רשומות

יום שני, 14 באוגוסט 2017

לקראת סוף החופש הגדול 4 ספרי ילדים מומלצים


אנחנו לקראת סוף החופש הגדול, טיילנו, שיחקנו, צפינו בסרטים ובהצגות, שחינו בבריכה ובים וכעת מה? כעת קוראים! המלצה על 4 ספרי ילדים שיעזרו להעביר את ימי החופש הנותרים בהנאה.

ממלכת חדי-הקרן מאת זאנה דיוידסון
ספר ראשון: היער הקסום

מדובר על ספר ראשון מתוך סדרה המיועדת לילדים המתחילים לקרוא ללא עזרה. הספר כתוב באותיות גדולות ומנוקדות, בשפה מותאמת לגילאי הילדים והסיפור קסום ומרתק. לי הוא הזכיר את סיפורי האגדות על קוסמים, קוסמות ופיות שקראתי בילדותי.
החופש הגדול מתחיל, וזואי מגיעה לביקור אצל דודתה מיי. בלילות היא שומעת קולות מוזרים, ומחליטה לגלות מה מתרחש. היא יוצאת אל הגן המואר באור הירח, ולהפתעתה הרבה מגלה בין שורשי עץ האלון הענקי מנהרה, וזו מובילה אותה אל עולם מכשף ומדהים ביופיו – עולם שבו חיים חדי-קרן קסומים המסוגלים לעוף!

אבל במהרה מבינה זואי שממלכת חדי-הקרן נמצאת בסכנה איומה. האם תצליח, עם חברתה החדשה אסטרה, להציל את הממלכה לפני שיהיה מאחר מדי?

ההרפתקאות שבספר מותאמות לגיל הילדים והאיורים של ויירה, מוסיפים עניין וחן רב. זואי היא גיבורה שהילדים יזדהו ויאהבו ובוודאי יאהבו את חדי הקרן הקסומים. זה ספר שמאפשר לתת דרור לדמיון וזה נהדר בכל גיל.

"ממלכת חדי-הקרן – היער הקסום" מאת זאנה דיוידסון. איורים: נונו אלכסנדר ויירה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 105 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        

"המגרות של סבא" מאת שמואל צור  



ספר חביב במיוחד המכיל עשרה סיפורים ושירים קצרים העוסקים בחיי היום יום של ילדים וילדות. "בחדר של סבא, בין שולחן הכתיבה לכוננית הספרים, עומד ארון ובארון מגרות. ובכל מגרה מסתתר לו סוד שרק סבא מכיר. אולי זה צעצוע או חית מחמד. אולי זה סיפור או שיר. אולי זה זיכרון רחוק ואולי חלום שטרם התגשם, או סתם לקח שכדאי ללמוד." כך מתחיל הספר המאוייר על ידי דני קרמן המצוין, המוסיף הומור, חן ויופי רב לנכתב.

הסיפורים והשירים מעלים נושאים רגישים בחיי הילדים ומאפשרים דיון בהם. נושאים כמו חרם כיתתי, חברות, עצמאות, חיבור לאדמה ועוד. הכותב מצליח לתת פתרונות לדילמות ומעביר מסרים וערכים של חברות ושיתוף, אהבה ואכפתיות ודאגה לזולת, באופן שאינו מטיפני או מגבוה. אלא כחלק מובנה בסיפור וזה מצוין.

הספר פונה לילדי הגן והכיתות הנמוכות בבית הספר היסודי. הספר מנוקד ומודפס בפונט המתאים לילדי ראשית הקריאה, אך מתאים גם לקריאה משותפת.

שמואל צור, שופט בדימוס, לשעבר שופט בבית הדין הארצי לעבודה, אב ל- 3 ילדים וסב לתשעה נכדים (שישה בנים ושלוש בנות), מהלך עם הילדים והוריהם אל המגרות הנכונות ברגישות ובלשון בהירה ומדויקת. שמואל כיום חבר בוועד המנהל של המרכז למוסיקה בירושלים וחבר מועצת המועצה לשימור אתרי מורשת. צור הוא גם מוסיקאי חובב, נגן קלרינט, ומנגן מזה שנים רבות בתזמורת קלסית והרכבים של נגנים חובבים. רוכב על אופני הרים, צועד בשביל ישראל, אוסף בולים ("הצלחתי להדביק גם את אחד הנכדים בחיידק זה") ואוהב – למרות הביקורת - את הארץ הטובה והיפה שלנו".

"המגרות של סבא" הוא ספרו השני של שמואל צור. ספרו הראשון "סבא, שיר סיפור" (הוצאת גוונים), כולל סיפורים לילדים.

שמואל צור מספר: "כל חיי כתבתי, הן במסגרת תפקידיי השונים, הן בשיפוט והן לאירועים שונים. משעה שנולדו הנכדים, מצאתי בהם השראה לכתוב סיפורים המתאימים להם ולילדים בני גילם. את הרעיונות לסיפורים ולשירים לקחתי בדרך כלל מאירועים שהיו או ממצבים שקרו והוספתי על הגרעין האמתי מפרי דמיוני. השתדלתי תמיד לבנות סיפור עם מסר ערכי הנראה לי חשוב כגון – חברות, שיתוף פעולה, דבקות במטרה, שוויון, ציות לחוק וכיוצאים באלה ערכים".

"המגרות של סבא"  מאת שמואל צור.  איורים: דני קרמן. טפר הוצאה לאור, 80 עמודים, מחיר לצרכן 69 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות המקוונת של ההוצאה: http://www.teper-p.co.il/

ספר חדש:
למה בריבוע 3 – בעלי חיים מרתקים מאת חגי ברקת



מדובר על הספר השלישי בסדרת "למה בריבוע" שעוסקת במגוון נושאי מידע מרתקים לילדים דרך איורי קומיקס משעשעים. זה ספר צבעוני, מעניין, המאפשר גם לילדים שאינם קוראים לדפדף בו וליהנות מהציורים והאיורים היפים של דניאלה פונד.

בספר, למה וחבריו ציפור,  ג'ירף וצב עוסקים בדבר שהם הכי אוהבים וגם מכירים מקרוב – בעלי החיים. ומי יכול להציג בפניכם את בעלי החיים אם לא הם? הילדים מוזמנים בקריאה לצאת אל אזורי המחייה השונים ברחבי העולם ולפגוש שם בעלי חיים מרתקים מכל הסוגים. בספר עובדות מעניינות על החיות שרואים, ומצורפות גם תמונות יפות וסיפורי קומיקס משעשעים. והכי כיף: בסוף כל פרק מחכה לכם משחק חיפוש מגניב שבו החבורה מסתתרים יחד עם כל החיות שהוצגו בפרק, ואתם צריכים למצוא אותם.

הילדים יכירו את אזורי המחיה, יכירו את חיות יער הגשם, את חיות הסואנה, את חיות האוקינוס, את חיות המדבר, את חיות הקוטב, את חיות היער, את חיות הגינה.

זהו ספר מקסים נוסף בסדרת "למה בריבוע" – הסדרה שמעשירה את הידע ומרחיבה את האופקים, ומעניקה שעות של לימוד והנאה הן לילדים והן להורים. המפגש עם החיות בספר יעשיר את הידע ויגרום הנאה רבה.

הספר הראשון "למה בריבוע – ניבים ופתגמים" קיבל אות "ספר הזהב" כבר בשנה הראשונה לצאתו לאור וזכה בתמיכה של מפעל הפיס. בספר - למה וחבריו הציפור, הג'ירף והצב מציגים עשרות ניבים ופתגמים שימושיים בשפה העברית בצורה כיפית וקלה להבנה בליווי איורים ססגוניים, בעזרת רצועות קומיקס מצחיקות, מסגרות הסבר וסיפורים קצרים, שמדגימים את משמעות הניב. הניבים מחולקים לשמונה שערים לפי נושאים: אמת, שקר וצביעות; חכמה וטיפשות; אומץ לב, פחדנות ומנהיגות; צניעות, יהירות וחמדנות; שמחה ועצב, תקווה ויאוש; אהבה ושנאה, כבוד וקנאה; הצלחה וכישלון, חריצות ועצלנות; ניבים כלליים. כך לדוגמא ההסבר למשפט "התהדר בנוצות לא לו" - ההסבר "התפאר בדבר שאינו שלו". הילדים יעזרו בניבים שבו כדי להעשיר את השפה העברית היפה שלהם. מקסים, חינוכי ובטוח שגם המבוגרים יותר ישכילו ממנו.  בספר השני "למה בריבוע – מסביב לעולם", למה וחבריו ציפור, ג'ירף וצב יוצאים לטיול נהדר מסביב לעולם! במהלך הטיול הם מבקרים בהמון מדינות מרתקות, רואים נופים מרהיבי עין ופוגשים אנשים נחמדים ובעלי חיים מכל המינים. מכל מדינה בה הם מבקרים, הם מביאים איתם מזכרות, תמונות וסיפורי קומיקס מצחיקים.

"למה בריבוע 3 – בעלי חיים מרתקים" מאת חגי ברקת, איורים: דניאלה פונד, הוצאת "דני ספרים", 68 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 

דור לא מושלם מאת אורה קרופיק


סיקרתי כאן ספרים נוספים של אורה קרופיק. הספרים מיועדים לבני נוער ועוסקים בחייהם באופן רגיש ואמיתי. גם בספר זה מצליחה קרופיק לקחת נושא כואב ונפיץ כמו פרידה של הורים והשפעתה על ילדיהם ולעסוק בכך בחוכמה, בהבנה ומנקודת המבט של הילד גיבור הספר. המציאות היא מורכבת ויש לכך ביטוי אמיתי ונכון בסיפור הלא פשוט שמספרת לנו הסופרת.

כשרכבתי על האופניים בדרך לבית-הספר חשבתי על אבא ואמא שלי. מהרגע שהם החליטו שהם לא יכולים לחיות ביחד, החיים שלי השתנו ואין יום שדומה לשני. אולי עומר ואבא והפסיכולוגית צודקים ואני באמת צריך להתרגל ולהמשיך הלאה... (מתוך הספר)

הספר  עוסק בסיפורו של הנער דור המרגיש שחייו מתחילים לאבד אחיזה. לא רק שהוא מתקשה להתרכז בלימודים וצריך לקחת כדור בכל בוקר, בזמן האחרון אביו מעביר עליו ביקורת ללא הפסקה ואמו בקושי מקשיבה לו. והגרוע מכל, המריבות בין הוריו מתגברים והופכים לעניין יומיומי ומעיק, עד שהם מחליטים להיפרד. דור מנסה בכל כוחו לתמרן בין המכשולים של חייו. הוא מחפש אוזן קשבת אצל עומר, חברו הטוב, ואצל גרגורי וג'קו, המאבטח והחצרן של בית הספר, אך מגלה שהוא לא היחיד הנאבק בקשיים. האם יצליח דור, בעזרת חבריו, לצאת לדרך חדשה?  

זה ספרה השמיני לנוער של אורה קרופיק. ספריה הקודמים, ביניהם "חברות עם שחר", "מריה", "תראי אותך" ו"הפרויקט של מיכל", זכו לביקורות מצוינות ולהצלחה רבה, והפכו בני בית על מדפיהם של נערים ונערות רבים בישראל.

"דור לא מושלם" מאת אורה קרופיק. הוצאת "דני ספרים", 143 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


36 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  8. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  9. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  10. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  11. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  12. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  13. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  14. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  15. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  16. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  17. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  18. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  19. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  20. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  21. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  22. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  23. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  24. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  25. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  26. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  27. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  28. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  29. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  30. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  31. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  32. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  33. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  34. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  35. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  36. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק