רשומות

יום שבת, 25 בנובמבר 2023

תומכים, מחזקים ומגלים את הקולינריה בזכרון יעקב מלאת הקסם


התקופה האחרונה קשה ומורכבת לכולנו. מאז השבת השחורה התהפכו חיינו. אנחנו מתמודדים עם אובדן, כאב וצער ומנסים להתמודד. מה שמחזק ומעודד במעט זו העזרה ההדדית, הנתינה והתמיכה.

לפני מספר ימים ביקרתי במושבה האהובה והקסומה זכרון יעקב זאת ביוזמת עמותת התיירות אותה מנהלת רחל רנגיני ורינת בין, העוסקת בתיירות, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית לעסקים. יצאנו לסיור השראה במושבה וגילינו את התיירנים המרגשים התורמים ומחזקים את המפונים ואת החיילים. בכתבה זו תכירו איתי מקומות נהדרים, אוכל טעים ואנשים מיוחדים במינם.

בוקר בבית הקפה בולונז'רי

אביעד יהל

לפני 11 שנים הקים אביעד יהל בית קפה קטן עם מאפים ולחמים בסגנון צרפתי. לאט לאט בית הקפה גדל. אביעד שלמד והשתלם בדן גורמה ועבר קורסים אצל אסתלה ועוד, מגיש ארוחות בוקר, מאפים, כריכים, עוגות ומעדנים. חומרי הגלם משובחים והכל מוכן במקום כולל רטבים ומטבלים.


בית הקפה ממוקם במבנה עתיק אשר במקור היה אורוות סוסים. מקום שלו, נעים וכייפי. אביעד פותח את בית הקפה כבר בשש וחצי בבוקר והלקוחות מגיעים אליו לשתות את הקפה הראשון. אני ממליצה על משקה השוקו פרלינים הנהדר ואל תוותרו על כריך הסביח חביתה ועל המאפים הנהדרים.



אביעד הוא יו"ר מכבי צעיר בזכרון ופעל ופועל למען החיילים והמפונים. הן בתרומת מארזים והכנת אוכל והן בכל הצרכים להם הם זקוקים.

בית הקפה כשר וניתן להזמין קייטרינג חלבי לבית.

כתובת: רחוב המייסדים 51

טלפון:050-723-0663

פתוח: 06.30-17.00

פייסבוק: לחצו כאן

הצימר החברתי


ממול לבית הקפה בולונג'רי, בחצר הרשקוביץ' במדרחוב, נפתח צימר חברתי המיועד לחיילים בודדים ובחינם. הצימר מפנק ומאובזר ומי שעומדת מאחורי המיזם המדהים היא רוני קניג ובני משפחתה שעושים זאת בהתנדבות מלאה ובאהבה.


רוני הגשימה חלום וכבר עשרות חיילים בודדים שיצאו לחופשה התארחו בצימר. האירוח כולל גם ארוחות ופינוקים ממסעדני זכרון יעקב והחיילים נהנים מאד.

לסיוע להמשך המיזם ולהתארח בצימר יש להתקשר לטלפון- 0505986634

יקב כרמל

רינת בין ואני ביקב כרמל

יקב כרמל הוא היקב המסחרי הראשון בארץ, הוקם ע"י הברון דה רוטשילד לפני 144 שנים וכיום מייצר כ-20 מיליון בקבוקי יין בשנה. היינות המיוצרים ביקב מיועדים לטעמים שונים וסגנונות שונים. החל מיין קידוש ועד יינות פרמיום יוקרתיים.

היקב קיים כבר 140 שנה וייצר יין תחת השלטון העותומאני, המנדט הבריטי ומדינתנו. היין מיוצא לכל העולם והראשיות בהן- ארה"ב, אנגליה וצרפת.

היקב פתח את שעריו לסיורים ללא עלות למפונים במהלך ימי המלחמה ותרם אלפי בקבוקי יין לחיילי צה"ל.




לפני כשבוע חזרו ביקב לפעילות רגילה של סיורים וטעימות יין. היקב מציע למבקרים מספר סיורים ויש גם סיור משפחתי מיוחד. יש לתאם את הסיורים מראש. ( סיור היסטורי וטעימת 3 יינות – 50 ₪ לאדם) במקום גם חנות יין רחבת ידיים וניתן להגיע לרכוש יין או להגיע לטעום מגוון יינות בלוויית גבינות משובחות, לחם מחמצת והדרכה של מדריך יין (טעימת 4 יינות החל מזוג- 100 ₪) יש גם סיורי זוגות פרטי וסיור הכולל סדנה.


יקבי כרמל- רחוב דרך היקב, זכרון יעקב

שעות פעילות: א'-ה'- 0900-1700 ששי- 0900-1400

לפרטי הסיורים היכנסו לאתר יקבי כרמל – לחצו כאן

להזמנת סיורים רואי- 050-4000287

למפונים וכוחות הביטחון 30% הנחה על הסיורים ו- 20% הנחה על היינות

הבית של נעמה

אוהבים מקומות סודיים ומיוחדים? כזה הוא הבית של נעמה הנמצא בזכרון העתיקה, בשכונת זמארין. בית עתיק, יפהפה וקסום שנבנה בשנת  1882. נעמה מארחת אנשים בביתה עם אוכל צמחוני/טבעוני ובהזמנות מראש בלבד.


בפתח הדלת בביתה של נעמה

האירוח המושלם מפתיע את הסועדים שאינם יודעים אילו מנות יוגשו לשולחן. הקונספט הוא אירוח של 10 מנות בהפתעה+ יין ושתייה והכל בתשומת לב לכל פרט ופרט.


האירוח יכול להיות זוגי ופרטי ועד 14 איש בקבוצה.

כתובת: מעלה הראשונים 1

טלפון- 058-703-9171

בפייסבוק- לחצו כאן

מסעדת גרינגוס- גריל בר



מסעדה דרום אמריקאית/טקסנית בסגנון פיוז'ן המציעה המבורגרים עסיסיים, כנפי עוף מעולות במגוון רטבים ומנות מהמטבח הטקסני והדרום אמריקאי. יש גם מנות צמחוניות, סלטים, בירות וסנגריה נהדרת.








אוהבים צ'ורוס? איך טעים.

המסעדה פתחה את שעריה למפונים וחיילים ללא תשלום וניתן להגיע לבחור מהתפריט ולאכול בחינם. כדי שהיוזמה המרגשת הזו תוכל להמשיך יש על הדלפק קופת תרומות וניתן לתרום באהבה ככל שתירצו.

המסעדה פתוחה בין השעות 12.30-16.30 ובערב החל מהשעה 18.00 ועד אחרון הסועדים

כתובת: רחוב המייסדים 43, מדרחוב זכרון יעקב

טלפון: 04-655-5735

אתר- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

מסעדת המייסדים 16

אלון פינגולד

מסעדת המייסדים 16 היא מסעדת בשרים כשרה. הבעלים הינו השף אלון פינגולד ובת זוגו סיגל. המסעדה נמצאת בתחילת רחוב המייסדים והמדרחוב של זכרון. יש במסעדה אווירה נעימה ומשפחתית והתפריט מציע אוכל המוכן כולו 'על המקום' בניחוח ים תיכוני– פוקאצ'ות, בשרים, סלטים ועוד. התפריט מתחדש ומתעדכן כל הזמן.

המסעדה מתגאה ובצדק בטאבון העצים המיוחד שלהם שבו הם מכינים את הלחמים והפוקאצ'ות וחלק מהבשרים.

המסעדה ידידותית לצמחונים ויש מבחר גדול גם עבורם. בנוסף יש אפשרות לטייק אווי ולמשלוחים בסביבה וגם לאירועים קטנים עד 40 איש.

אכלתי במסעדה בעבר והאוכל טעים מאד, מוקפד ומחומרי גלם מקומיים ואיכותיים.




לא לוותר על הקינוח הנפלא

המסעדה מעניקה הנחות למפונים וחיילים.

המייסדים 16

טלפון- 077-7298105

אתר- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

 

 

לכתבות נוספות על זכרון יעקב- לחצו כאן  ו- כאן

                                                                               

4 תגובות:

  1. כתבה מקסימה ומפרגנת . תודה 🙏🏻🌺

    השבמחק
  2. כתבה מצויינת למושבה מיוחדת במינה, נראה כייף בזכרון

    השבמחק
    תשובות
    1. מושבה קסומה ותמיד כיף לטייל בה. תודה רבה גלית.

      מחק