יום שלישי, 30 ביולי 2019

סופשבוע משפחתי בפארק הירדן ובגולן- מים, אטרקציות, אתרי מורשת וטבע (חלק א')



אנחנו משפחה שאוהבת לטייל, לחוות את הטבע, לגלות מקומות חדשים, לבקר באתרים וליהנות מאטרקציות מלהיבות. את כל זאת ועוד ניתן למצוא בגולן ולכן החלטנו על סוף שבוע משפחתי בגולן עם לינה בפארק הירדן וביקור במספר אתרים ואטרקציות. זה היה סופ"ש חוויתי ומהנה במיוחד גם לקטנים וגם לגדולים והצטערנו שלא היו לנו, לפחות, עוד יומיים לטייל ולבלות בגולן. לפני שאמליץ על המקומות בהם היינו חשוב לי לציין שמדובר בחופשה ממש לא יקרה ואם אתם אוהבי קמפינג, תוכלו לבנות לכם חופשה נפלאה ולטייל ברחבי הגולן בהוצאה כספית נמוכה במיוחד.

ברשומה זו אספר על חוויותינו בפארק הירדן, המסלול שבחרנו לטייל בו, אילו מסלולים נוספים ואתרים יש בפארק ועל חווית ההשתתפות בחיזיון האור קולי "תופעת טבע". ברשומה נוספת אספר על האטרקציות בגולן בהן ביקרנו.

לחלק ב' לחצו כאן.

פארק הירדן
הפרק הענק והמרשים נמצא בצפון מזרח הכינרת ומשתרע על שטח של כ-1000 דונם. בפארק מגוון של מסלולי טיול בטבע, שרידי עתיקות מעניינים, גני משחקים לילדים ואטרקציות נוספות.
ניתן להגיע לפארק לביקור יומי וניתן ללון בו.





יש מספר אופציות לינה:

קמפינג עצמאי ברחבי הפארק- יש בפארק פינות חמד רבות המתאימות לקמפינג, יש שירותים ומקלחות מסודרות, תאורה לילית, אזורים המיועדים למנגל וגני משחקים לילדים. ניתן גם להביא את הכלב שלכם שייהנה לצאת אתכם לנופש.
מחיר לרכב פרטי- 100 ₪  



לינה בקרוואנים- מתחם מיוחד לקרוואנים עם חיבור למים וחשמל . מחיר- 200 ש"ח.

מאהל בדואי- מתחם מגודר בלב הפארק ובו מאהל גדול עם שני אוהלים שבהם מחיצות לחלוקה. לצד המאהל תמצאו שולחנות פיקניק, אזור להבערת  מדורות, ברזיות מים, שירותים ומקלחות.
במאהל – מזרונים, חשמל, תאורה ושולחנות. חדר מקררים במרחק הליכה.

מחיר-לקבוצות מעל 15 איש- 80 ₪ לאדם. לקבוצות מעל 30 איש- 60 ₪ לאדם.

חדרי צוות- 12 חדרי צוות הנמצאים בקרבת טחנות הקמח, במיקום מרכזי. בכל חדר 4-5 מיטות ליחיד, מצעים, מזגן, שירותים ומקלחת, מיני מקרר, קומקום, פינת קפה, שולחן וכסאות. מחוץ לחדרים שולחנות עץ וחניה. זו אופציה מצוינת לאלה הרוצים ליהנות מכל האטרקציות שיש בפארק, אך מעדיפים שלא לישון באוהל.






אנחנו התארחנו בחדרי צוות והילדים נהנו מאד להיות בחדרים הנוחים והפונקציונליים. הבאנו איתנו מנגל, בשרים ומוצרי מזון ואת ארוחת הערב והבוקר אכלנו במתחם המסודר ליד החדרים וזה היה נוח מאד ומהנה. מכיוון שיש מיני מקרר בחדר ניתן לשמור על המזון ואני ממליצה על האפשרות הנוחה ואף הזולה הזו.

לכל אפשרויות הלינה והמחירים – לחצו כאן

טיולים בפארק




בפארק מסלולי טיול מגוונים ושרידי עתיקות. חייבים לבקר בטחנות הקמח. במקום פעלו בעבר כתריסר טחנות קמח שהופעלו בעזרת כוח המים הזורמים בירדן. כמו כן, יש שרידי בוסתנים עם עצי רימון, תאנים וגפן. מקום מעניין נוסף הוא תל בית ציידה שהייתה, כנראה, עיר מבצר בתחום ממלכת גשור המקראית. (תוכלו לקרוא על כך באתר פארק הירדן. קישור בסוף)

מסלולי הטיול מסומנים בצבעים ויש חיצים המובילים לכל מסלול. תוכלו לבחור מסלול ארוך או קצר ובמפה שמקבלים עם הכניסה לפארק תמצאו את כל המסלולים: מסלול אדום לטחנות הקמח שאורך כחצי שעה. מסלול צהוב לאורך פלגי הירדן בצל עצי הערבה, מסלול כחול לאמות המים, מסלול כתום למעיין משפע ומסלול שחור לבית ציידה ויש גם מסלול לאופניים שהוא מסלול מעגלי לאורך האתרים השונים.






מה בחרנו? אנחנו בחרנו במסלול הסגול והרטוב. מסלול נוח שמתאים לכל המשפחה. ההליכה היא בצל, בתוך המים, ומסביב קני סוף. הולכים בתוך תעלת מים וחוזרים דרך שביל אל בריכות השכשוך. הליכה קצרה של כרבע שעה. זו הייתה חוויה לילדים שנהנו מאד ללכת במים ולאחר מכן להשתכשך בבריכה. לו היה לנו יותר זמן היינו נשארים שם כל היום.





מה עושים בערב? משתתפים עם הילדים במופע האור קולי "תופעת טבע"

אחת החוויות הכיפיות והמהנות לילדים. המופע מתחיל עם רדת החשיכה. רכז הפעילות חיים קיבל את פנינו, הסביר לנו מהם כללי הבטיחות ושלח אותנו לגלות את הדמויות שהתעוררו בלילה.


              חיים מסביר לנו על המסלול

טיילנו בשביל מסומן ומואר ופגשנו את עץ השקמה העתיק, צפינו בגחליליות, צבצב נתן לנו טיפים לחיים רגועים, רקדנו עם זיקי הזיקית ותופפנו על פטריות.







שעה של הליכה במסלול בן 7 תחנות שונות. ללכת עם הילדים בלילה בחושך ולשמוע את הירדן שוצף לידנו. לפגוש את הדמויות השונות זו חוויה מהנה מאד. הסיפורים שמספרים הדמויות הם מהוואי המקום, על תפקידם בפארק, ההיסטוריה והקשר ביניהם, כל זאת בהומור ועם חיוך. ויש גם הפתעות נוספות שלא אגלה.
המופע מדובב ע"י כוכבי ארץ נהדרת.



צריך לתאם מראש הגעה וכדאי להגיע בנעליים נוחות ולקחת אתכם מים.

המחיר: ילד מעל גיל 3- 25 ₪ ומבוגר- 20 ₪

נייד לתאום-חיים: 050-6912481

הפארק פתוח 24 שעות ביממה במהלך החודשים פברואר- נובמבר. בחודשי החורף דצמבר ינואר- בין השעות 0800-1600.

טלפון- 04-6923422

אפשרויות לינה ומחירים – לחצו כאן
אתר פארק הירדן- לחצו כאן
פארק הירדן בפייסבוק- לחצו כאן

לחלק ב'- אטרקציות בגולן לחצו כאן.
.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה