רשומות

יום שישי, 1 ביוני 2018

על "גנבת הבורבון" מאת טיפאני רייז



רומן כתוב היטב המשלב בין עושר, סודות, אהבות, בגידות ונקמה. נושאים שתמיד ירתקו ומתכון בטוח להצלחה.

סיפור המסגרת עוסק בבעל בר מיליארדר הפוגש אישה מסתורית בבר שבבעלותו. היא מושכת את תשומת ליבו והוא מזמין אותה לביתו ולמיטתו. כשהוא מתעורר הוא מגלה שהאישה נעלמה ויחד איתה נעלם בקבוק בורבון בשווי של מיליון דולר. פריס, האישה המסתורית, לא מספיקה לברוח מהאחוזה, היא נעצרת על ידי השומר. המיליארדר, קופר מקווין צריך להחליט האם להסגירה לידי המשטרה או להקשיב לסיפורה אודות ההיסטוריה של בקבוק הבורבון אותו לקחה. הוא מחליט להקשיב לסיפורה ופריס מגוללת סיפור מרתק על אחת המשפחות העשירות והעוצמתיות בקנטקי – משפחת מדוקס.

מכאן ואילך, העלילה מקפצת בין סיפורה של טמרה מדוקס לבין סיפורה של פריס אשר הקשר שלה לטמרה מתברר רק בסיום. סיפורה של טמרה מתחיל ביום הולדתה ה-16. טמרה היא הנכדה היחידה שנותרה מבני מדוקס והיא זו שאמורה לרשת את הונם העצום ואת מפעל הבורבון המשפחתי. יום הולדתה הוא היום שבו מגלה טמרה את המורכבות של להיות בת למשפחת מדוקס. את הסודות, התככים והרוע שהביאו להקמת מפעל הבורבון. טמרה נאלצת לצאת למאבק ופועלת כדי להינצל מגורל אכזר. העלילה מתפתלת ומסתבכת, גילויים חדשים נחשפים ומשנים את התמונה וטמרה נאלצת לנווט בין כל אלה, תוך כדי שהיא שומרת על אהבתה לליווי, עובד יפה תואר שעבד באורוות בית מדוקס ומבוגר ממנה ב-12 שנים.

העלילה מסקרנת ועוסקת בנושאים כבדי משקל כמו העבדות בארצות הברית, גילוי עריות ונישואים מעורבים. טיפאני רייז מביעה את דעתה דרך הדמויות ואולי זו דרכה לבקש מחילה בשם אותם אלה שסחרו בבני אדם, מכרו וקנו אנשים, התעללו בהם והתייחסו אליהם כאל חפצים.

אט אט מתבהרת הסיבה שבשלה גנבה פריס את בקבוק הבורבון היקר והנקמה אותה נדרה טמרה להשלים, תוך שהיא הורסת את מפעל הבורבון שיסודותיו הם דם וכאב, יכולה סוף סוף להתממש.

אני חייבת להעיר על התרגום לעברית. התרגום גרוע ממש. מרושל, רצוף אי דיוקים וטעויות. חיפשתי מי המתרגם. כך כתוב "מאנגלית: שחף." זהו, ללא שם משפחה. לעיתים, היה נדמה לי שתורגם דרך גוגל תרגם. תרגום גרוע פוגם קשות מההנאה מהספר. עצתי להוצאת הספרים אהבות להשקיע קצת יותר בנושא זה.

"גנבת הבורבון" מאת טיפאני רייז. הוצאת אהבות. 350 עמודים. מחיר: 94 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה