את אותו מראה מכובד ומחויט, מצד אחד, אך מבלי לוותר לרגע על מראה מאוד אופנתי וטרנדי. במקביל לטיילור מייד מיוצרות בכל עונה קולקציות "סמי אלגנט" במראה קז'ואל יומיומי מכובד ויפה.

בסיור שערכתי בסטודיו של המעצב מצאתי שכל אחד יכול למצוא את מבוקשו במגוון הרחב והיפהפה שנמצא במקום. דיוויד אף הראה לנו את יצירותיו מהשנים הראשונות שלו בענף. החליפות שיצר יכולות בהחלט ומתאימות גם כיום. אהבתי את הצבעוניות והעושר. את היכולת לחשוב אחרת ולייצר אופנתיות לא שגרתית ומושכת עין. דיוויד הראה לנו כיצד ניתן לשנות מראה לחלוטין כאשר מחליפים חולצה, מוסיפים חגורה או מטפחת דש. ויש בכך משחקיות יפה וגם פרגמטיות נדרשת.






צילומים מההשקה בסטודיו של דיוויד ששון. שימו לב לחליפה הצבאית. היא נעשתה לפני שנים רבות.

הקולקציות של ששון מתחלפות מדי עונה ובולטת בהן ההשראה והשימוש בטרנדים גלובאליים בינלאומיים. הקולקציות עוקבות אחר השינויים והמגמות הרלוונטיות באופנת הגברים אך בד בבד, דיוויד נהנה גם להכתיב את האופנה ולא רק לעקוב אחריה. בקולקציות השונות ישנה הקפדה גדולה על רמת החומרים, הגזירה, התפירה והגימור - כולם נעשים ברמה גבוהה ביותר וכזו העומדת בסטנדרטים בינלאומיים. הבדים העיקריים בהם נעשה שימוש הם צמר קר וכותנה, שמתאימים במיוחד לאקלים הישראלי. העיצוב הוא על-זמני, מתאים לכל גיל ומלווה את הגבר לאורך זמן ובכל עיסוק. כל קולקציה מהווה מראה שלם לגבר, ומאפשרת טוטאל לוק מכף רגל ועד ראש, כך שהכל נמצא בסטודיו.





הקולקציות משלבות באופן הרמוני את ההתנגשות הבלתי נמנעת בין הגבר הים תיכוני המחוספס לגבר המערבי האלגנטי, דיסוננס שמאפיין את התרבות הישראלית כולה. את כל אלו מביא ששון לחליפות ולפריטים השונים שהוא מעצב כשההשראה לקולקציה מגיעה מהאווירה האורבנית הייחודית של תל אביב ובירות האופנה האירופאיות, תצוגות אופנה יוקרתיות, ספרות מקצועית וכמובן הלקוחות עצמם. הקולקציה שנוצרת היא טיילור מייד, מחויטת ואלגנטית מצד אחד, מחוספסת, ייחודית ובולטת מצד שני.



ישנה קולקציה מיוחדת שתופסת מיד את העין וזו קולקציית הנעליים. זו קולקציה ייחודית ועשירה של נעלי נוחות יפיפיות אשר משדרגות כל מראה, בין אם מראה יומיומי ועד ללבוש חתן יוקרתי. הנעלים כולם בעיצוב אישי של דייוויד ששון והן מיוצרות בעבודת יד בישראל, כשניכרת השקעה רבה בעיצוב האימום של כל נעל ונעל. הנעליים מגיעות בצבעוניות קלאסיים אך גם בצבעוניות לא שגרתית ומעניינת במיוחד – צהוב, ירוק ואף אדום. הנעליים גם הן מתאימות למראה השלם אותו מייצר ששון. הן מותאמות ללוקים השונים של הקולקציות בסטודיו ומהוות פריט משלים מדויק ויפיפה.


ולסיום, מספר מילים על צילומי הדוגמנים של חלי פרידמן. הבטתי בצילומים זמן רב. צילומים נהדרים שמצליחים להבליט את יופייה של הקולקציה ואת איכותה ומעבר לכך, בעיניי, הם צילומי אמנות ויש בהם אלגנטיות משולבת בארוטיות מרומזת ומושכת. שאפו לצלמת.





צילום: חלי פרידמן

ניתן להשיג:
מוהליבר 37 ת"א- סטודיו
דיזינגוף 161 ת"א
פייסבוק: David Sassoon
אינסטגרם: davidsassoon

טלפון: 03-5170337























































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה