רשומות

יום שני, 14 בינואר 2019

הכירו את אנה קוגן – ציירת המתמחה בציורי קיר וגרפיטי ובציורי שמן ואקריליק על מגוון חומרים


ציורי קיר וגרפיטי מושכים את תשומת הלב של כולנו. אנחנו עוברים ליד הציור, מתפעלים, מהרהרים במשמעות ובדרך כלל ממשיכים הלאה ולא זוכרים את שם הצייר/ציירת שהרשימו אותנו. כך, שבהחלט יתכן שאתם מכירים את ציוריה הנהדרים של אנה קוגן אבל לא יודעים שהיא זו שציירה אותם.

כך קרה גם לי. לפני כשנה הוזמנתי לפסטיבל ציורי רצפה בתלת מימד בדיזינגוף סנטר שהשיקה חברת לופטהנזה לרגל 50 שנות פעילות בישראל. היו שם ציורי תלת מימד נהדרים שממש קמו לתחייה ואפילו הצטלמתי בתוך אחד מהם. הציורים היו של אנה קוגן. ציינתי זאת בכתבה שכתבתי ושכחתי מכך. חבל שכך, כי היום, לאחר היכרותי עם יצירותיה, ברור לי ששמה עומד להיות ידוע לכל.

בפסטיבל ציורי רצפה תלת מימד בדיזינגוף סנטר. מצטלמת בתוך ציור של אנה קוגן

אנה, ילידת 1983, נולדה בעיר קאזאן ברוסיה. בגיל 8 עלתה עם משפחתה לישראל. התשוקה לציור ליוותה אותה מגיל צעיר. היא למדה בבית הספר תלמה ילין ולאחר שירותה הצבאי התקבלה לאקדמיה לאמנויות בצלאל ובוגרת המחלקה לאנימציה. היא נשואה, אם לשני ילדים וציירת נלהבת שמאז גיל 16 מפארת את קירות תל אביב בציורי גראפיטי וציורי קיר. תוכלו למצוא ציורים שלה בתחנה המרכזית החדשה, בשוק הפשפשים, באלנבי ובאזור התחנה המרכזית הישנה.

ציור בלילינבלום תל אביב

ציור בתחנה המרכזית

לא פשוט כלל להיות ציירת גראפיטי וציורי קיר. זו עבודה קשה מאד פיזית, דורשת אומץ לב ותעוזה כי זו עבודה בגבהים ועל מנופים, שעות רבות של השקעה ונכונות להתמסר רק לציור. כאישה וכאם לשני ילדים נדרשת אנה לוויתורים. היא הייתה רוצה ילד נוסף אך בלתי אפשרי לצייר בזמן הריון וצריך לדעת שצבעים הם די רעילים ועדיין התשוקה לצייר מנצחת את כל הקשיים.

אנה מתמחה בציורי קיר בגדלים שונים. היא מציירת על כל חומר אפשרי- עץ, מתכת, קנבס ועוד. היא מציירת באקריליק ובשמן, במגוון רחב של טכניקות, סגנונות וכלים. את אחת מהעבודות היותר מפורסמות שלה פגשתם בטיילת תל אביב "הסעודה האחרונה" בו נראים אישים יהודים מפורסמים יושבים בדלפק של פאב, ביניהם- דוד בן גוריון, קרל מארקס, אלברט אינשטיין, הרצל, גולדה מאיר, זיגמונד פרויד ועוד.

אנה מציירת את "הסעודה האחרונה"

תוכלו לראות ציורי גראפיטי נוספים שלה כאן 

אנה  השתתפה בתערוכת "טרדיס רחוב" שהתקיימה בתחנה המרכזית בקומה השביעית, יחד עם עוד 40 אמני גראפיטי.
השתתפה בפסטיבל ציורי המדרכות בעפולה בפעם השנייה וציירה זוג חייזרים. ציור תלת מימד הוא פרויקט הדורש בניית מודלים מפלסטלינה, ציור הדמויות המפוסלות, מתיחתן באופן מיוחד המייצר אשליה אופטית הנקראת אנאמורפוזה. לאחר כל זאת מעבירים את הציור לרצפה על פי הסקיצה שמכינים.



אנה הוזמנה לצייר שבעה ציורי רצפה תלת מימדים בנתב"ג ואני משוכנעת שרבים מכם ראו את הציורים שהתמקדו באטרקציות תיירותיות בישראל כמו: עיר דוד, חופי תל אביב, הנגב ועוד.




כמו כן הוזמנה לצייר בפסטיבל ציורי רצפה בתלת מימד בדיזינגוף סנטר שהשיקה חברת לופטהנזה ושם הכרתי את ציוריה, לראשונה.




לציורי תלת מימד נוספים היכנסו ל- כאן


אני התלהבתי במיוחד מהציור שציירה אנה על בניין בן 5 קומות בפינת סלמה אבולעפיה בתל אביב. ציור של איש המטפס על בניין במרדף אחר פרפרים. הציור בגובה של 18 מטר! צויר כשאנה נמצאת על מנוף טלסקופי והאתגר הוא לא רק אמנותי אלא גם פיזי.



ציור קיר נוסף ומרהיב הוא הציור בכניסה לגלריית האמנות "מיכאלסון". בשכונת פלורנטין. בציור מצוירים אנשים העומדים בטור. כדי לצייר הייתה אנה זקוקה למודלים אנושיים וביקשה ממכריה לדגמן עבורה. היא צילמה אותם וציירה ע"פ הצילומים.



ברמת החייל תוכלו למצוא ציור קיר של דרקון שציירה עבור חנות האמנות  ARTIST 18. נושא הציור נבחר על ידה וכך גם העיצוב, הטכניקה והצבע. פרויקט אותו ניהלה מראשית ועד סיום.



אנה עובדת גם עם חברות מסחריות ועיצבה לחברת אזרום שהשתתפה בתערוכת אגריטך 2018, סדרת ציורי גראפיטי על מעטפת הביתן שלהם וגם על הקירות הפנימיים. בנוסף, אף ציירה ארבעה ציורי קנבס 1.50 על 2 מטר שעליהם תיעדה את ההיסטוריה של החברה ואת השירותים שמציעה ללקוחותיה.



לתערוכת האשליות בגלריית ARTBAZAR בשוק הפשפשים ציירה את "HAIRSTYLE" – פורטרק של אישה יפה עם מוח עצום ולא מכוסה. הצבעים בהם השתמשה היו בעיקר צהוב ואדום כשהצבע האדום מסמל השפעה חיצונית שלילית ואילו הצהוב מסמל יציבות פנימית.



עבודה משמעותית וחשובה של אנה נעשתה ב"שלוה"- המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות. בתחילה הוזמנה כדי לתקן ציורי קיר בבניין הישן. במשך שנים הגיעה לתקן ואף להוסיף ציורים חדשים. כשהוקם המרכז החדש היא התבקשה לעטר את הקירות ויחד עם קבוצת אמנים- אנדרי בוריקו ואולגה טסיפינה ציירה ציורי קיר גדולים בגודל כולל של כ-400 מטר רבוע, כשלכל קומה יש נושא וצבעוניות משלה. בניין מרהיב שכולו מלא בציורי קיר.





על עבודותיה הרבות תוכלו לקרוא ולצפות- כאן 

כאמור, ציורי קיר וגראפיטי הם אהבתה הגדולה של אנה. אך, היא מציירת בלא פחות תשוקה גם ציורי שמן או אקריליק וציוריה מוצגים במספר גלריות בארץ. אנה מציירת גם בהזמנה אישית ותוך מתן עזרה ללקוחותיה בבחירת נושא הציור המתאים.




לטעמי, ציור אישי מהווה מתנה מפתיעה, לא שגרתית וייחודית במינה. תארו לכם את הפתעת בעל/ת השמחה כאשר ימצאו ציור שצויר במיוחד עבורם. זה יכול להיות ציור נוף, פרחים, אבסטרקט, או כל נושא אחר, תוך התאמה לחדר שבו יוצג הציור.

דוגמאות לציורי שמן ואקריליק על בד קנבס תוכלו לראות- כאן

תחום נוסף בו מתמחה אנה הינו ציורי קיר לסלון הבית. אנה יוצרת ציורי קיר מרהיבים שיכולים להיות גם תלת מימדיים ומרחיבים ויזואלית את החדר. כמו- ציור של חלון המשקיף לנוף או דלת הנפתחת לשביל מתפתל בין הרים. אינסוף רעיונות ואפשרויות ליצירת אשליה של מרחב.



תוכלו להתרשם- כאן

כעת, לאחר שאתם מכירים את אנה קוגן- אישה קטנה בגודל אך ענקית ברוח. אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלה, להתפעל מעבודותיה ולהזמין לעצמכם ציור מקורי, ייחודי וחד פעמי.


טלפון- 054-5842638
דואל"- - anakogan85@gmail.com

הצילומים בכתבה באדיבות אנה קוגן וברשותה. (נמצאים באתר הציירת)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה