רשומות

יום רביעי, 1 ביולי 2015

2 ספרי ילדים. "קשת בסלט"- לגיל הרך ו-"אני לוזר"-לגילאי 7-10



"קשת בסלט"- יהושע הראל כתב והדר הראל איירה

 
מעשה בחתולה צהובה שחיפשה משהו טעים לאכול ואולי גם ידידה לבלות איתה. היא פגשה חברה ירוקה שסיפרה על הכנת סלט עם חברה נוספת. כך הלכו והתרבו החברות ואיתן התרבו מצרכי הסלט הטעימים. מה היה בו? גזר, עגבנייה, פלפל, מלפפון, כרוב, שום, בצל, חסה ומיץ לימון.

המטרה כפי שבוודאי הבנתם היא להעביר לילדים באמצעות סיפור חביב וקליט את המסר של אכילת ירקות. החתולות הצבעונית משתפות פעולה וכל אחת מהן תורמת לסלט ירק בצבע שלה. אפילו לחתולה השחורה מוצאים פתרון. כך, יחד, הן מכינות סלט עשיר בצבעים, מלא בטעמים ובריא.

יהושע הראל מספר שכשבתו הדר, שאיירה את הספר, הייתה בת שנתיים היא סירבה לאכול ירקות . כל מה שעשה יחד עם אשתו כדי לשכנע אותה לאכול ירקות לא עזר ואז המציא את סיפור החתולות והילדה השתכנעה. כיום, אכילת ירקות היא חלק חשוב בכל ארוחה. הדר, היא זו ששיכנעה את יהושע לפרסם את הסיפור והיא גם ביקשה לאייר אותו. לדעתי, יש חן רב באיורים האותנטיים של ילדה צעירה. מה גם שציוריה יפים מאד.

בדף האחרון של הספר שולבו הסברים של דיאטנית קלינית המסבירה את חשיבות אכילת ירקות בצבעים שונים ובנוסף היא מפרטת כיצד ניתן להגדיל את צריכת הירקות אצל ילדים. מצורף גם קופון הטבה לרכישת ירקות ברשת "אפונה וגזר".- על כל רכישה בסכום של 50 ₪ ומעלה יינתנו 30 ₪ מתנה.

"קשת בסלט" מאת יהושע הראל. איורים: הדר הראל

הוצאת "אוריון" 28 עמ' . לגילאי 2-6. מחיר לצרכן- 55 ₪.

" אני לוזר" - ג'ים סמית

 
ספר שני בסדרת הספרים שכתב ואייר ג'ים סמית. גיבור הספר הוא בארי שמספר על ההרפתקאות אותם הוא עובר יחד עם חברו באנקי. זה ספר קל לקריאה לילדים המתחילים לקרוא. הכתב גדול ומנוקד. בכל דף מספר משפטים בשפה פשוטה ובהירה ואיור המלווה את הכתוב. הדמויות מעוררות חיוך וחביבות. יש סבתא יבלת ויש ריטה אקסטרה אצבע. שלל דמויות משונות ואחרות שמרשות לעצמן לגהק, לתקוע גרפסים, לקפץ ולנחור. כל הפעולות שמשעשעות מאד ילדים.

ספרי בארי לוזר תורגמו ל-12 שפות והם נמכרים במאות אלפי עותקים. הספר זכה בפרס רואלד דאל לספר המצחיק ביותר לשנת 2013 וזכה לשבחים מצד מבקרים וקוראים צעירים.

זה ספר מלא המצאות ודמיון ויש בו רוח קלילה ושובבה שילדים יאהבו. הנה , למשל, הקטע הבא : "ביום שני בבוקר ניסיתי להתחמק מללכת לבית הספר, אז עשיתי את עצמי כאילו אני חולה בחררת, שזאת מחלה שסופר ילד-עכברוש חלה בה באחד הפרקים של סופר ילד- עכברוש". – ילד דמיוני חולה במחלה דמיונית וגיבור הסיפור מנסה ללמוד ממנו. ילדים שיקראו זאת יבינו שניתן לדמיין, שאפשר לחשוב אחרת ולא להיות כבולים למסגרות. ילדים מבינים מה היא המציאות ומתי נכנס הדמיון לפעולה. כך גם ילמדו על מקוריות ויכולת המצאה וזה, לדעתי, מה שמושך בספר.

ההומור והשעשוע שבו נרתמים לפיתוח הדמיון ולפיתוח מחשבה מקורית ויש לכך חשיבות רבה בגיל צעיר.

"בארי לוזר 2- אני עדיין לא לוזר"- כתב ואייר ג'ים סמית

תרגם: חגי ברקת.

הוצאת "דני ספרים" 240 עמ' . מחיר לצרכן- 58 ₪.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה