רשומות

יום שישי, 17 בינואר 2020

בואו לבקר בדרום- אשקלון, שדרות ונתיבות מציעות שפע של אטרקציות, מראות ואתרים (חלק ב')



השבוע יצאתי לסיור בן יומיים בדרום. הסיור התקיים במסגרת מיוחדת של איגוד כתבי הבלוגרים בישראל, יחד עם איגוד משווקי התיירות בישראל שאתו ייצגה בהצלחה מירי יוסף הנהדרת. מטרת ה"משלחת" שיצאה לסיור, הייתה להכיר את המקומות והאתרים היפים והמיוחדים שיש בדרום. לצערי, אנחנו מרבים לשמוע על שדרות, אשקלון ונתיבות בהקשרים ביטחוניים ובעת נפילת טילים. אני גיליתי מקומות מרתקים, מעניינים, תוססים ומסבירי פנים. יומיים גדושי פעילות והנאה.

בשתי הכתבות אספר על חוויותיי ואביא את פרטי המקומות, כתובת ודרכים ליצירת קשר, כדי שגם אתם תוכלו לבקר ולחוות. בין המקומות: בשדרות- קפה גותה, גבעת קובי, "רוקמות", גן המשאלות, מרכז המחול "אדמה" מסעדת "פסטה וזהו". בנתיבות- האנדרטה לזכר הילדים היהודים שנספו בנפילת מטוס, קברי צדיקים. באשקלון- הבית של אילנה שפיר, המרינה ופארק סי, מסעדת ניסו הדייג ומלון הרלינגטון. תלמי יפה- קרמזינה

שנתחיל?

אשקלון



אשקלון היא אחת הערים העתיקות בעולם. בזכות מיקומה הייחודי, לצד "דרך הים" שהובילה מימי קדם ממצרים לדמשק שגשגה העיר כבר מימיה הראשונים. היא הייתה אחת מחמשת הערים הראשיות של הפלישתים ודוד המלך הוא שכבש את העיר והפך אותה לעיר עצמאית בתקופת המלוכה הישראלית. העיר עברה טלטלות רבות ונכבשה שוב ושוב ע"י הרומאים, הערבים, הצלבנים ובשנת 1720 ע"י הסולטן צלאח א-דין. בתקופה העותומאנית נחשבה העיר עיירת מחוז חשובה ובימי מלחמת העצמאות הזרים אליה הצבא המצרי כוחות רבים מתוך מטרה לכבוש מכאן את תל אביב וירושלים.

מנהלת חטיבת התיירות באשקלון אפרת צחור, ליוותה אותנו בסיורנו בעיר. אשקלון היא עיר המשלבת היסטוריה, אתרים ומקומות מרהיבים. כדי להקיף את כל מה שיש לעיר להציע גם שבוע לא יספיק. אנחנו הספקנו רק "לטעום" ממראותיה. לא הספקנו להגיע לגן הלאומי "תל אשקלון" שמציע אתרים קדומים ומרחבי דשא לפיקניק מפנק. לא הגענו לשוק המקורה הצבעוני שמציע מבחר מעדנים ולא הספיק זמננו כדי לבקר בעוד אתרי עבר כמו קבר השיח עוואד, חצר הסרקופגים באפרידר או בשרידי הכנסיה הביזנטית. לשם כך נבוא שנית.

                                       אפרת צחור

לאתר תיירות אשקלון- לחצו כאן  

ביתה של האמנית אילנה שפיר ז"ל . 




אילנה שפיר הלכה לעולמה בשנת 2014. ילדיה שימרו את ביתה ומאפשרים למבקרים להגיע ולהתרשם מעבודות הפסיפס המופלאות שיצרה ומהפסלים הייחודיים שבחצר הבית ובבית. גיורא שפיר בנה של אילנה אירח אותנו וסיפר לנו על חייה של אילנה ועל ביתה. מדובר בבית שנבנה בשנת 1952 בשכונת אפרידר. 



              גיורא שפיר והמשלחת





אילנה נולדה בסרייבו ומרבית בני משפחתה נרצחו בשואה. היא ניצלה בזכות בריחת המשפחה לכפר קטן "קולה" בדרום יגוסלביה שם התחבאו במשך שנות המלחמה. היא החלה לצייר בגיל צעיר מאד ולאחר המלחמה השלימה בזאגרב תואר ראשון ושני באמנות. לעבודתה קראה בשם "המוזאיקה הספונטנית" כי עבדה מבלי שהכינה סקיצות מוקדמות. אילנה יצרה את יצירותיה מתוך שברים- שברי זכוכית, חרס, אבנים ועוד. "עבודת המוזאיקה היא יצירה מתוך שברים" אמרה וכך גם תולדות חייה, מתוך אימי השואה יצרה ועבדה. עבודותיה מוכרות בעולם והיא השתתפה בכנסים וסדנאות ברחבי העולם.

הבית אינו מוזיאון ויש לתאם ביקור מראש משרד- 08-6744144 גיורא- 0525724440. הביקור בתשלום של 20 ₪ לאדם. תשלום סמלי המיועד לאחזקת המקום.

פייסבוק- לחצו כאן

מרינה אשקלון








אחת מהמרינות היפות ביותר בארץ. הביקור בה קסום בעיניי. מי שאוהב ים, כמוני, ייהנה מאד לשוטט בה. היא נחנכה בשנת 1995 ע"י החברה הכלכלית לאשקלון בע"מ ומשמשת מרכז בינלאומי למשטים ותחרויות שייט. יש בה פעילויות שייט וספורט ימי, בארים, מסעדות ובתי קפה. הטיילת גדולה ומטופחת.

כדי שהחוויה תהיה מושלמת יצאנו לשייט קצר עם HOLDAY ASHKELON  - חברה המתמחה בהשכרת יאכטות לאירועים שונים. זה היה שייט מהנה ביותר וכל חברי המשלחת הצטלמו, השתובבו ורקדו עם המוזיקה שהשמיעו לנו.



                       צילום- יוסי סובה


איציק משאש שליווה אותנו מטעם החברה סיפר לנו כי החברה מפיקה אירועי שייט, מסיבות, הפלגות רומנטיות, מסיבות רווקים- רווקות, שרותי הפלגה למשפחות, קבוצות וקייטנות. לחברה צי של יאכטות המיועדות לאירועים והדגש הוא על מרחב גדול, יציבות, משטחים מוצלים ומשטחי שיזוף. ביאכטה בה שטנו היו מערכות שמע משוכללות, מטבח ושירותים.

יצירת קשר: 0505417342 , 0528177888
סי פארק אשקלון

מתחם סי פארק אשקלון נמצא ליד המרינה, בחוף דלילה. פארק חדש, מתוחזק ועם אטרקציות אקסטרימיות לילדים ובני נוער. יש בו מתקני שעשועים, שבילי טיול, שבילי אופניים, פעילויות כמו קירות טיפוס, פארק חבלים, קוויק ג'מפ, אומגה ספירלית, מסלולי פאמפטראק למבוגרים, מדשאות רחבות ואזורים לפיקניק.




רוב הפעילויות ללא תשלום והכניסה חופשית. הפעילויות האקסטרימיות אותן מפעילה חברת I climb הן בתשלום. ניתן גם לקיים פעילויות גיבוש לחברות וארגונים.
מלון הרלינגטון


מלון שמחלונותיו נשקף נוף נפלא של ים כחול, הוא מלון שמיד ימצא חן בעיניי. ואכן, מלון הרלינגטון הממוקם בטיילת בר כוכבא מציע נוף כזה. המלון בנוי בצורת כדור ענק וחדריו משקיפים אל הים. יש בו מרחבי דשא גדולים, בריכה גדולה ובריכת ילדים. יש בו אולמות אוכל, מסעדה ואולם כנסים. מועדון בריאות וספא ומגרש טניס.
החדרים מעוצבים, יפים, מרווחים ומבהיקים מניקיון. בחדר יש מסך פלאזמה, מיזוג, כספת, מיניבר, עמדת קפה, מייבש שיער ושני מכשירי טלפון- בחדר השינה ובחדר האמבטיה. מחלון החדר יכולתי להשקיף אל נוף הים והטיילת.



מנכ"לית המלון שירי מיכאלוביץ', רואת חשבון וכלכלנית במקצועה סיפרה לנו שהיא שמה דגש גדול על תודעת שרות. חשוב לה שכל אורח ירגיש בנוח ובבית. המלון פונה לקהל אנשי עסקים ובסופי שבוע מגיעים משפחות לנופש. כאשר יש קבוצות המלון מציע פעילויות בידור מגוונות.
                             המנכ"לית שירי מיכאלוביץ'
חדר משחקים לילדים
הספא של המלון מטופח ויפה במיוחד.



ארוחות הערב והבוקר שאכלתי במלון היו מגוונות, עשירות וטעימות מאד.

המלון מציע בתקופה זו מבצעים מיוחדים בין ה-1.1-31.1.2020 מזמינים לילה אחד באמצ"ש ונהנים מהטבה של 15% הנחה.
כתובת: רחוב יקותיאל אדם 9
יצירת קשר: 08-6748888
פייסבוק- לחצו כאן

ניסו הדייג 



את ארוחת הצהריים אכלנו במתחם המרינה אצל ניסו הדייג.

מדובר על מסעדת דגים המגישה אוכל צמחוני, בשרים ודגים. המסעדה נגישה לנכים ויש לה מרפסת גדולה ונעימה וגם חדר עליון גדול לאירועים פרטיים. המסעדה קיימת כחמש שנים. ניסו הוא דייג המשווק דגים גם למסעדות נוספות. אכלנו מגוון רחב של סלטים ואני בחרתי לאכול דג בורי שהיה עשוי מצוין וטעים מאד. בתפריט יש מבחר נאה של דגים.





כתובת: מתחם המרינה. בת גלים 1

יצירת קשר: 08-995-4545

לאתר- לחצו כאן

קרמזינה- מושב תלמי יפה



יודעים איך מכינים בירה? רוצים לשתות בירה ביתית נפלאה? הדס קרמזין היא הכתובת עבורכם.

הדס קרמזין החלה לבשל בירה ביתית לאחר שנחשפה לעולם הבירה כאשר השתתפה בשוק איכרים וטעמה בירה ביתית. היא גילתה שגם הגיס שלה, דני, מבשל בירה וביקשה ממנו ללמד אותה את סוד בישול הבירה ומאז החלה לבשל בירה בבית. במשך השנים התמקצעה, התפתחה והבירה המצוינת שהיא מבשלת מלהיבה את כולם.







הדס הפכה את הבירה הביתית לעסק. היא מארחת בביתה למפגשים, סדנאות וקורסי בירה. יש לה חנות למכירת ציוד לבישול בירה והיא מעבירה קורסים מקצועיים ועדיין ממשיכה ללמוד ולהתפתח.

חווית האירוח אצלה כוללת הסברים על בישול הבירה וטעימת בירות שונות. חצר ביתה מלא קסם, יש בו פינות מזמינות וכמו שהדס אומרת: על בירה ניתן לדבר שעות.






ניתן לערוך בחצר אירועים שונים בשעות היום והערב. מחיר אירוע ל-12 איש יעמוד על 1500 ₪. הבירה שהדס מייצרת נמכרת רק אצלה ואין למצוא אותה בשום מקום אחר. באתר שלה ניתן למצוא מתכוני בירה ופרטים נוספים.

כתובת: רחוב האורן 26 תלמי יפה

יצירת קשר- 0522656118


לחלק א' של הסיור- ביקור בשדרות ונתיבות- לחצו כאן

2 תגובות:

  1. עיר תיירות ברמה בינלואמית, איזה כייף היה להכיר אותה ולחוות אותה שוב בפוסט הנהדר שלך

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה גלית. משמח לקבל משוב כה מפרגן.

      מחק