רשומות

יום שישי, 26 בינואר 2024

יקב 'שאטו רמו' בגליל המערבי השיק את יין הדגל ספיישל רזרב 7 the top

צילום יעקב מדר

בשבוע שעבר הוזמנתי ליקב 'שאטו רמו' במושב חוסן להשקה חגיגית של יין הדגל ספיישל רזרב 2017 7 the top. לא התלבטתי לרגע, אם היקב השוכן על גבול הצפון בגליל המערבי, ממשיך לעבוד למרות המצב הביטחוני המורכב ובאמצע מלחמת ' חרבות הברזל' אני אגיע לעודד, לחזק ולפרגן.

התרגשתי ושמחתי להגיע ליקב ולקחת חלק בהשקה שלוותה בלבטים רבים גם מצד אנשי היקב האם זה הזמן להשיק יין חדש? אך מכיוון שעל אף כל הקשיים לא עצרו מייצור וביקבוק יין חדש, התקיימה ההשקה כסדרה.

את פנינו קיבלו רמו בן שושן שהקים את היקב בשנת 2005, אשתו מירי בן שושן, המנהלת כיום את חברת 'מרינה פטריות'. רמו הוא חלוץ תעשיית הפטריות בארץ והבעלים של חברת מרינה פטריות הגליל. ויינן היקב אושרי אליהו וצוות העובדים.

רמו ומירי בן שושן צילום יעקב מדר

יחד עם יינן היקב יצאנו לסיור ביקב השוכן, כאמור, במושב חוסן, מוקף בנוף הגליל הירוק והפורח. סביב נחלים הזורמים לאורך כל השנה, מבנים ארכיאולוגים מהתקופה הצלבנית והעות'מנית.

מהנה מאד לשלב ביקור במרכז המבקרים המרשים והמרווח של היקב, לטעום מהיינות המשובחים, לשלב עם פטריות וגבינות ולצאת לטיול בסביבה.



היקב עצמו חדשני ומוקפד. הציוד כולו מודרני ואיכותי. אך, מקפידים לשמור על שיטות יצור מסורתיות ועתיקות כשהמטרה היא לייצר יינות איכותיים המבטאים שילוב בין העולם הישן לחדש.

יינן היקב אושרי אליהו



מכונת הביקבוק

ביקב מעבדה גדולה ופעילה והיין נמצא תחת ביקורת איכות תמידית וקפדנית. הכרמים ממוקמים בצפון רמת הגולן והגליל העליון בגבהים של 750 מטר ומעלה מעל פני הים אזורים עם אקלים ייחודי המותאם לגידול ענבי יין באיכות גבוהה.

אזור המעבדה

היקב מייצר כשישים אלף בקבוקים בשנה ובסיור ביקב ניתן לראות את חביות עץ האלון הצרפתי בו מתיישן היין במשך 18-24 חודשים, עד אשר הוא מוכן לביקבוק. היינות זוכים לשבחים רבים וביקורות אוהדות וזכו בתחרויות יוקרה בארץ ובעולם, במדליות ופרסים בינלאומיים.

יינן היקב אושרי אליהו הסביר לנו על הדרך שעוברים הענבים, עד אשר הופכים באהבה ובמקצועיות ליינות מובחרים. היינות הינם מזנים משובחים ולצידם גם שילוב ייחודי של מספר יינות יחד כבלנד.

הענבים המגיעים ליקב עוברים תהליך של מיון, נכנסים לתהליך של תסיסה מבוקרת במיכלי הנירוסטה. בסיום התסיסה ולאחר בדיקות המעבדה, הם עוברים לחביות עץ אלון צרפתי מהטובות ביותר בעולם למשך 18 חודשי יישון. בסוף התהליך מרכיב היינן את הבלנדים השונים עד לקבלת התוצאה המוגמרת.

היינות נמכרים לחנויות בוטיק ליין בארץ ובעולם והוא כשר למהדרין. יש במקום מרכז מבקרים הפתוח לטעימות יין, פטריות וגבינות.

יש לתאם הגעה מראש.

יינן היקב אושרי אליהו הוא אוטודידקט שכבר מילדותו עם סבו התחבר לעולם היין. לאחר סיום השרות הצבאי החל לעבוד ביקב באזור הגליל, שם רכש ניסיון והעמיק את ידיעותיו וכשהוא לומד מהטובים ביותר טיפים וניואנסים שעושים את היין מיוחד כפי שהוא. הוא הקים במרתף ביתו יקב קטן ומיוחד המייצר כ-1500 בקבוקי יין בשנה. רמו בן שושן התרשם מהיין שייצר בביתו וקרא לו לדגל, ליקב שאטו רמו.

אומר אושרי ""ליקב יכולות עשייה אדירות, מערכת חקלאית חזקה, וכרמים משובחים. שמהם אנו מייצרים את היינות המיוחדים שלנו תוך עשייה מוקפדת ואיכותית"

יינן היקב עם יין הדגל

טעמתי מספר יינות:

בלנד חוסן 2019- בלנד של ענבי קברנה סוביניון, שירז ופטי ורדו. ליין צבע אדום עשיר, מרקם רך והוא מאוזן, נעים ומאופק.


יין ופטריות נפלא יחד.

גרנד בלנד 2018- בלנד של ענבי קברנה סוביניון ופטיט ורדו. יין נהדר, אהבתי מאד, הטעמים שלו עשירים והוא בעל רכות וחלקות. חשתי ברמז של פירות יער, דובדבנים ואגוז.

קברנה סוביניון 2019- יין זני מענבי קברנה סוביניון, בעל צבע אדום סגול עמוק, טעם עשיר וסיומת מתמשכת וחלקה.



ויין הדגל שלשמו התכנסנו ספיישל רזרב 7 the top בלנד המורכב מ-50% ענבי קברנה סוביניון ו-50% ענבי פטי ורדו מהחלקות הנבחרות של כרמי היקב שנבצרו ידנית בבציר לילי והובלו ליקב לפני אור ראשון. הענבים עברו השרייה קרה ובהמשך תסיסה איטית ומבוקרת, לאחר שמיצוי הטעמים והצבע הסתיים, עבר היין שיקוע וכל זן התיישן בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי למשך 18 חודשים.

צילום יעקב מדר



מתוך כלל החביות נבחרו ע"י היינן שבע החביות הטובות ביותר ומהן נבנה ממסך. לאחר מכן נכנס היין שוב לחביות למשך 6 חודשים נוספים, בתום התקופה בוקבק עם סינון קל בלבד.

היין התיישן בבקבוקים תקופה נוספת במרתפי היקב על מנת להגיע לאיזון טעמים מיטבי.

טעימת יינן: היין מבטא בטעמיו שילוב מרתק של שני הזנים שמקורם בבורדו, הקברנה סוביניון תורם את עמוד השדרה והרעננות והפטי ורדו תורם את הגוון השחור-סגול האופייני עם טעמי פירות יער סגלגלים. גוף היין מלא והוא אף מפתיע בעוצמתו. לאחר מספר דקות בכוס היין יתחיל להתמסר ולהתרכך.

הטעימה שלי: יין עשיר ועוצמתי. צבע אדום-שחור עמוק וכך גם הטעם עמוק, עם סיומת מתמשכת בטעמי פירות יער. יין מרשים מאד ומתאים לארוחות בשריות ואלגנטיות.

התיישנות: 24 חודשים, יין אדום יבש, 14.5% כוהל בנפח, 750 מ"ל. 

לא מבושל ולא מסונן.

מחיר לצרכן: 310 ₪ .

לפרטים והזמנות: 0504051106, 050405800.

לאתר יקב שאטו רמו – לחצו כאן

2 תגובות:

  1. לבריאות ושיהיה בהצלחה במיוחד ליקב באזור ספר- כל הכבוד

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת כל הכבוד ליקב ולאנשיו והיין באמת מצוין. תודה לך.

      מחק